Foto: Galerija Božidarja Jakca
Foto: Galerija Božidarja Jakca

Danes so predstavili enoletni projekt in poseg restavriranja, ki je stal približno 50.000 evrov.

Projekt je s približno 40.000 evri podprlo ministrstvo za kulturo, razliko v znesku skoraj 10.000 evrov je pokrila galerija, je povedal njen direktor Goran Milovanović.

Stoji ob potoku Obrh
Na prvi kostanjeviški formi vivi oziroma na prvem kiparskem simpoziju leta 1961 je nastalo osem lesenih skulptur, med katerimi zaradi svoje monumentalnosti izstopa Tanakajev Japonski festival, ki v parku stoji ob potoku Obrh.

Postal je nekakšen simbol simpozija. Pred leti, ko so se začeli v hrastovini, iz katere je izdelan, kazati znaki pospešenega propadanja in trohnjenja, pa so v galeriji začeli iskati možnosti za njegovo ohranitev oziroma restavriranje.

Foto: Galerija Božidarja Jakca
Foto: Galerija Božidarja Jakca

Enoletni večdisciplinarni projekt
Prijavili so se na razpis ministrstva za kulturo, z odobrenim razpisnim denarjem pa so septembra končali približno enoletni večdisciplinarni projekt. Omenjeno skulpturo so na začetku leta prenesli v delavnico in tam izvedli obsežen konservatorsko-restavratorski poseg. Skulpturo so nato vrnili na njeno mesto na prostem.

To je bil eden prvih tovrstnih posegov za ohranitev in zaščito lesene skulpture, ki bo ostala na prostem, v državi in širše. V kostanjeviški galeriji, v kateri so doslej, sicer z drugimi metodami, restavrirali deset od približno stotih v galerijskem parku forme vive postavljenih skulptur, pa želijo tovrstne posege nadaljevati.

Nekaj tudi v okviru prihodnjih bienalnih kiparskih simpozijev, vse pa je odvisno od posluha in morebitne denarne podpore ministrstva za kulturo. Radi bi tudi, da bi projekt ohranitve in restavriranja kostanjeviških lesenih skulptur na prostem zastavili načrtno in sistematično, je še dejal Milovanović.

Po podatkih Galerije Božidarja Jakca so pri projektu konserviranja in restavriranja skulpture Japonski festival sodelovali podjetje za statično svetovanje Elea iC, oddelek za lesarstvo Biotehniške fakultete v Ljubljani, brežiški Posavski muzej, mizar Stanko Peterlin, ljubljanska območna enota Zavoda za varstvo kulturne dediščine Slovenije, njegova kranjska območna enota in še Restavratorski center.

Eisaku Tanaka se je na Japonskem rodil leta 1933. Kiparstvo je študiral na akademiji upodabljajočih umetnosti v Tokiu in tam leta 1958 diplomiral. Podatki o njem so sicer skopi.