Ilustratorka in oblikovalka Alja Horvat je že kot majhna deklica rada ustvarjala, v času študija pa je strast do umetnosti začela spreminjati v resen posel. Danes, pri komaj 26 letih, se lahko pohvali z uspešno domačo in mednarodno kariero. Med drugim je sodelovala z modno znamko Anthropologie, z Disneyem, Filo, Urban Outfitters, z Barcaffejem, Jeruzalemom Ormož.
Njeno nadarjenost so opazili tudi pri reviji Forbes, kjer so jo uvrstili med trideset najboljših umetnikov in umetnic na svetu, starih manj kot 30 let. Mlada podjetnica, ki jo najbolj navdihujejo 60. in 70. leta prejšnjega stoletja ter glasba iz teh časov, je leta 2021 ustvarila tudi svojo prvo modno znamko by Alja Horvat; pred kratkim (1. februarja) je predstavila tretjo kolekcijo oblačil.
Kljub mladosti ste zelo zanimiva podjetnica, na svetovno znani lestvici, ki jo pripravlja revija Forbes, so vas uvrstili med 30 najboljših, najbolj talentiranih mladih umetnic in umetnikov starih manj kot 30 let. Kako se uvrstiš na tako prestižno lestvico?
Alja Horvat: "Spomnim se, da sem prejela e-mail, da se odgovorila na dodatna vprašanja, tako da ne vem točno, kako se je to zgodilo."
So vas mogoče opazili na družbenih omrežjih?
Alja Horvat: "Verjetno."
Veliko slovenskih najboljših ustvarjalcev, pa ne le v umetnosti, tudi v podjetništvu, opravljajo svoja dela v tujini. Zanimivo je, da se pogosto zgodi, da moraš najprej uspeti v tujini in potem te priznavajo doma. Kakšna je vaša izkušnja?
Alja Horvat: "Res je, sama sem najprej uspela v tujini, potem so me šele opazili doma. Ne bi znala povedati, zakaj je tako, sem pa vesela, da lahko sedaj tudi v Sloveniji delam na različnih projektih."
Zakaj več delate v tujini, je Slovenija premajhen prostor?
Alja Horvat: "Definitivno je več opcij v tujini, zelo rada pa delam v Sloveniji, ker so tu meni poznana podjetja in je veliko lepše, ko izpeljemo kakšen projekt."
Bi bilo potrebno mlajši generaciji še bolj pomagati pri prvih začetnih korakih, kako vi to vidite?
Alja Horvat: "Ko kot študent odpreš samostojno podjetje, imaš še vedno status študenta, nimaš pa več bonitet, ki ti jih status prinaša, tako da ostaneš brez štipendije, študentskih bonov, subvencioniranega prevoza, tu se mi zdi, da bi lahko naredili korak proti mladi generaciji."
Mogoče razmišljate, da bi se preselili v tujino in tam delovali?
Alja Horvat: "Zaenkrat mi je doma všeč, vseeno lahko veliko delamo preko spleta in je dokaj vseeno, kje si."
Veliko sodelujete s tujimi podjetji, tudi preko duržbenih omrežij, zato je bilo to obdobje Covida-19 najbolj plodno za vas. Kaj je pravzaprav glavni namen vašega delovanja, kaj želite doseči?
Alja Horvat: "Že od nekdaj rada ustvarjam, vedno sem vedela, da bi rada delala nekaj kreativnega in sem zelo srečna, da se lahko preživljam s tem, kar me veseli."
Kako pridobivate nove posle, najemate tudi tuje agente, agencije, kako poteka to sodelovanje?
Alja Horvat: "Moja agencija, ki deluje v Ameriki, me je našla preko družbenih omrežij. Oni poskrbijo za večinski del celotnega procesa, torej za pogodbe, plačilo, jaz naredim samo ilustracije, oziroma, če so ilustracije že narejene, potem samo licencirajo moje dizajne in je to to, tako da sem zelo vesela, da lahko sodelujem z njimi.
Avtentičnost, ki jo izžarevajo umetnikova dela, je ključna za uspeh. Kako dosežete, da ljudje čutijo to vašo pristnost?
Alja Horvat: "Jaz mislim, da če si zvest sam sebi, da ljudje to čutijo. Jaz vedno sledim načelu, da sem to, kar sem in da sledim temu, kar je meni v srcu pomembno."
To svojo pristnost negujete že od samega začetka in že zelo zgodaj ste vedeli, kaj želite početi, kako ste prepoznali to svojo strast do umetnosti?
Alja Horvat: "Že od nekdaj sem rada risala. Moja mama je vzgojiteljica in se zelo dobro spomnim, da je imela doma veliko "naredi sam" revij in sva že od majhnega ustvarjali, tudi s prijateljicami sem delala na raznih projektih in sem vedela, da je to to."
Študirali ste grafično oblikovanje in tam ni bilo dovolj zanimivih projektov, ste rekli, da ste se morali znajti po svoje. Kako ste se znašli?
Alja Horvat: "Pričakovala sem, da bo na faksu malo več praktičnega dela in malo več ustvarjanja, tako da mi je to manjkalo. Po študiju sem začela risati in objavljati na družbenih omrežjih svoja dela in se je vse poklopilo."
Zanimivo je, da se ne želite opredeliti, ne kot ilustratorka in ne kot oblikovalka. Zakaj se tako težko opredelite?
Alja Horvat: "Rada počnem več stvari in vsake toliko časa me zanese v kakšno drugo smer, zato se nočem opredeljevati."
Na katera svoja dela ste najbolj ponosni?
Alja Horvat: "Najbolj sem ponosna na projekte, ki jih delamo z drugimi znamkami, ker so tudi naročniki vedno zadovoljni, upam no. Sem pa zelo ponosna tudi na mojo modno kolekcijo, ki je tudi moj zadnji projekt."
Sodelujete tudi z domačimi podjetji, kako pa vas tukaj poiščejo?
Alja Horvat: "Večinoma prek družbenim omrežij."
Kakšna je razlika pri sodelovanju z domačimi in tujimi podjetji?
Alja Horvat: "Ni velike, kar mi je mogoče pri sodelovanju z domačimi podjetji ljubše, je to, da se lahko dejansko v živo dobimo in pogovorimo o projektu."
Vaš osebni projekt je modna kolekcija, kjer združujete 60-ta in 70-ta leta. Zakaj ravno to obdobje?
Alja Horvat: "Najverjetneje zaradi glasbe, najraje poslušam rock iz 60-ih in 70-ih let, tako da bi rekla, da preko tega."
Ukvarjate se veliko z vzorci. Kje dobite navdih?
Alja Horvat: "Največ v naravi, ampak tudi glasba me kot taka navdihuje in potem celoten ta stil 60-ih in 70-ih, tudi moda teh let."
Kaj je bil vaš največji izziv doslej?
Alja Horvat: "Vstop na modno sceno je bil drugačen kot sem si predstavljala. Včasih imaš pričakovanja in neko časovnico, kako bi stvari morale potekati in ko ne gre točno po tvojih načrtih, si razočaran. Naučila sem sem, da je potrebno biti potrpežljiv in vztrajen."
Naslednjo oddajo Podjetno naprej si lahko ogledate v ponedeljek, 13. februarja. Predstavili vam bomo Passero, proizvodnjo čokolade.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje