Britanska ministrica za finance Rachel Reeves je v parlamentu dejala, da novoizvoljena laburistična vlada "ne bo nadaljevala" dve milijardi funtov (2,37 milijarde evrov) vrednega projekta, kar je del proračunske revizije, katere cilj je zapolniti 22 milijard funtov vredno fiskalno luknjo.
Dvocevni predor in pešpot namesto ceste
V dokumentu, objavljenem 29. julija, je vlada potrdila, da bodo opustili dotični projekt. Vlada je tako odpovedala izgradnjo predora A303 pod Stonehengeem in shemo A27 v Zahodnem Sussexu. Gre za projekt, ki bi v prihodnjem letu stal 587 milijonov funtov. Preoblikovanje območja Stonehengea naj bi nadzorovala vladna agencija Združenega kraljestva, znana kot National Highways. Projekt je vključeval preusmeritev ceste A303, ki poteka skozi prazgodovinsko najdišče, v nov dvocevni predor v bližini Stonehengea. A303 bi medtem preuredili in delno spremenili v pešpot, piše Art Newspaper.
Nasprotniki projekta so preklic projekta seveda pozdravili. "Ta celoten pošastni projekt, predlog, da bi skozi našo najsvetejšo prazgodovinsko pokrajino zapeljali razpoko betona in asfalta, ne bi smel nikoli zapustiti risalne mize," je sporočil vodja kampanje Stonehenge Alliance Tom Holland.
Želja po odstranitvi škodljive nadzemne ceste
A predstavnik English Heritagea, ki upravlja več kot 400 zgodovinskih spomenikov, stavb in krajev, tudi Stonehenge, je sporočil, da ta organizacija "trdno podpira projekt predora, ki bi znova združil starodavno pokrajino in omogočil več ljudem, da raziskujejo in uživajo v tem izjemnem kraju".
Organizacija si bo po njegovih besedah prizadevala za nadaljnji dialog z vlado, da bi našli rešitev za eno najpomembnejših in najznamenitejših zgodovinskih lokacij v državi. Tudi leta 1895 ustanovljen Narodni sklad, ki mu predseduje kralj Karel III., je bil kritičen do odločitve za opustitev projekta. Iz sklada so sporočili, da je "potrebna rešitev za odstranitev zelo škodljive nadzemne ceste, ki uničuje Stonehenge in okoliško pokrajino".
Ministri "neustrezno obveščeni" o mogočih alternativah?
Spomnimo, konec leta 2020 je tedanji minister za promet Grant Shapps iz vrst konservativcev odobril načrtovani projekt cestnega predora, le da je leto pozneje skupina, povezana v kampanjo Save Stonehenge World Heritage Site, zmagala v sodni bitki in razveljavila njegovo odločitev. Temu je sledila sodna presoja, ki je omogočila nadaljevanje projekta, katerega izid so aktivisti izpodbijali na začetku tega meseca.
Nato se je znova zgodil preobrat, saj je ministrstvo za promet pred skoraj natanko letom dni znova potrdilo predlog predora. Zadnja pritožba nasprotnikov je bila na londonskem kraljevem sodišču obravnavana 15. in 17. julija. Organizacija Save Stonehenge World Heritage Site je namreč trdila, da so bili ministri, ki so odobrili načrte, "neustrezno obveščeni" o mogočih alternativah. Odločitev sodišča v tem primeru še ni izrečena.
Brez želenega vpisa na Unescov seznam krajev ogrožene svetovne dediščine
Unesco je na začetku tega meseca zavrnil poziv, da bi Stonehenge dodal na svoj seznam krajev ogrožene svetovne dediščine. Iz skupine Stonehenge Alliance so ob tem sporočili, da so "pretreseni" nad odločitvijo te organizacije Združenih narodov, pristojne za izobraževanje, znanost in kulturo.
Prav tako so pozvali svežo laburistično vlado Združenega kraljestva, naj se distancira od tega, kar imenujejo "politični manevri", ki stojijo za tem, poroča Associated Press (AP). Unesco je sicer leta 2021 potrdil, da Stonehengeu grozi izguba statusa svetovne dediščine, ki ga ima od leta 1986, če bodo pod njim res zgradili cestni predor.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje