V muzeju so zelo ponosni na zbirko Donatella, ki je bogatejša od katere koli italijanske zbirke njegovega kiparstva. Foto: Victoria and Albert Museum
V muzeju so zelo ponosni na zbirko Donatella, ki je bogatejša od katere koli italijanske zbirke njegovega kiparstva. Foto: Victoria and Albert Museum
Gerhard Rhemish (Mojster iz  Sv. Severina): Vrnitev iz Egipta (1500-1549)
V Viktorijinem in Albertovem muzeju srednjeveško in renesančno kulturo predstavljajo v več kot 1.800 predmetih. Foto: Victoria and Albert Museum

V več kot 1.800 predmetih bo muzej podajal zgodbo o razvoju evropske umetnosti od okoli leta 300 pa do izteka renesanse na začetku 17. stoletja. Eno izmed vodil kuratorjev, ki so stali za prenovo teh galerij, je bilo, ljudem predstaviti pravo podobo srednjega veka; to je podoba, ki nikakor ne ustreza mnenju, ki so ga o srednjem veku menda imeli obiskovalci muzeja. Najpogostejše besede, zapisane v anketi, so bile: kuga, vojna, vera, tema, blato in ... menda je razlog za to humoristična nanizanka Črni gad ... krompir. Pozabili so celo na prišiljene oboke. V muzeju so zato oblikovali veliko svetlejšo srednjeveško zbirko, ki poudarja predvsem 'igro' s svetlobo, to pa najbolje predstavlja gradnja gotskih katedral. Kot je pred uradnim odprtjem galerije 2. decembra za BBC povedala glavna kuratorka prenovljenih prostorov Peta Motture, so v zbirki tudi nekateri najbolj čudoviti vitraji iz pariške cerkve Sainte-Chapelle.
Tapiserije in oblačilne kaprice vitezov
Tudi sicer večji del predstavitve srednjega veka kroži okoli sakralne umetnosti in življenja cerkvenih in drugih dostojanstvenikov. Na ogled so števila razkošna oblačila, v muzeju pa radi pokažejo na oblačilo, ki ga je v Italiji naročil sir Thomas Erpingham. Gre za angleškega viteza, ki je lokostrelske enote kralja Henrika V. vodil v sloviti bitki pri Agincourtu, za nesmrtnega pa ga je kot lik v tragediji Henrik V. naredil William Shakespeare. razkošni žamet, obdelan z zlato nitjo, je bil namenjen vitezovemu osebnemu duhovniku. Ob teh srednjeveških eksponatih velja omeniti še srednjeveške tapiserije, tradicija izdelovanja katerih je bila v Angliji zelo razširjena, saj naj bi se z njimi ukvarjale celo dvorne dami in kraljice.
Sprehod po renesančni Italiji
Nič manj razkošna ni renesančna zbirka, ki jo lahko muzeju zavidajo tudi Italijani. Tukaj so nekatera ključna Donatellova dela, Motturova pa ob tem pove: "Imamo najimenitnejšo zbirko italijanskega kiparstva zunaj Italije. /.../ Tukaj so tudi nekatera ključna Donatellova dela, ki je vsaj zame največji kipar vseh časov - in zagotovo najizvirnejši in najrazburljivejši kipar svojega časa." Tudi v nadaljevanju moramo ostati v Firencah, kajti v muzej so prenesli celo firenško kapelo svete Klare (1494-1500). "To je edina renesančna kapela na svetu, ki so jo prenesli v muzej - in zdaj se boste povsem prvič lahko tudi sprehodili po njej," pravi Peta Motture, ki poudarja, do so v muzeju obiskovalce želeli narediti za udeležence v srednjeveških in renesančnih prizorih in ne le za neme gledalce.