Vse najboljše. Foto: MMC RTV SLO
Vse najboljše. Foto: MMC RTV SLO
Aerodrom Ljubljana
Preteklost ... Foto: RTV SLO
Aerodrom Ljubljana
... sedanjost ... Foto: RTV SLO
Aerodrom Ljubljana
... in prihodnost (klik za povečavo). Foto: Aerodrom Ljubljana
Aerodrom Ljubljana
Letališče je tudi domovanje domačega letalskega prevoznika. Foto: Adria Airways
Aerodrom Ljubljana
Kljub gospodarski krizi erodrom Ljubljana načrtuje izdatne investicije. Foto: Aerodrom Ljubljana/Irena Habe

Naše osrednje letališče je v zadnjih nekaj letih doživelo naložbeni razcvet. Razvojne projekte, med katere sodi predvsem infrastruktura, bodo kljub recesiji, katere posledice občuti tudi družba Aerodrom Ljubljana, nadaljevali tudi letos, med drugim poroča Radio Slovenija. Po načrtih bodo za letošnje naložbe namenili nekaj več kot 31 milijonov evrov.

V strategiji razvoja podjetja do leta 2015 je navedeno, da bo Letališče Jožeta Pučnika Ljubljana v prihodnjem desetletju postalo regionalno središče za tovorni in potniški promet. Število potnikov naj bi na letni ravni naraslo na 2,2 milijona, število premikov letal na 57.000, povečal pa naj bi se tudi obseg tovornega prometa.

Osrednja načrtovana naložba je gradnja novega terminala T-2, z zmogljivostjo 2,5 milijona potnikov na leto. Terminal naj bi bil zgrajen do leta 2010. Obstoječi terminal bo preurejen in povezan z novim terminalom s povezovalnim hodnikom, na katerem bo osem aviomostov. Zmogljivost novega terminala bo 850 potnikov na uro v odhodu in 850 potnikov na uro v prihodu. Novi terminal se bo razprostiral na 32 tisoč kvadratnih metrih, kjer bo postavljenih 40 okenc za prijavo na let, nekaj jih bo tudi samodejnih.

Na območju ob letališču nastaja poslovno-logistični center, t. i. Airport City, kjer bodo do leta 2015 zgrajeni novi objekti za poslovno-upravne programe s parkirišči, hotelski in rekreacijski objekti, ter objekti za vzdrževanje letal in letališča. V njem naj bi bilo zaposlenih kar 3.000 ljudi.

1963
Prvo letalo je na letališču pristalo 24. decembra ob 10:45. Šlo je za DC-6B slovenskega letalskega prevoznika, ki se je takrat imenoval Adria Aviopromet (danes Adria Airways). Redni letalski promet je bil vzpostavljen 9. januarja naslednje leto. Linije z Beogradom, Dubrovnikom in Londonom je vzdrževal JAT, Adria Aviopromet pa je letela v Beograd in Alžir.

1965
Obseg prometa na letališču je hitro naraščal. V tem letu je na njem pristajalo že 15 letalskih družb, razvijalo pa se je tudi športno letalstvo. V juniju je začela delovati aviotaksi, ki je turistom ponudil panoramske oglede okolice.

1969
Ob koncu leta 1968 je JAT uvedel redno tovorno linijo med Beogradom, Ljubljano in Munchnom. Pozneje so uvedli še linijo med Beogradom, Ljubljano in Zurichom. Obe liniji sta pomenili dobro povezavo za čezoceanske tovorne lete, kar je pripomoglo k večji gospodarski rasti širše okolice letališča.

1974
Poletna sezona je pomenila svojevrstno preizkušnjo za novi potniški terminal in druge nove objekte. Letališče je po temeljitih preverjanjih več zveznih komisij prevzelo promet zagrebškega letališča, ker so ga tisto poletje obnavljali. Gostota prometa je bila takrat nekajkrat večja od običajne.

1978
Nova in daljša steza in njena večja nosilnost sta omogočili promet na medcelinskih linijah. 20. decembra je JAT z letalom DC-10 začel leteti na liniji za New York.

1987
Zaradi izredno ugodnih cen letalskih prevozov v domačem prometu je letališče imelo rekordni promet 886.248 potnikov. To število je bilo preseženo šele leta 1999.

1991
Z osamosvojitvijo Slovenije je letališče Ljubljana postalo osrednje državno letališče, hkrati pa se je imelo precejšen upad prometa zaradi političnih in vojnih dogodkov na tleh nekdanje Jugoslavije. 26. junija ob 13.30 se je zaprl zračni prostor nad Slovenijo in s tem letališče. Sredi septembra 1991 se je promet zaradi zaprtja zračnega prostora nad Slovenijo preselil na celovško letališče. Zapora je z večjimi in manjšimi izjemami, ko je letališče bilo odprto, trajala do sredine februarja 1992. Čas zapore je Aerodrom Ljubljana izrabil za prenovo letališke stavbe, obnovo letališke ploščadi za parkiranje letal in uvajanje informatike za letališko osebje in potnike.

1992
Leta 1992 je prek letališča potovalo 248.851 potnikov, kar je bilo, glede na prejšnja leta, malo.

2001
Leto 2001 je bilo za svetovni letalski promet zelo slabo leto, kar je občutil tudi Aerodrom Ljubljana. Po terorističnem napadu v New Yorku 11. septembra se je svetovni letalski promet znašel v krizi, saj je število potnikov čez noč drastično upadlo.

2004
Prvič v zgodovini na letališču več kot milijon potnikov letno.

2007
Dokončanje novega dela potniškega terminala.
(vir: Aerodrom Ljubljana)


L. D.