Pepel iz ognjenika je pred tedni povsem ohromil evropski zračni promet. Foto: Reuters
Pepel iz ognjenika je pred tedni povsem ohromil evropski zračni promet. Foto: Reuters

Evropska organizacija za varnost v letalskem prometu Eurocontrol je sporočila, da se je bruhanje ognjenika ponoči okrepilo, zato bi se območje večje onesnaženosti s pepelom lahko razširilo do zahodnega roba Iberskega polotoka.

Območje, kjer bi lahko koncentracija vulkanskega pepela presegla raven, ko lahko poškoduje letalske motorje, se nahaja zahodno od severozahodne Evrope, so dejali v Eurocontrolu. Čezatlantske polete so zato preusmerili južno od prizadetega območja in imajo zato zamude. Oblak pepela naj bi segal do 10.500 metrov visoko, kar je precej višje kot v preteklih dneh, zaradi česar bo prizadetih več poletov.

Islandski geolog Björn Oddson je sporočil, da je iz kraterja ognjenika nehala teči lava, erupcija pa je znova postala eksplozivna. Ko dejavnost ognjenika postane eksplozivnejša, pepel postane drobnejši in če se dejavnost okrepi, lahko povzroči težave v evropskem zračnem prostoru, je pojasnil. Ognjenik zdaj bruha bistveno manj pepela kot v prvih dneh izbruha, je še dodal Oddson.