Na okrogli mizi so se zbrali iz različnih krajev in iskali rešitve, kako naprej.
Na centrih za socialno delo je vse manj zaposlenih socialnih delavcev. Prišlo je celo tako daleč, so na enem od ljubljanskih centrov na družinskem oddelku namesto treh socialnih delavcev zaposleni trije pravniki, ki svetujejo ljudem v stiskah.
"Ko gresta dva pred razvezo po nasvet na CSD, ko je mogoče to še zadnja bilka, da bi se mogoče uspelo nekaj rešiti, izzveni kot neko pravno svetovanje," je povedala socialna delavka Nataša Magister, ki se še spominja, kako so delali nekoč. "V 80. in 90. letih smo bili na terenu, smo delali z ljudmi, smo poglobljeno reševali težave, imeli smo preventivne programe. Zdaj je pa vsega tega preveč in se utapljamo v številkah nerešenih zadev."
Večino dela opravijo na računalnikih
80 odstotkov časa porabijo socialni delavci za izvajanje naročil države. To so javna pooblastila, ki so prioriteta, ker so vezana na določen rok, pojasni Nataša Magister: "Moramo narediti poročilo, mnenje v 60 dneh, včasih v enem tednu, vedno je neki rok, ki ga ne smemo zamuditi. Gledamo v računalnike, vidimo številko 200 nerešenih zadev in zaradi teh številk pogosto spregledamo ljudi. Imamo tri vrste evidenc in vse tri moramo voditi hkrati. Za isto zadevo moraš vse v tri evidence vpisati, vsako poročilo, vsak klic, vsak razgovor, vse je treba zapisovati v sisteme in to nam ogromno časa vzame." Za ljudi v stiski jim tako ostane le še 20 odstotkov časa.
Reorganizacija centrov dodala piko na i
Stvari so se poslabšale med krizo pred 15 leti in se nikoli niso vrnile na svoje mesto. Denimo pri socialnih transferjih – pred 20 leti so raje zaokrožili znesek navzgor, da ne bi kdo dobil premalo, zdaj morajo socialni delavci upravičevati vsak evro in dajo zato raje manj.
Profesor na fakulteti za socialno delo Vito Flaker pravi: "Zdaj, v času krize, ko bi ljudem morali omogočiti lahek dostop do sredstev, se še vedno pojavlja ta refleks, ki se je vzpostavil pri prejšnji krizi, kakor da morajo socialni delavci braniti dostop, ugotavljati upravičenost. To je samo po sebi ponižujoča zadeva za socialnega delavca, zlasti pa za uporabnika."
Dokončno pa se je sistem sesul z reorganizacijo pred štirimi leti, so se strinjali vsi prisotni na okrogli mizi, tudi v. d. direktorja CSD-ja Ljubljana Ivan Janko Cafuta: "Centri za socialno delo so že dalj časa zanemarjeni, kar je pa naredila reorganizacija, pa je avtocesta k zanemarjanju strokovnosti." In dodal: "Tisto, kar mi potrebujemo, je na novo izumiti socialno delo, narediti reformo socialnega varstva, ne samo neke izboljšave in reorganizacije."
Ministra za delo Luko Mesca so prosili za sestanek in zdaj čakajo na odgovor, je povedal socialni delavec Vili Lamovšek: "Sistem na CSD-jih je dobesedno pred razpadom in tukaj se bo moral minister izreči, ali bo pustil, da sistem razpade, ali pa bo moral začeti razmišljati drugače." Odgovor ministrstva za delo še čakamo.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje