Večina prvošolčkov se prestopa šolskega praga veseli, so pa tudi rahlo vznemirjeni, ker je za njih šola nekaj novega. V šolo gredo običajno s prijatelji in prijateljicami iz vrtca, kar je za njih pozitivna spodbuda, meni Marjanovič Umkova.
O šoli se otroci doma in v vrtcu veliko pogovarjajo že eno šolsko leto pred vstopom vanjo, kar je po mnenju razvojne psihologinje prav. Prav je tudi, da odrasli otrokom šolo predstavljajo kot nekaj zanimivega, saj bodo v njej izvedeli nove stvari in spoznali nove prijatelje.
Narobe pa je, če starši uporabijo šolo kot nekaj, s čimer zastrašujejo oz. disciplinirajo otroke in jo predstavljajo zgolj kot obvezo, je pristavila. Ne nazadnje, je opomnila, je izobraževanje za otroka privilegij, in to bi morali imeti v mislih vsi starši, ko otroke pripravljajo na začetek šolanja.
Snovi ni treba ponavljati, je pa fino, če čim več berejo
Marjanovič Umkova starše hkrati opominja, naj pazijo na to, da bodo že od začetka šolskega leta šolske obveznosti stvar otroka, in ne staršev.
Po njenem mnenju prav tako ni treba, da začnejo otroci ponavljati snov še pred začetkom šole, saj jo bodo tako ali tako ponovili v šoli. Zdi pa se ji zelo pomembno, da med počitnicami veliko berejo, in sicer po lastnem izboru in najrazličnejše žanre.
Novopečeni dijaki na začetku potrebujejo spodbudo
Prehod iz osnovne v srednjo šolo za mladostnike praviloma ni zelo stresen, še posebej ne, če so že v zadnjem letu osnovne šole vsaj približno vedeli, kaj želijo in zakaj. Za njih je to praviloma izziv, ki zahteva še več samostojnosti in lastne odgovornosti, s čimer se mladostniki in mladostnice praviloma znajo spopasti, je prepričana Marjanovič Umkova.
Priznava pa, da sta samostojnost in odgovornost nekaj, kar se pridobiva s časom. Mladostniki so tudi dovolj socialno zreli, da jim novo okolje na srednji šoli ne povzroča težav, je ocenila.
Po njenih navedbah pa je pomembno, da starši mladostnike spodbudijo k šolskemu delu takoj na začetku in jih prve mesece nekoliko bolj spremljajo, da ravno ne "odplavajo", ker je na srednji šoli delo nekoliko drugačno kot v osnovni šoli.
Nagrada ali podkupovanje za dosežen uspeh?
Veliko staršev otrokom ob začetku šolskega leta obljublja tudi nagrado za dosego določenih ciljev ali uspeha. A Marjanovič Umkova je proti vsakršnemu tovrstemu obljubljanju nagrad, saj šola ni nekaj, za kar bi morali starši otroke nagrajevati, in se bo na dolgi rok praviloma slabo končalo, je opozorila.
Koliko pa je prava mera obšolskih dejavnosti? Glede tega je težko podati oceno, je pojasnila, saj so si mladostniki med seboj različni, prav tako se med seboj po obsežnosti in zahtevnosti razlikujejo tudi dejavnosti.
Običajno pa je po njenih navedbah za osnovnošolske otroke dovolj ena ali dve dejavnosti, ki ju otrok redno obiskuje in v njih uživa. To pomeni, naj si otroci oz. mladostniki izberejo dejavnost, starši pa naj jim pri tem zgolj pomagajo, ne pa izbirajo.
"Res je tudi, da predvsem učenci prvih razredov osnovne šole želijo nekoliko pogosteje menjati interesne dejavnosti, ker njihovi interesi še niso dovolj profilirani," pravi razvojna psihologinja.
Po njenem mnenju se lahko otroku dovoli enkrat ali dvakrat, da spremeni različne dejavnosti, nato pa je treba vztrajati, da dejavnost, ki si jo je izbral, tudi bolje spozna in tako ugotovi, ali je zanj ali ne. "Če starši vidijo, da otrok redno hodi k obšolskim dejavnostim in prihaja od njih zadovoljen, potem jih zanesljivo ni preveč," še meni Marjanovič Umkova.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje