Po prvi dirki v Bahrajnu sem napovedal, da bo letošnja sezona veliko bolj nepredvidljiva, kot je bilo prejšnjih šest, v katerih se je Mercedes brez večjih težav sprehajal do naslovov svetovnega prvaka. A niti slučajno si nisem predstavljal, da bo ta napeta in izenačena vse do zadnjega kroga najdaljše sezone do zdaj.
Max Verstappen in Lewis Hamilton sta spletla eno najbolj dramatičnih sezon do zdaj. Skupaj sta dobila 18 od 22 dirk, kar na 14 dirkah sta se oba uvrstila na prvo ali drugo mesto. Ves čas sta se menjavala v vodstvu, zadnjič prav na finalu sezone. Kaj bi si ljubitelji kraljice motošportov lahko še želeli?
Verstappen je odlično izkoristil občutno nadgradnjo Red Bulla in zmagal na toliko dirkah kot v prejšnjih šestih sezonah skupaj. Njegova nadarjenost je ob konkurenčnem bolidu še bolj prišla do izraza, agresivnost in želja po najvišji stopnički ga je pogosto peljala na rob sprejemljivosti, ki je eskalirala v bizarnem in nepotrebnem trku v Savdski Arabiji. Na videz varna prednost se mu je pred koncem sezone hitro stopila, a na finalu sezone je bil z varnostnim avtomobilom deležen poljuba sreče, ki ga je izkoristil, in to je tisto, kar dela zmagovalce. Znajo izzvati svojo priložnost in jo tudi izkoristiti.
V celotni sezoni je bil precej bolj konstanten kot Hamilton. Imel je dve obdobji treh dirk, ko je ostal brez zmage, a takrat je na petih od šestih dirk osvojil drugo mesto. Točk skorajda ni izgubljal.
Na drugi strani je imel Hamilton v resnici slabo sredino sezone, saj je v nizu desetih dirk med Monakom in Italijo zmagal le enkrat, Mercedes je bil takrat korak zadaj. A svojo samozavest lahko hrabri z zadnjim delom sezone, v katerem je nanizal tri zaporedne zmage (epska je bila gotovo tista v Braziliji, ki jo je dobil kljub številnim kaznim), in zadnjo dirko, na kateri je vse kazalo na njegovo zmago v enakovrednih razmerah. Naredil je vse prav in vodil, njegova ekipa je s tem prva dobila možnost izbire. Če bi ga ekipa ob prihodu varnostnega vozila poklicala v boks, bi Red Bull skoraj zagotovo izbral obratno taktiko in slika bi bila obrnjena.
Edini scenarij, ki si ga v razburljivi sezoni nisem želel, je bil Verstappnov naslov s končno najvišjo prednostjo petih točk. Še vedno se mi namreč zdi neposrečen razplet na VN Belgije, na katerem zaradi hudega dežja dirke v resnici ni bilo, ampak zgolj kroženje za varnostnim avtom, zaradi česar so bile podeljene polovične točke. No, na koncu je bil varnostni avtomobil tisti, ki je vseeno usodno odigral svojo vlogo pri razpletu sezone.
Ustoličenje novega prvaka, ki je že potrdil, da bo prihodnjo sezono dirkal s številko 1, je za nevtralne spremljevalce športa brez dvoma nekaj pozitivnega. Nov prvak je razdrl monotonijo Mercedesa, prinesel mladostniško vihravost in željo po zmagovanju. A če je Hamilton kaj pokazal po izgubljenem naslovu leta 2016, je bila nenasitna lakota po zmagovanju, zaradi česar mislim, da še nismo videli njegovih zadnjih vrhuncev v kraljici športa.
Ravno zato z velikim navdušenjem pričakujem začetek nove sezone. Oziroma z besedami novinarja TV Slovenija Staneta Kosa − še 96-krat si umijemo zobe in formula bo spet z nami.
Obvestilo uredništva:
Mnenje avtorice oziroma avtorja ne odraža nujno stališč uredništev RTV Slovenija.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje