
Po besedah vodje oddelka za gospodarske dejavnosti in promet na Mestni občini Ljubljana (MOL), Maje Žitnik, so se za spremembo odločili na podlagi številnih pobud občanov v naseljih Medno, Stanežiče in Dvor, ki se predvsem ob delovnikih spopadajo z velikim pritiskom tranzitnega prometa iz gorenjskih krajev proti Ljubljani oz. tistih voznikov, ki se z vožnjo skozi naselja želijo izogniti zastojem na glavni cesti.
Trenutno razmere še poslabšuje delna zapora na Celovški cesti zaradi dokončevanja Šentviškega predora in spremljajočih posegov, je Maja Žitnik povedala na redni novinarski konferenci ljubljanskega župana Zorana Jankovića. Novo prometno ureditev po njenih besedah sestavlja pet glavnih ukrepov.
Na vseh priključkih v Mednem in Stanežičah bo urejen enosmerni promet pri priključevanju na glavno cesto. Pri gasilskem domu Medno bo dovoljena vožnja kmetijski mehanizaciji v obe smeri. Na priključku pri betonarni bo medtem omogočen promet za betonarno v obe smeri, a le do prvega priključka za betonarno. Na odseku med božjim znamenjem in uvozom za betonarno bo medtem urejen enosmerni promet proti glavni cesti.
Na celotnem območju naselij bo veljala omejitev hitrosti na 30 kilometrov na uro. Pri betonarni bodo mestne oblasti pozneje uredile tudi grbine za umirjanje hitrosti.
Za stanovalce Medna, Stanežič in Dvora se promet znotraj območja ne bo spremenil. V naseljih bo tako ohranjen dvosmerni promet. Dostop do naslovov Medno, Stanežiče in Dvor z glavne ceste bo mogoč le skozi semaforizirano križišče pri igrišču za golf v Stanežičah.
MOL predvideva, da bodo z omejitvijo dostopa za motorni promet dnevnih vozačev skozi omenjena naselja in posledično tudi skozi Gunclje razbremenili območje in tako izboljšali varnost ter kakovost življenja prebivalcev.
Ukrepi po željah občanov
Predsednik sveta četrtne skupnosti Šentvid Damijan Volavšek je spomnil, da so ukrepi za zajezitev problematike tranzitnega prometa in povečanje varnosti na lokalnih cestah dolgoletna želja tamkajšnjih občanov. V svetu četrtne skupnosti menijo, da so rešitve dobre. Ker pa gre za prvi poskus urejanja problematike, bo veljalo tudi testno obdobje, na podlagi katerega bodo mogoči tudi popravki.
Spremembe bodo začele veljati 2. aprila, na območju pa bodo mestni redarji in policisti izvajali poostren nadzor spoštovanja prometne signalizacije. Namestnik vodje ljubljanskega mestnega redarstva Bojan Petek je nadzor napovedal predvsem v času jutranje prometne konice, redarji in policisti pa bodo delovali tako preventivno kot represivno.
Na redarstvu voznike pozivajo, da spremenjeno signalizacijo upoštevajo. Tiste, ki se v Ljubljano vozijo iz Gorenjske, pozivajo, da si za pot vzamejo več časa ali razmislijo o uporabi alternativnih načinov. Pričakovati je namreč še večjo zgostitev prometa po glavni cesti. Petek po drugi strani verjame, da se bo kakovost življenja lokalnega prebivalstva izboljšala in da bo prometno okolje varnejše.
Primož Kadunc s Policijske prave Ljubljana je napovedal, da bodo zagotovili policiste za poostren nadzor in proti kršilcem ukrepali. Opozoril pa je, da se bodo vozniki zelo verjetno preusmerili na druge poti, zato bo treba tokove spremljati in se primerno odzivati še na drugih lokacijah.
Janković upa, da kršitev novega režima ne bo preveč. Obenem je spomnil, da se že pripravlja širitev Celovške ceste v štiripasovnico do križišča za Gunclje in Stanežiče. Zato računa, da bo čez nekaj let promet na tem območju bolj tekoč.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje