"V ponedeljek pričakujem odgovor izvajalca, družbe SCT, na to mojo zahtevo, potem pa bomo videli, kako bomo zadevo peljali naprej," je novinarjem pojasnil Radovan Žerjav. Če odgovorov ne bo, bodo iskali druge rešitve; druge izvajalce, druge projektante. Minister je pri tem poudaril, da bo vse stroške sanacije, tudi posredne, moral pokriti izvajalec. "To je jasno in tu ni dileme!"
Žerjav: Na prvem mestu zdaj varnost
Kdaj točno bo predor spet odprt, Žerjav ni znal povedati, saj se še ne ve, kako dolgo se bo odstranjevalo omet. Zatrdil pa je, da je zdaj najpomembneje zagotoviti varnost v prometu: "Dokler predor ne bo stoodstotno varen, ne more biti obratovalen."
SCT: Odstranitev ometa v približno 14 dneh
Tudi Dars se strinja, da je za odpadanje ometa kriv izvajalec del in tako zavrača vso krivdo, SCT pa zagotavlja sanacijo v 14 dneh.
Predsednik uprave Darsa Tomislav Nemec je v zvezi z dogodkom še povedal, da so SCT kot izvajalca del pozvali k popolni odstranitvi tudi vsega preostalega ometa protipožarne zaščite. Ker naj bi šlo za zahtevno tehnično delo, mora SCT pripraviti ustrezen načrt sanacije in nove protipožarne zaščite.
Nemec tudi meni, da je vsa materialna in moralna odgovornost na strani izvajalca, saj je Dars le naročnik. Sam si ne upa napovedati datuma vnovičnega odprtja predora, saj projekt sanacije še ni izdelan.
Po Nemčevih besedah prometni minister Radovan Žerjav od vodstva Darsa še ni zahteval nobenih odstopov, čeprav ima vso legitimno pravico za to. Ker naj bi bil problem tehnične narave in ne poslovne, Nemec meni, "da je žogica predvsem na strani stroke, uprava Darsa pa skrbi, da stroka ponudi kakovostne rešitve, s katerimi bomo vsi zadovoljni".
Bo predor odprt v 14 dneh?
Iz SCT-ja pa so sporočili, da bodo protipožarni omet v stari galeriji predora odstranili v približno 14 dneh. Predor naj bi tako bil čez dva tedna znova odprt, vendar le, če se bo naročnik tako odločil. Predstavnik SCT-ja je namreč pojasnil, da je predor varen za vožnjo tudi brez protipožarne zaščite, vendar se v tem primeru lahko vpeljejo različni ukrepi, kot sta omejitev hitrosti in večja varnostna razdalja. Naročnik bo tako skupaj s projektantom in inšpektorjem določil, kakšne ukrepe sprejeti.
Ponoči del ometa padel na nemški avtomobil
S Policijske uprave Ljubljana so za MMC sporočili, da so bili nekaj minut pred 2. uro zjutraj obveščeni, da sta približno dva kvadratna metra ometa protipožarne zaščite padla na osebni avtomobil nemškega državljana, pri čemer je nastala gmotna škoda. Vozniku je Dars ponudil nadomestno vozilo in vso preostalo pomoč.
Iz Darsa so še sporočili, da so nemudoma zaprli cev proti Primorski, zaprta pa je že tudi druga cev predora, tako da bo šentviški predor do preklica spet zaprt v obe smeri. Obvoz je urejen po Celovški cesti, kjer že nastajajo zastoji.
Kdaj vse je bil predor zaprt?
- 1. julij - odvoritev,
- čez 5 ur zaprt do 2. julija
- noč 4. - 5. julij in noč 5 - 6. julij
- 7. - 13. julij
(12. julija odprta cev proti Primorski)
- noč 21. - 22. julij
- 6. avgust - ?
S 1. julijem odprt 5,5-kilometrski odsek s 1462 metrov dolgim predorom, namenjen povezavi gorenjske avtoceste z ljubljansko obvoznico, je bil prvič zaprt že pet ur po slavnostnem odprtju. Vzrok je bil enak - odpadanje protipožarnega ometa, čeprav je angleški podizvajalec Ceramicoat, ki ga je postavil, zagotovil 10 let jamstva. Za težave pa naj bi bili krivi tresljaji zaradi železnice in zamakanje vode, kar pa naj ne bi bilo znotraj odgovornosti njihovega dela. Ponovno so ga odprli 6. julija.
Že naslednji dan, 7. julija, so predor vnovič zaprli, SCT kot izvajalec del pa se je izmikal dogovoru o plačilu stroškov sanacije. 11. julija je bil ponovno odprta le cev predora proti Primorski, šele čez nekaj dni pa tudi proti Gorenjski. 22. julija ponoči pa je bil zaradi dodatnega pregleda protipožarnega ometa predor ponovno zaprt v obe smeri.
Poleg sanacije predora mora SCT poskrbeti tudi za obnovo 24 let starega podvoza, ki povezuje gorenjsko avtocesto s Celovško cesto. Ob močnem deževju ga namreč že pet let zamaka.
Predor je bil tri dni tudi brez uporabnega dovoljenja
Vsem temu pa je treba dodati tudi ugotovitev, da je predor tri dni deloval brez uporabnega dovoljenja, saj ga ministrstvo za okolje do odprtja še ni izdalo. Prvi človek Darsa Tomislav Nemec je v MMC-jevi spletni klepetalnici zatem dejal, da so bili za to odgovorne tehnične službe Darsa.
Minister Žerjav je razočaran ugotavljal, kakšna "šlamparija" se je zgodila v zvezi s predorom, saj je bil sam prepričan, da ima vsa zahtevana dovoljenja. Žerjav je sicer ob odprtju zagotovil, da bomo kmalu pozabili na vse zaplete ob gradnji.
Vendar v nasprotju z ministrovimi željami se saga s tem najdražjim slovenskim avtocestnim odsekom še ni končala. Celotni stroški gradnje so z začetnih 50 milijonov evrov leta 2004 do zdaj že narasli na okoli 135 milijonov evrov.
Ljubljanski kriminalisti so zato začeli zbirati informacije, povezane z domnevnimi nepravilnostmi pri gradnji predora.
B. K./M. N.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje