Ob posodabljanju železniške infrastrukture in gradnji nove osrednje železniške postaje v prestolnici bo vozni red vlakov v prihodnjem letu precej prilagojen, so na današnji novinarski konferenci v Ljubljani pojasnili pristojni na SŽ-ju.
Kot je spomnila direktorica družbe SŽ – Potniški promet Darja Kocjan, je faza A, ki vključuje nadgradnjo nadvoza nad Dunajsko cesto v Ljubljani, praktično končana, stekli pa sta že fazi B in C. "Naš osnovni motiv je, da omogočimo mobilnost ljudem v glavno mesto in iz njega v obsegu, ki bo zadostil cilju, da se promet ne bo prelil na ceste," je poudarila.
Ponudba bo po njenih besedah nekoliko manjša, a bodo na SŽ-ju okrepili zmogljivosti nekaterih vlakov, s čimer želijo zagotoviti, da se bodo lahko vsi potniki z vlaki vozili tudi v času gradnje. "Veliko je omejitev in veliko je infrastrukturnih izzivov," je dejala.
Med Ljubljano in Zidanim Mostom bo vozilo 11 vlakov manj
Iz Kamnika v Ljubljano bo po njenih pojasnilih vozni red organiziran podobno kot doslej. Med Ljubljano in Zidanim Mostom bo vozilo 76 vlakov, kar je 11 manj kot doslej, a bodo zmogljivosti teh, ki bodo vozili, okrepljene. Uvedli bodo tudi dodatne postanke vseh regionalnih vlakov v Litiji.
Uvedli bodo še dodatni jutranji vlak med delavniki med Sevnico in Celjem ter en večerni in dva jutranja vlaka na relaciji Ljubljana–Sevnica s podaljšanjem do Dobove.
Na relaciji med Ljubljano in Mariborom bo vozilo 63 vlakov. Namesto desetih vlakov pa bodo v času zunaj prometnih konic organizirali nadomestni prevoz med Ljubljano in Celjem. Predvidevajo, da bo čas vožnje podoben. "Vlak bo, denimo, vozil med Mariborom in Celjem, nato bo potnik prestopil na direktni avtobus, ki gre po avtocesti do Ljubljane. Nazaj se ponovi zgodba v obratno smer. Takšnih bo torej 10 vlakov," je ponovila Kocjan.
Pri navezavi na gorenjsko in kamniško progo z začasno začetno in končno postajo v spodnji Šiški bo organizacija ostala enaka zdajšnji. Za 14 vlakov na relaciji Ljubljana–Brezovica pa bo še naprej organiziran nadomestni avtobusni prevoz.
Novi vozni red je že viden na spletnih straneh, čez leto se bo še spreminjal
Po besedah direktorice SŽ – Potniški promet je novi vozni red že viden na spletnih straneh SŽ-ja, je pa verjetno, da ga bodo med letom še spreminjali.
Med spremembami je omenila tudi dodaten jutranji vlak ob koncih tedna na relaciji Pragersko–Hodoš. Med Ljubljano, Sežano, Nova Gorico, Koprom, Rakitovcem in Ilirsko Bistrico bo vozil dodaten jutranji vlak, na progi Ljubljana–Metlika bosta ob koncih tedna vozila dva dodatna vlaka.
"Na preostalih progah v notranjem prometu ni bistvenih sprememb, nam je pa uspelo vzpostaviti dve novi neposredni povezavi med Slovenijo in Avstrijo, in sicer Maribor–Gradec," je dejala. V letu 2025, ko bosta Nova Gorica in Gorica nosili naziv evropska prestolnica kulture, je prevoznik uvedel dva para dodatnih vlakov med postajama Gorizia Centrale-Nova Gorica. Z novimi vlaki se bo mogoče voziti tudi med Slovenijo in Hrvaško.
Kot je dodal direktor družbe SŽ – Infrastruktura Matjaž Kranjc, trenutno tretjina tirov na železniški postaji Ljubljana ne obratuje. "S 14. decembrom se odpirata dva nova začasna perona, ki bosta omogočala, da bo čim več vlakov prišlo na postajo Ljubljana," je dodal.
Gradbena dela bodo po njegovih pojasnilih povzročala še dodatne ovire. Prve večje so načrtovane za čas od 25. decembra do 27. decembra, ko bo povezava iz Ljubljane proti Jesenicam in Divači popolnoma prekinjena zaradi vezave tirov na nadvozu nad Dunajsko cesto. "To se bo izvajalo v času praznikov, ko je potnikov manj, zato da bodo tudi ovire zanje čim manjše," je dejal. Za vse vlake, ki v tem času vozijo, bo organiziran nadomestni avtobusni prevoz.
Tudi pri gradnji na postaji Ljubljana je pričakovati, da bodo določena območja za potnike zaprta, je še napovedal, potnike pa pozval, naj spremljajo oznake na postajnem območju in pravočasno prihajajo na postajo.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje