Štiridnevni program festivala bo že drugič v celoti potekal v Cukrarni. Sodelovala bodo domača in mednarodna imena iz sveta umetnosti, oblikovanja, glasbe, založništva, kulture in filozofije.

Predstava Physis je nastajala v obdobju pandemije, zato je bila v celoti adaptirana za video, ki je zdaj na ogled v okviru Indiga.
Predstava Physis je nastajala v obdobju pandemije, zato je bila v celoti adaptirana za video, ki je zdaj na ogled v okviru Indiga. "Koreografiranje kužnosti" Via negativa posveča Friedrichu Nietzscheju. Foto: Matjaž Rušt

Kot je ob letošnjem festivalu zapisal filozof Mladen Dolar, je po desetletjih neoliberalizma, ki sta jih nazadnje kronali še dve leti korone, videti in vsakodnevno občutiti, da se je nakopičila ogromna količina afektivnega presežka. Ta se kaže v dveh nasprotnih odzivih: v presežku utrujenosti, izčrpanosti in depresije ter v presežku gneva, srda, besa. "Oboje je doseglo razsežnosti epidemije, ki je nevarnejša in bolj razširjena od covida."

Gnev je nadvse upravičen, a kot da ne more najti svojega političnega izraza – zato ga nevarno najdéva v antipolitiki, v krepitvi novih populizmov, ki ta gnev izrabljajo, z njim manipulirajo in napeljujejo v nove segregacije, se ponašajo z novimi liki obscenih Gospodarjev in poglabljajo prav tiste antagonizme, ki so to zagato proizvedli. Kako misliti nevarnost neartikuliranega gneva, nakopičene jeze, ki kot senca preti v ozadju?

Mladen Dolar

Zakaj je Kalifornija tridesetih let 20. stoletja relevantna za naš tukaj in zdaj?
Steinbeckov roman Sadovi jeze (1939) je kljub časovni distanci v številnih pogledih tak, kot bi bil napisan naravnost za današnji čas, meni Dolar. Zgodba družine, ki se mora zaradi ekološke katastrofe, bančnih dolgov in izsiljevanja velikih korporacij iz osrednje Amerike seliti proti zahodu, je po meri sedanjih tegob in katastrof, ki se še napovedujejo. To je zgodba o množičnih migracijah in obubožanju, a tudi zgodba o solidarnosti in moči skupnosti, ugotavlja.

Danes bo v kleti Cukrarne ves dan na ogled videoinstalacija Physis, posvečena Friedrichu Nietzscheju, ki je nastala v produkciji Društva ustvarjalcev in raziskovalcev scenskih umetnosti Via Negativa. V avli pa bo potekala akustična raziskava tridimenzionalnega zvoka (ex)tenzija: za dva tolkalca z 48 solenoidnimi motorji švicarskega dvojca Reconvert.

Eden od ustanoviteljev
Eden od ustanoviteljev "ljubljanske lacanovske šole" Mladen Dolar (na desni) in avstrijski psihoanalitik Rober Pfaller bosta v četrtkovi javni debati razmišljala o temi "Kakšno kolektivnost si lahko zamislimo, da bi prestregli sadove jeze in da bi ti obrodili v drugačni družbi?". Foto: Heribert Corn, Nada Žgank

Drugi dan festivala bo med drugim prinesel pogovor Renate Zamida in Karoline Babič, ki bosta načeli temo priložnosti in omejitev participativnega upravljanja v javnih (kulturnih) institucijah. Nizozemski oblikovalec Ruben Pater bo razkril, kako sta prepletena oblikovanje in kapitalizem. O aktualnem dogajanju v Ukrajini bosta načela pogovor Slavoj Žižek in Ervin Hladnik Milharčič. Dan bo s psihedeličnim potovanjem sklenila italijanska skladateljica Catherina Barbieri.

Caffeine Hours je srečanje domačih in tujih oblikovalcev, ilustratorjev, fotografov in neodvisnih založnikov. Letos sodelujejo Ciao Press, Studio Fidèle, Look Back and Laugh, Riso Paradiso, Urška Alič, 36 Mountains, Komikaze, Kela, PrivatePrint, Podmladek, Sreda v sredo, Jaka Vatovec, Študio, Angry Bat, ETC., Lealudvik, Stripburger in Fundacija Brumen. Foto: Lana Špiler
Caffeine Hours je srečanje domačih in tujih oblikovalcev, ilustratorjev, fotografov in neodvisnih založnikov. Letos sodelujejo Ciao Press, Studio Fidèle, Look Back and Laugh, Riso Paradiso, Urška Alič, 36 Mountains, Komikaze, Kela, PrivatePrint, Podmladek, Sreda v sredo, Jaka Vatovec, Študio, Angry Bat, ETC., Lealudvik, Stripburger in Fundacija Brumen. Foto: Lana Špiler

Tretji dan festivala bo med drugim "Teja Ideja", ki je v preteklosti soustvarjala podobe in izdelke za manjša in velika slovenska podjetja ter blagovne znamke, potem pa na trg poslala tudi svoje izdelke, svojo zgodbo povedala v predavanju z naslovom Kako se prodati (in zakaj)? Predstavil se bo Studio Fidele – majhna tiskarna in risografski atelje iz Pariza, svoje delo bo predstavil oblikovalec, glasbenik, ustanovitelj in umetniški vodja založbe PAN (Berlin) Bill Kouligas.

Filozofa Mladen Dolar in Robert Pfaller bosta razpredala o vprašanju, kakšno kolektivnost si lahko zamislimo, da bi prestregli sadove jeze in da bi ti obrodili v drugačni družbi. V kleti bo potekal sejem knjige umetnika domačih in tujih neodvisnih in mikro založnikov Caffein Hours, večerni program pa bo znova zvočno obarvan, med drugim bo katalonska skladateljica, vokalistka in pianistka Marina Herlop predstavila svoj album z naslovom Pripyat.

Tudi zadnji dan bo v kleti Cukrarne potekal sejem Caffein Hours. Napovedano je predavanje enega vodilnih nemških umetnikov Olafa Nicolaija. Sledil bo pogovor škotskega ustvarjalca elektronske glasbe, didžeja in ustanovitelja založbe Hyperdub Steva Goodmana, znanega kot Kode9, z glasbenim novinarjem Jašo Bužinelom. Pogovorni del festivala bodo sklenili Saša Mächtig, kustosinja Maja Vardjan in arhitekt Timotej Jevšenak. Sedma različica Indiga se bo poslovila z glasbenim vložkom Aya feat. Sweatmother, ki ji bo sledil DJ-set ustvarjalca Kode9.

Začetek festivala sodobnih idej Indigo