Obnova bo končana v od dvanajstih do petnajstih dneh. Foto: MMC RTV SLO
Obnova bo končana v od dvanajstih do petnajstih dneh. Foto: MMC RTV SLO
Letališče
Aprila bo na vrsti še najzahtevnejši del obnove. Foto: RTV SLO
Brnik bo aprila zaprt

Dela bodo trajala od 7. do predvidoma 21. aprila, letalski prevozniki pa bodo v tem času preusmerjeni na druga letališča, tudi mariborsko, ki ga bo uporabljala Adria Airways. Prav tako bo tja letel turški prevoznik Turkish Airlines, Jat pa bo uporabljal letališče v Portorožu. Drugi letalski prevozniki se o uporabi alternativnih letališč še odločajo.

V Adrii že pojasnjujejo, da bodo vsem potnikom, ki bodo to želeli, omogočili tudi brezplačen prevoz z ljubljanskega letališča na mariborsko, na ljubljanskem pa bo mogoče tudi zastonj parkirati. Vozni red prevozov bo objavljen januarja na spletnih straneh Adrie Airways. Adriin vozni red ostaja nespremenjen, pri čemer pa se bo nekoliko zmanjšalo število poletov na progah, kamor se je doslej letelo večkrat dnevno (Dunaj, München, Frankfurt, Zürich).

Na mariborskem letališču je tako mogoče pričakovati več prometa, zaradi česar bodo za povečanje potniških zmogljivosti postavili začasne montažne objekte.

Sledi še najzahtevnejši del obnove
Prvi dve fazi obnove sta že bili opravljeni letos, aprila 2010 pa sledi najzahtevnejši del obnove, in sicer srednjega dela steze. Kot je pojasnil predsednik uprave Aerodoroma Ljubljana Zmago Skobir, so za to nalogo izbrali leto, ko bo potnikov manj zaradi vpliva krize, zunajsezonski april pa je tudi vremensko najugodnejši čas.

Srednji del steze je dolg 1.100 metrov. Predvidene so zamenjava nosilnega sloja asfalta, zamenjava zgornjega sloja in zamenjava celotnega svetlobno-navigacijskega sistema.

Kot je še povedal Stane Bobnar iz Areodroma Ljubljana, so v družbi sprva tehtali med dvema načinoma izvedbe del, in sicer med nočnim delom, ki bi čez dan omogočalo promet, in popolnim zaprtjem letališča, na podlagi ekonomske in tehnološke analize pa so se nato odločili za zadnje. Tako bodo dela končana v 15 ali celo 12 dneh, medtem ko bi jih nočno delo vzelo kar 60. To pomeni tudi, da bodo v primejavi z zgolj nočnim delom prihranili več kot milijon evrov.

Aerodrom pričakuje nad milijon evrov izpada prihodkov
Medtem ko bo Aerodrom Ljubljana zaradi aprilskega zaprtja letališča imel približno 1,2 milijona evrov izpada letaliških in komercialnih prihodkov, Aerodrom Maribor rasti prihodkov na račun preselitve prometa iz Ljubljane ne pričakuje.

Za celotno obnovo vzletno-pristajalne steze bo Aerodrom Ljubljana odštel približno devet milijonov evrov. Prvi dve fazi obnove sta stali 5,88 milijona evrov, tretja faza pa bo vredna 3,6 milijona evrov. Obnova steze je potrebna za nemoteno delovanje letališča, je poudaril Skobir. Obstoječa steza je namreč že precej dotrajana, saj je bila nazadnje obnovljena leta 1978.

Brnik bo aprila zaprt