Tarek Atoui v svoja večplastna zvočna dela integrira dolgoletno preučevanje zgodovine glasbe in glasbil, skozi različne pristope razkriva pomembna družbena in politična vprašanja ter predstavlja glasbo in nove tehnologije kot bistvene vidike izražanja. Pri ustvarjanju instalacij in participativnih performansov preučuje načine, kako poslušamo, čutimo in proizvajamo zvok, ustvarjanje v galerijskem kontekstu pa mu omogoča eksperimentiranje s časom, saj pusti, da se skladba v prostoru odvija skozi daljše časovno obdobje.
Sam izdeluje glasbila in izumlja zvoke
V sodelovanju s številnimi zvočnimi umetniki, skladatelji in izdelovalci glasbil raziskuje in nadgrajuje možnosti taktilnega, fizičnega, vizualnega in gestualnega zaznavanja zvoka. Atoui zbira terenske posnetke na načrtno izbranih geografskih lokacijah, ustvarja elektronske in sintetične zvoke in lastno programsko opremo ter izdeluje kompleksna in inventivna glasbila. Ob tem je ključnega pomena poudarek na kolektivnem vidiku njegovega delovanja, pa naj gre za kurirane intervencije in performanse, izvedene v sodelovanju s profesionalnimi in laičnimi udeleženci, ali za izvajanje delavnic za različne družbene skupnosti.
Zvok pristanišča
Pričujoča razstava združuje posamezna dela iz avtorjevih projektov Val, Znotraj in Šepetalci. Osrednje mesto zavzema eksperimentalna skladba Val, ki jo je umetnik oblikoval iz zvokov, posnetih v pristaniščih v Abu Dabiju, Atenah in Singapurju, in iz devetih glasbil, razvitih za projekt Znotraj in nekatere starejše projekte. Glasbila animirajo predmeti in njihovi zvoki, kot prevodniki zvočnih posnetkov iz pristanišč pa nastopajo elementi iz kovine in kamna.
Skladba je povezana s petimi napravami za poslušanje iz projekta Šepetalci, ki predvajajo in veččutno okrepijo zvok, nastale pa so leta 2021, ko je umetnik ustvaril novo serijo Šepetalcev, navdihnjeno z delavnicami s skupino predšolskih otrok. Razstavo zaokroži nova različica dela 33 mehkih celic iz projekta Znotraj: tu so bila glasbila zasnovana kot rezultat delavnice z gluhimi in naglušnimi osebami, v projektu pa je umetnik raziskoval, kako gluhost spremeni naše razumevanje izvedbe zvoka, prostor njegovega širjenja in njegova glasbila.
Kot poudarja kustosinja Mara Anjoli Vujić, so vsi omenjeni projekti nastajali v daljšem časovnem obdobju in niso sklenjene celote. Njihovi posamezni elementi, v katerih se zrcalijo znanja in izkušnje, pridobljeni v kontekstih različnih sodelovanj, so vedno znova osnova za nova eksperimentiranja in iskanje prostora za razširjanje predstav o poslušanju.
Razstavljal tudi na beneškem bienalu
Atoui se je rodil leta 1980 v Bejrutu, živi in dela v Parizu. Njegova dela so bila razstavljena v številnih galerijah in na umetniških bienalih po svetu, med drugim v galeriji Tate Modern v Londonu in na beneškem bienalu ter dokumenti v Kasslu.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje