Foto: BoBo
Foto: BoBo

Elektrarno sestavlja 1347 modulov, ki pokrivajo približno 3000 kvadratnih metrov oziroma 40 odstotkov strehe parkirne hiše, je povedal vodja inženiringa v družbi Fraport Slovenija Andrej Tominec.

Naložba je znašala 350.000 evrov, prevzela pa jo je družba Resalta, ki je vodilni ponudnik energetskih storitev in spodbujanja obnovljivih virov energije v Srednji in Jugovzhodni Evropi. S podjetji sodeluje na njihovi poti k zmanjšanju ogljičnega odtisa, večanju energetske neodvisnosti in znižanju stroškov za nakup električne energije.

"Fraport Slovenija je prepoznal prednosti našega poslovnega modela, pri katerem Resalta prevzame celotno naložbo ter izvedbo, hkrati pa v pogodbenem obdobju upravlja in vzdržuje elektrarno, zamenjuje dotrajane komponente ter prevzema vse produkcijsko tveganje," je povedal prokurist Resalte Tomaž Orešič, ki je tudi pojasnil, da bo Fraport Slovenija v pogodbenem obdobju, ki traja 25 let, kupoval vso proizvedeno električno energijo po zagotovljeni fiksni in konkurenčni ceni ter z njo za 200 ton letno zmanjšal količino izpustov ogljikovega dioksida. Električna energija iz obnovljivih virov bo zagotavljala sedem odstotkov celotne porabe električne energije na letališču.

Svetovalec poslovodstva in prokurist v družbi Fraport Slovenija Zmago Skobir je pojasnil, da je letališče velik porabnik električne energije in fosilnih goriv ter s tem tudi velik onesnaževalec, zato se trudi zmanjševati ogljični odtis. Družba že od leta 2013 sledi strategiji za dekarbonizacijo.

Na letališču so v zadnjih letih precej svetil nadomestili z bolj učinkovitimi led-svetilkami, obnovili so energetsko potratne objekte in pred dvema letoma v uporabo dali tudi novo centralizirano toplotno postajo, v kateri so s klasičnih fosilnih goriv prešli na toplotne črpalke. Poteka tudi elektrifikacija voznega parka.

V zadnjem času pa so se lotili še fotovoltaike. Gradnja sončne elektrarne na parkirni hiši je šele prvi korak k širitvi obnovljivih virov energije na letališču, je napovedal Tominec. "Na mizi je še veliko projektov, tudi razširitev sončnih elektrarn, vendar ker smo letališče in je varnost na prvem mestu, moramo to razvijati v sodelovanju z vsemi partnerji," je dejal.

Letališče bo nadaljevalo projekte

Skobir je pojasnil, da gre za velike površine, ki so steklene in imajo ob določenih kotih in času, ko sonce vzhaja in zahaja, velik sij. Zato so pri gradnji sončnih elektrarn na letališču nekoliko omejeni, vendar pa imajo površin zadosti, da bodo te projekte nadaljevali. Dodaten prostor imajo tako na parkirni hiši kot na drugih parkiriščih, pa tudi na novem potniškem terminalu.

"Sodobni sistemi samooskrbe s sončno energijo predstavljajo ogromen potencial trajnostno usmerjene preobrazbe družbe, zato je bila odločitev o uvedbi relativno preprosta, ne zgolj z vidika ekonomičnosti, ampak tudi z vidika aktivnega zmanjševanja emisij ogljikovega dioksida," je poudaril Skobir.