Nadzorni svet v sestavi pred razrešitvami je odpravljal prav te napake, ki jih RTV Slovenija očita Računsko sodišče, je dejal Marjan Sedmak. Foto: MMC RTV SLO
Nadzorni svet v sestavi pred razrešitvami je odpravljal prav te napake, ki jih RTV Slovenija očita Računsko sodišče, je dejal Marjan Sedmak. Foto: MMC RTV SLO

Ne moremo sprejeti metode pavšalnih očitkov, ki so popolnoma neresnični.

Marjan Sedmak
RTV Slovenija
Nadzorniki morajo biti neodvisni, zato jih politika ne more kar tako razrešiti. Foto: MMC RTV SLO/ Ana Svenšek
Razrešeni nadzorniki RTV Slovenije se bodo pritožili

Vsi štirje nadzorniki, ki jih je v nadzorni svet medijske hiše RTV Slovenija za obdobje štiriletnega mandata imenovala prejšnja vlada, so zaradi predčasne razrešitve začeli postopek upravnega spora. Stojan Zdolšek, ki zastopa vse štiri, kot je dejal Sedmak "izbrisane in odpisane" nadzornike, je dejal, da so postopek začeli 28. avgusta, sodišče je dokumente že vročilo vladi, ta pa je v primeru dveh nadzornikov tudi že odgovorila.

"Iz medijskega prostora izriniti vse, kar je neodvisno"
Sedmak je prepričan, da gre pri razrešitvi tudi za "napad na pravno državo", za tožbo pa so se odločili zaradi politične higiene v smislu pritiska na neodvisnost medijev. "Smo v čudni fazi razvoja," je o tem dejal Sedmak, ki vladno metodo razrešitve nadzornikov označuje za totalitaren prijem, s katerim želijo "nekatere elite zavzeti medijski prostor, ga obvladati in s tega medijskega prostora izriniti vse, kar je neodvisno, kar sledi funkciji neodvisnega medija in kar brani funkcijo neodvisnega medija".

Vladno prepričanje o lastnem prav ...
Vlada zatrjuje, da pri razrešitvi nadzornikov ne gre za upravni akt, ampak politično diskrecijo, da jih zamenja. Vsi štirje razrešeni temu nasprotujejo, saj je status člana nadzornega sveta javnega zavoda v skladu z zakonom o RTV-ju avtonomen in neodvisen. Prav zato zakon nima določbe, ki bi komur koli omogočala, da nadzornika razreši. Nadzornik lahko odide samo, če odstopi sam.

... je v nasprotju z zakonom?
Vsakršna razrešitev nadzornika je zato v nasprotju tako z 39. členom ustave kot z zakonom samim, je še dejal Zdolšek, ki je dodal, da je vlada načelo zakonitosti kršila tudi s tem, da ni ustrezno razložila, kaj razrešenim nadzornikom očita. Zato meni, da je vlada ravnala samovoljno in mimo zakona. Poleg Marjana Sedmaka je vlada predčasno razrešila še tri nadzornike, Natašo Koprivšek, Aljošo Štampar Strojina in Matjaža Medveda. Razrešeni sodišču še predlagajo, da vladno odločbo zadrži.

Med razlogi za njihovo razrešitev je vlada navedla očitke o netransparentni porabi sredstev in neupravičeno porabo razvojnih sredstev za kritje izpada RTV-prispevka. Nepravilnosti v poslovanju v letih 2009 in 2010 pa je našlo tudi Računsko sodišče.

Ne moremo sprejeti pavšalnih in neresničnih očitkov
Sedmak je v povezavi z očitki vlade dejal, da razrešeni nadzorniki "ne morejo sprejeti metode pavšalnih očitkov, ki so popolnoma neresnični", in še poudaril, da je prav nadzorni svet RTV-ja v sestavi pred razrešitvijo odpravljal napake in nepravilnosti, ki jih v poročilu RTV SLO očita Računsko sodišče. Izpostavil je sistem oglaševanja, kjer je po njegovih besedah neznano kam poniknilo od 15 do 25 milijonov evrov, in dodal, da so prav nadzorniki zakrpali luknje v sistemu zaposlovanja ter zahtevali, da to poteka zakonito.

"Priporočili smo vodstvu hiše, da ne podpisuje več pogodb, kot so bile pod prejšnjim vodstvom, ki so bile napisane na kožo in so bile zunaj celotnega sistema. Zahtevali smo, da naj hiša poskrbi, da tisti, ki so plačani za določeno delo, to delo tudi opravijo. Uredili smo cilje izobraževanja in štipendiranja," je dejal Sedmak.

"Skratka, odpravljali smo vse tisto, kar je Računsko sodišče v reviziji očitalo prejšnjemu vodstvu. Očitek, da nismo nadzorovali dela poslovodstva hiše, absolutno ne drži," je dodal.

Ne moremo sprejeti metode pavšalnih očitkov, ki so popolnoma neresnični.

Marjan Sedmak
Razrešeni nadzorniki RTV Slovenije se bodo pritožili