Dars je včeraj objavil razpis za študijo o možnostih uvedbe lokalnih vinjet. Zanjo bo plačal 70.000 evrov. Rok za oddajo ponudb je 25. maj. Na pobudo Ministrstva za Infrastrukturo RS bodo preučili možnost uvedbe nove vrste vinjete, s katero bi si uporabnik zagotovil pravico uporabe cestninskega omrežja znotraj posamezne regije, za razliko od trenutnega sistema, v katerem vinjete veljajo za celotno omrežje AC in HC v Sloveniji.
Namen študije je pridobiti neodvisne zaključke o prednostih in slabostih morebitne uvedbe regionalnih vinjet, so sporočili z Darsa.
Z Darsa so infrastrukturnemu ministru Petru Gašperšiču sicer že pred časom odgovorili, da obstajajo tako vsebinski kot pravni pomisleki v zvezi z uvedbo regionalnih vinjet, a obljubili, da bodo možnosti preučili v študiji.
Trenutna ureditev jezi domačine
Z odprtjem predora Markovec je prišlo do precejšnje razbremenitve prometa na obalni cesti, za vožnjo po novem odseku hitre ceste in seveda tudi skozi predor pa je takoj postala obvezna vinjeta.
Takšna ureditev je dvignila na noge domačine, ki so opozarjali na povečano obremenitev lokalnih cest, zlasti ceste skozi Markovec, ki je prva izbira tistih, ki se izogibajo plačljivi hitri cesti. Zato so se zavzemali, da bi celotno hitro cesto od meje z Italijo na Škofijah do Izole izvzeli iz vinjetnega sistema.
V to država ni privolila, zato so v Izoli in Kopru iskali nove možnosti, ki bi se hkrati vklapljale tudi v načrt celovite ureditve okoli pet kilometrov dolgega pasu obalne ceste, ki bi jo zaprli ter v celoti namenili turizmu in rekreaciji. Ali tam uvedli izmenični enosmerni promet. Nadaljnji režim na cesti ob morju pa je pogojen z uvedbo lokalne vinjete, ki jo predlagata izolski in koprski župan.
Lokalne vinjete po 18 evrov
Kolenc in Popovič sta prepričana, da bi lokalne vinjete, ki bi stale 18 evrov, rešile vrsto prometnih tegob. Predvsem bi to vinjeto lahko kupovali vsi tisti, ki potujejo med Italijo in hrvaško Istro po lokalnih cestah na Primorskem. Podobne vinjete bi lahko uvedli tudi drugod po Sloveniji, kot na primer na ljubljanski in mariborski obvoznici. Lokalna vinjeta ne bi veljala samo v določeni regiji, ampak po vsej državi.
Župana sta prepričana, da z regionalnimi vinjetami ne bi bilo upada prodaje običajnih vinjet, saj bi praktično vsa vozila dobila vinjete, s tem pa bi tudi v Darsovo blagajno priteklo več denarja. Obenem bi razbremenili lokalne ceste in pritegnili tujce, ki se jim zdijo veljavne vinjete v Sloveniji predrage.
Popovič bi vrnil cesto Gašperšiču
Preigravanja možnosti in iskanje rešitev so prinesle tudi prenekatero hudo kri. Obalna župana sta državi očitala neposluh in nedejavnost, najbolj pa je počilo, ko je minister Gašperšič v Koper sporočil, da lokalnih vinjet ne bo, ker država od njih nima koristi. To je najbolj razjezilo koprskega župana, ki je takoj napovedal, da bo obalno cesto, ki je z odprtjem predora Markovec prešla v upravljanje občine, vrnil državi.
Za komentar smo prosili koprskega in izolskega župana, Dars pa za pojasnila. Zaenkrat je odgovoril izolski župan Kolenc.
"Bolje pozno kot nikoli"
"Meglio tardi, che mai ( Bolje pozno, kot nikoli)!" Darsov razpis študije za TV Slovenija komentira izolski župan Kolenc. Veseli ga, da je bil končno storjen korak naprej v "iskanju rešitev za prometno problermatiko na območju Slovenske Istre, pa tudi za druga pereča območja v Sloveniji. Upajmo, da je to samo prvi korak, ki mu bodo sledili tudi nadaljnji ukrepi."
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje