Za moštvi formule ena so trije sklopi zimskih testiranj, a šele ta konec tedna v Albert Parku bomo dobili prve odgovore, katero se je na novo sezono najbolje pripravilo. Foto: EPA
Za moštvi formule ena so trije sklopi zimskih testiranj, a šele ta konec tedna v Albert Parku bomo dobili prve odgovore, katero se je na novo sezono najbolje pripravilo. Foto: EPA

Dirkači bodo lahko več kot 30 sekund uporabljali dodatno moč elektromotorjev pri ERS-u, kar je praktično tretjina moči. Motor bo imel nekje okrog 600 konjskih moči, razliko do 900 bo dala elektrika. Vprašanje je, kako bodo to lahko uporabljali. Bodo lahko, tako kot v lanski sezoni, to uporabljali le na določenih delih proge ali bodo lahko uporabljali kjer koli? Tukaj se bo lahko dogajalo, da se bo nekdo mimo nekoga odpeljal tako, kot da bi se drugemu pokvaril motor.

Niko Mihelič
Red Bull
Pri Red Bullu so večji del zimskih testiranj preživeli zunaj steze. Mehaniki so imeli namreč silne težave z dirkalnikom, ogromno preglavic jim je povzročal tudi Renaultov motor. V moštvu milijarderja Dietricha Mateschitza je vse sicer podrejeno 26-letnemu Heppenheimčanu, zato se mu ni treba bati, da bi mu Ricciardo odžiral točke. Foto: EPA

Ferrari bo težko krotil oba svetovna prvaka, a verjetno si bo eden izmed njiju med sezono zagotovil boljši status. Če ne, pa se res lahko zgodi, da si bosta odvzemala točke ter tako morebitni naslov poklonila komu tretjemu.

Miran Ališič
Mercedes F1 W05
Mercedes, čigar barve branita Nico Rosberg in Lewis Hamilton, se je izkazal na letošnjih zimskih testiranjih. Foto: MercedesAMGF1.com

Glede na denar, ki ga Nemci plačujejo Angležem, da jim ustvarijo dirkalnik, je vse skupaj že kar manjša blamaža. Osebno me moti, da dirkalnika ne sestavljajo v Stuttgartu, pod oznako AMG ali sami. To zame pač ni Mercedes. Dirkalnik ima njihovo barvo in značko, a česa bistvenega s tovarno v Stuttgartu nima.

Niko Mihelič
Fernando Alonso in Kimi Räikkönen
Ferrarijev moštveni par v letošnji sezoni sestavljata nekdanja svetovna prvaka Fernando Alonso in Kimi Räikkönen. Foto: EPA

Na vse novosti smo se navadili. Poglejte si pol stoletja zgodovine dirkalnikov formule ena. Mnogo je bilo grdih, nenavadnih, a to v tem športu ne igra nobene vloge. Pomembno je, da si hitrejši od drugih. Samo to šteje.

Miran Ališič
Williams
Čeprav je prikovan na invalidski voziček, je prvi mož Williamsa, sir Frank Williams, še vedno povsem predan formuli ena. V novi sezoni bosta točke za moštvo iz Grova nabirala Felipe Massa, ki želi Ferrariju dokazati, da je bil neupravičeno zapostavljen ob Fernandu Alonsu, in Valtteri Bottas. Foto: EPA

Na zimskih testiranjih je presenetil Magnussen, predvsem je pomemben podatek, kako boljši je od Buttona. To je v bistvu tisti pravi dodatek ekipi. Dejansko smo lahko videli, da je Button v bistvu povprečen dirkač.

Niko Mihelič
McLaren Mercedes MP4-29
McLaren je lani vknjižil eno najslabših sezon v svoji zgodovini. Moštvu iz Wokinga se niti enkrat ni uspelo zavihteti na zmagovalni oder. Po koncu sezone je ekipo zapustil Sergio Perez, ob Jensonu Buttonu pa bo letos dirkal novinec Kevin Magnussen, ki je na testiranjih že dokazal, da je iz pravega testa, saj je bil kar precej hitrejši od izkušenega svetovnega prvaka iz leta 2009. Foto: McLaren.com

Osebno bi si želel drugačno formulo ena. Bolj spektakularno, bolj mačistično, z zmogljivimi, glasnimi in požrešnimi motorji. To je smisel formule ena. Zelene tehnologije po mojem mnenju ne sodijo v ta šport, a živimo v nekem času, v katerem vlada histerija zelenih tehnologij tudi tam, kjer te nimajo česa iskati. Časi se spreminjajo, z njo pa tudi formula ena. Zdaj smo v nekem obdobju varčevanja, tako s hrupom, kot konjskimi močmi ali gorivom ... Verjamem, da bo spet zavladal tudi drugačen čas.

Miran Ališič
Caterham
Veliko prahu so v formuli ena dvignile različne oblike nosov dirkalnikov (na fotografiji caterham CT05). Toda stvar je povsem enostavna: dirkalnik mora povzročati čim manjši zračni upor, da je čim hitrejši. Vseeno pa mora biti zračni upor izkoriščen tudi za to, da avto čim bolj pritisne k tlom, da je sila trenja večja, da lahko dirkač pozneje zavira in da se pri pospeševanju zadnja kolesa ne (za)vrtijo v prazno. Foto: EPA

Navijači nastanejo tam, kjer so avtomotošporti doma. Ko se pojavi domači dirkač, se zanimanje poveča. Danska bo, recimo, formulo ena letos zaradi Kevina Magnussena precej bolj spremljala kot marsi kdo drug. Ko je vozil Ayrton Senna, je vsa Brazilija dihala za formulo ena. Po njegovi smrti ta šport tam ni več tako priljubljen. V Nemčiji pred Schumacherjem formule ena sploh ni bilo, imeli so samo nogomet in konjske dirke.

Niko Mihelič
Kimi Räikkönen
Lani je v Albert Parku slavil Kimi Räikkönen (na fotografiji), ki je, odkar se je sezono prej vrnil v formulo ena z Lotusom, dobil še drugo dirko. Moštvu iz Enstona, za katerega bosta letos nastopala Romain Grosjean in Pastor Maldonado, se čez zimo ni izšlo vse po načrtih, ekipo je zapustil tudi Eric Boullier, ki kariero nadaljuje pri McLarnu. Foto: EPA


Novo obdobje formule ena je pred vrati. Zastor se bo dvignil že ta konec tedna, ko je v Melbournu dirka za VN Avstralije. Mnogi so prepričani, da utegne biti zaradi vseh novosti to ena najzanimivejših sezon v zadnjih nekaj letih, v katerih sta si konkurenco sicer podredila Sebastian Vettel in moštvo Red Bull.

V kraljico motošporta so se vrnili turbomotorji, s katerimi so nazadnje dirkali leta 1988. Kaj prinašajo vse spremembe v predpisih, kako so se pozimi odrezala moštva, kdo je najbolj navdušil, kdo najbolj razočaral in kakšne so napovedi? Za odgovore smo se obrnili na slovenska strokovnjaka za formulo ena, Mirana Ališiča in Nika Miheliča. Intervju si lahko preberete spodaj.


Najprej o novi sezoni. Zaradi številnih sprememb predpisov in tudi novih turbomotorjev si mnogi obetajo eno zanimivejših sezon v zadnjih nekaj letih. Se strinjata?
Miran Ališič: Tako je, sezona bo zelo zanimiva, nepredvidljiva, veliko bo odstopov, tudi razlike med posameznimi moštvi in dirkači bodo občutno večje, kot so bile zadnja leta.
Niko Mihelič: Predvsem bo nepredvidljiva. Formula ena je eden najbolj kompleksnih športov. Spremembe, ki ste jih omenili, so tako velike oziroma obsežne, da bo zdaj najprej treba videti, kako so moštva pripravljena, kako bo z vzdržljivostjo in kdo bo najsrečnejši, da bo sedel v najboljšem dirkalniku.
Za nami so trije sklopi zimskih testiranj v Jerezu in Manami. Katera moštva so vaju na teh testiranjih najbolj pozitivno presenetila?
Miran Ališič: Zmagovalec zimskih testiranj je Williams, ki ima nov pogonski sklop, Mercedes. Zelo dober je bil tudi Mercedes, pa še Force India in tudi Ferrari. Presenetljivo slabo so se odrezala moštva z Renaultovim pogonom. Tudi Red Bull.
Niko Mihelič: Pozitivno me ni presenetil nihče, a po rezultatih sodeč, so bila moštva z Mercedesovimi motorji hitrejša. Razmeroma soliden je bil tudi Ferrari. Težave so imele predvsem ekipe z Renaultovimi motorji, morda celo večje od pričakovanj. Poleg tega bo v letošnji sezoni zanimivo še nekaj: dirkači bodo lahko več kot 30 sekund uporabljali dodatno moč elektromotorjev pri ERS-u, kar je praktično tretjina moči. Motor bo imel nekje približno 600 konjskih moči, razliko do 900 bo dala elektrika. Vprašanje je, kako bodo to lahko uporabljali. Bodo lahko, tako kot v lanski sezoni, to uporabljali le na določenih delih proge ali bodo lahko uporabljali kjer koli? Tukaj se bo lahko dogajalo, da se bo nekdo mimo nekoga odpeljal tako, kot da bi se drugemu pokvaril motor. Treba bo počakati nekaj dirk, potem pa bomo videli, kaj so nam pripravili.

Mercedes je v lanski sezoni večkrat dokazal, da je zelo hiter, težave je imel predvsem s prehitro obrabo gum. Tudi letos je moštvo iz Brackleyja dokazalo, da ima zelo hiter dirkalnik in precej zanesljiv motor. Lahko Mercedesu končno uspe velik podvig in osvojitev tako želenega naslova svetovnega prvaka?
Miran Ališič: Letos imajo pri Mercedesu dobro možnost, da jim kaj takega res uspe.
Niko Mihelič: Nico Rosberg je za moj okus nekoliko preveč zadržan oziroma premalo agresiven, Lewis Hamilton pa preveč niha - na nekaterih dirkah je nenormalno hiter, na drugih ga enostavno ni. Glede na denar, ki ga Nemci plačujejo Angležem, da jim ustvarijo dirkalnik, je vse skupaj že kar manjša blamaža. Osebno me moti, da dirkalnika ne sestavljajo v Stuttgartu, pod oznako AMG ali sami. To zame pač ni Mercedes. Dirkalnik ima njihovo barvo in značko, a česa bistvenega s tovarno v Stuttgartu nima.
Na testiranjih je šlo zelo dobro tudi Williamsu, ki je nazadnje naslov svetovnega prvaka osvojil davnega leta 1997. Lanska sezona je za pozabo, saj je osvojil zgolj 5 točk. Se lahko speči velikan letos končno prebudi iz večletnega sna in se v velikem slogu vrne na sceno?
Miran Ališič: Williams je že v zgodovini dokazoval, da je resna ekipa, ki se lahko kosa z najboljšimi. Zdaj imajo tudi novega glavnega pokrovitelja, torej se ne bodo več ukvarjali s finančnimi težavami.
Niko Mihelič: Williams je zagotovo moštvo, ki je vredno vsega spoštovanja. Stari duh dirkanja je v tem moštvu od vseh še najbolj čutiti. Možnosti za naslov so sicer bistveno manjše od možnosti Mercedesa, Red Bulla, McLarna in Ferrarija. Dejansko mi je to moštvo postalo simpatično, ne le meni, tudi drugim - in zaradi tega mu veliko ljudi privošči dobre rezultate.

Dotaknimo se še enega moštva z Mercedesovim motorjem - McLarna. Lani je vknjižil eno najslabših sezon v svoji zgodovini, niti enkrat se mu ni uspelo zavihteti na zmagovalni oder. Letos so nekoliko prevetrili moštvo, poleg Rona Dennisa se je ekipi pridružil še mladi obetavni dirkač Kevin Magnussen.
Miran Ališič: McLaren je v fazi prenove. Magnussen je prijetno presenečenje, toda testiranja še niso dirke. Dokazati se bo moral tudi tam. Ron Dennis je primerno zagotovilo, da se bo moštvo spet vrnilo na vrh, a vprašanje je, kako hitro. Morda bo treba za popoln preporod počakati na prihodnje leto, ko se bo McLarnu priključila Honda.
Niko Mihelič: Poglejte, v formuli ena lahko zmagaš, če imaš enega nadpovprečnega dirkača. Pri McLarnu to zadnja leta manjka. Na zimskih testiranjih je presenetil Magnussen, predvsem je pomemben podatek, kako boljši je od Buttona. To je v bistvu tisti pravi dodatek ekipi. Dejansko smo lahko videli, da je Button v bistvu povprečen dirkač. Lahko zmaga, če se na posameznih dirkah vse skupaj poklopi. Ni pa sposoben, da bi se v kvalifikacijah uvrstil v prvo vrsto, na dirki nekoga takoj prehitel, ko ga dohiti in da bi z agresivno vožnjo pripomogel h končnemu uspehu. Nekaj je jasno: če se bo pri McLarnu izkazalo, da bo Magnussen na prvih štirih dirkah bistveno boljši od Buttona, bo vse podrejeno njegovim rezultatom.
Veliko si obetajo tudi pri Ferrariju, za katerega letos vozita nekdanja svetovna prvaka Fernando Alonso in Kimi Räikkönen. V Maranellu zagotavljajo, da nihče od njiju ne bo imel prednosti, pa vendar je v F1 skoraj vedno tako, da ima en dirkač znotraj moštva rahlo prednost pred drugim. Bi lahko tekmovalnost dirkačev znotraj moštva pokvarila italijanske apetite po končnem uspehu?
Miran Ališič: To se je v zgodovini že mnogokrat potrdilo, a navijači imajo radi dvoboje dirkačev, tudi iz istega moštva. Ferrari bo težko krotil oba svetovna prvaka, a verjetno si bo eden izmed njiju med sezono zagotovil boljši status. Če ne, pa se res lahko zgodi, da si bosta odvzemala točke ter tako morebitni naslov poklonila komu tretjemu.
Niko Mihelič: V Ferrariju je bilo vedno vse podrejeno Alonsu, moštveni kolega Felipe Massa je bil vselej druga violina, brez nikakršnih možnosti. Luca Di Montezemolo je pripeljal Räikkönena, dirkača, ki je izjemno hiter in se ne ozira na nikogar. Na začetku sezone bosta imela oba zagotovo enake pogoje. Če pa se bo pokazalo po sedmi ali osmi dirki, da ima eden izmed njiju prednost in da bi jemanje točk drug drugemu povzročilo škodo Ferrariju, bo nekdo v prednosti. Frank Williams je, recimo, dopuščal, da sta se njegova dirkača bojevala na asfaltu. S tem je pred leti, ko je imel Piqueta in Manslla, izgubil naslov prvaka, posledično tudi pokrovitelje in potem je šlo pri Williamsu razmeroma le še navzdol. Tega pri Ferrariju ne bodo dopustili. Osnovno pravilo v vseh dirkaških športih je, da mora dirkač najprej premagati tekmeca v enakem avtomobilu. To je bistvo! Tisti trenutek, ko bo Di Montezemolu jasno, da je treba enega izmed njiju favorizirati, da bo osvojil naslov prvaka, bo to tudi storil.

Spregovorili smo že o vseh favoritih, manjka nama le še Red Bull, za katerim je katastrofalna zima. Večji del testiranj sta dirkača namreč preživela v garažah. Vseeno so imeli pri Red Bullu tudi lani kar precej težav na zimskih testiranjih, pa vemo, kako se je nato razpletla sezona - z devetimi zaporednimi zmagami Sebastiana Vettla. Se lahko kaj podobnega zgodi tudi letos ali pa je moštvo iz Miltona Keynesa dejansko "dva meseca za tekmeci", kot pravi njihov motošportni svetovalec, Dr. Helmut Marko?
Miran Ališič: Težav je veliko. Najprej pogonski sklop. Renault je naredil slabšega od konkurence. Težave imajo tudi z vzdržljivostjo. Niso še preizkusili dirkalnika, saj so premalo tekmovali. Dirkalnik se ves čas pregreva, spremenili so hlajenje, poleg tega se tudi ves čas kvari. Če bo enkrat vse delovalo, kot mora, bo red bull vsekakor hiter avto, a testiranj je za tako zahtevne popravke zdaj premalo. Red Bull bo verjetno letos moral oddati krono nasledniku. Morda je tako, po vsej tej monotoniji s Vettlovimi zmagami, tudi prav.
Niko Mihelič: Prepričan sem, da so šli na ta testiranja bolj na nož. Tvegali so, da se že takoj izkaže, kje se utegnejo pokazati težave v nadaljevanju sezone. Ne bom presenečen, če pri Red Bullu začnejo zmagovati. Če pa se to ne bo zgodilo, potem je mogoče, da je Adrian Newey sprejel neke odločitve, za katere je mislil, da bodo prave. Lahko, da je naredil neke drastične korake v smer, ki se bo pač izkazala za napačno in bo posledično moštvo nekonkurenčno. Takrat bo treba hitro ukrepati in si domisliti nekaj novega.

Ena izmed novosti v letošnji sezoni so tudi drugačni nosovi dirkalnikov, ki so dvignili ogromno prahu. Prav Adrian Newey je med drugim dejal, da so to zagotovo eni izmed najgrših dirkalnikov v zgodovini tega športa.
Miran Ališič: Na vse novosti smo se navadili. Poglejte si pol stoletja zgodovine dirkalnikov formule ena. Mnogo je bilo grdih, nenavadnih, a to v tem športu ne igra nobene vloge. Pomembno je, da si hitrejši od drugih. Samo to šteje.
Niko Mihelič: Formula ena ni bila nikdar lepa. V formuli ena je skoraj vse podrejeno zračnemu uporu. Pri nosovih dirkalnikov vsi gledajo predvsem na varnost. Torej, da ne bi nekdo nekomu priletel v bok in avta dobesedno razpolovil. Če je nos previsok, lahko zadene čez glavo dirkača, če je nos prenizek, lahko zleze pod dirkalnik in ga dvigne. Na koncu je tudi pomembna poraba goriva. Če je zračni upor prevelik, je prevelika tudi poraba goriva. Lahko se zgodi, da bomo na koncu, tako kot v Ameriki, videli serijo počasnih krogov, samo zato, da bo nekdo prišel do cilja.
Dotaknimo se še izjav nekdanjega svetovnega prvaka Jacquesa Villeneuva, ki je prepričan, da v formuli ena ni več nobenega čara. Med drugim je dejal, da postaja formula ena zaradi vseh sprememb v zadnjih letih vse bolj umetna, da jo oddaljujejo od tistih pravih navijačev in jo poskušajo približati napačnim ljudem. Samo dirkanje pa naj bi se popolnoma spremenilo, saj naj bi včasih dirkač prehiteval na podlagi lastnih sposobnosti, dandanes pa s pritiskom na gumb. Podobno je z varčevanjem goriva - včasih je moral to dirkač storiti sam, danes to namesto njega stori računalniški program. Ali formula ena res postaja 'umetna' in se oddaljuje od tistih 'pravih' navijačev?
Miran Ališič: Res je, da se formula ena spreminja. Osebno bi si želel drugačno formulo ena. Bolj spektakularno, bolj mačistično, z zmogljivimi, glasnimi in požrešnimi motorji. To je smisel formule ena. Zelene tehnologije po mojem mnenju ne sodijo v ta šport, a živimo v nekem času, v katerem vlada histerija zelenih tehnologij tudi tam, kjer te nimajo česa iskati. Časi se spreminjajo, z njo pa tudi formula ena. Zdaj smo v nekem obdobju varčevanja, tako s hrupom kot konjskimi močmi ali gorivom ... Verjamem, da bo spet zavladal tudi drugačen čas.
Niko Mihelič: Navijači nastanejo tam, kjer so avtomotošporti doma. Ko se pojavi domači dirkač, se zanimanje poveča. Danska bo, recimo, formulo ena letos zaradi Kevina Magnussena precej bolj spremljala kot marsikdo drug. Ko je vozil Ayrton Senna, je vsa Brazilija dihala za formulo ena. Po njegovi smrti ta šport tam ni več tako priljubljen. V Nemčiji pred Schumacherjem formule ena sploh ni bilo, imeli so samo nogomet in konjske dirke. Formula ena je najvišja raven avtomobilizma, redno je prisotna na televiziji, kar je danes sicer na žalost za šport najpomembnejše. Osebno me moti, da mora nekdo kupiti moštvo, če hoče priti v formulo ena oziroma da ni več tako, da bi prvaki iz nižjih kategorij s svojimi mladimi dirkači prišli v formulo ena, najslabši pa bi izpadli. To se mi ne zdi najbolj športno. Vsi nekdanji dirkači bodo jamrali, da je bilo včasih drugače in bolje - če pa pogledamo samo volan in koliko gumbov je na njem, sem prepričan, da se marsikdo, kot je na primer Nigel Mansell, sploh ne bi znašel. Formula ena je v vsakem obdobju na vrhu in delati neke primerjave je nesmiselno.

Ta konec tedna nas čaka uvodna dirka sezone v Melbournu. V zraku je čutiti precej negotovosti, zdi se, da moštva niti ne razmišljajo toliko o izidu, kot o tem, da želijo dirko enostavno pripeljati do konca.
Miran Ališič: To je res. Vsi se sprašujejo, kdo in koliko dirkalnikoiv bo sploh prišlo do cilja v Albert Parku. To je glavna tema pred prvo dirko. Spominjam se, da so pred dvajsetimi leti v Monaku, ko je deževalo, cilj videli le štirje dirkalniki. Morda se bo kaj takega ponovilo tudi letos v Melbournu. No, za nedeljo za zdaj napovedujejo tudi veliko možnost dežja.
Niko Mihelič: Gre za dirko, ki jo hočejo vsi dati skozi, da bodo vedeli kje so, kje so tekmeci. Ali so šli v pravo smer ali ne. Seveda bo najtežje za dirkače. Če Vettlov dirkalnik ne bo deloval, bodo začeli po svetu pisati, da je bil tolikokrat prvak le, ker je sedel v najboljšem avtu. Če bo Magnussen popolnoma zasenčil Buttona in prišel na stopničke, bomo najbrž slišali, da se je pojavil novi Senna, Schumacher ali kdor koli že pač hočete. Lahko se tudi zgodi, da zaradi vzdržljivosti in porabe goriva štartna mesta ne bodo tako pomembna.
Še eno nehvaležno delo imam za vaju, sploh ob vseh spremembah v novi sezoni. Pa vendar: upata napovedati, kateri dirkači bodo na koncu sezone krojili sam vrh?
Miran Ališič: To je res težko. Sezona je dolga, letos bo prihajalo do preobratov. Začetek sezone bo v znamenju Williamsa, Mercedesa, Ferrarija, morda McLarna. A na koncu lahko morda spet uspe zmagati Red Bullu. Čeprav bo letos tak preobrat za ekipo iz Milton Keynesa res težak.
Niko Mihelič: Če bi govoril o imenih, potem bomo velikokrat slišali za imena Vettel, Magnussen, Alonso in Räikkönen. Ta osnova je dovolj stabilna in menim, da bo vseskozi nekje pri vrhu. Vprašanje je tudi, kako bosta razpoložena Hamilton in Rosberg. Če bo Williams, kot ste omenili, skočil iz povprečja, gre računati tudi na Masso, ki hoče dokazati, da je bil neupravičeno zapostavljen za Alonsom. Mislim pa, da drugi kakšnih realnih možnosti nimajo.

Dirkači bodo lahko več kot 30 sekund uporabljali dodatno moč elektromotorjev pri ERS-u, kar je praktično tretjina moči. Motor bo imel nekje okrog 600 konjskih moči, razliko do 900 bo dala elektrika. Vprašanje je, kako bodo to lahko uporabljali. Bodo lahko, tako kot v lanski sezoni, to uporabljali le na določenih delih proge ali bodo lahko uporabljali kjer koli? Tukaj se bo lahko dogajalo, da se bo nekdo mimo nekoga odpeljal tako, kot da bi se drugemu pokvaril motor.

Niko Mihelič

Ferrari bo težko krotil oba svetovna prvaka, a verjetno si bo eden izmed njiju med sezono zagotovil boljši status. Če ne, pa se res lahko zgodi, da si bosta odvzemala točke ter tako morebitni naslov poklonila komu tretjemu.

Miran Ališič

Glede na denar, ki ga Nemci plačujejo Angležem, da jim ustvarijo dirkalnik, je vse skupaj že kar manjša blamaža. Osebno me moti, da dirkalnika ne sestavljajo v Stuttgartu, pod oznako AMG ali sami. To zame pač ni Mercedes. Dirkalnik ima njihovo barvo in značko, a česa bistvenega s tovarno v Stuttgartu nima.

Niko Mihelič

Na vse novosti smo se navadili. Poglejte si pol stoletja zgodovine dirkalnikov formule ena. Mnogo je bilo grdih, nenavadnih, a to v tem športu ne igra nobene vloge. Pomembno je, da si hitrejši od drugih. Samo to šteje.

Miran Ališič

Na zimskih testiranjih je presenetil Magnussen, predvsem je pomemben podatek, kako boljši je od Buttona. To je v bistvu tisti pravi dodatek ekipi. Dejansko smo lahko videli, da je Button v bistvu povprečen dirkač.

Niko Mihelič

Osebno bi si želel drugačno formulo ena. Bolj spektakularno, bolj mačistično, z zmogljivimi, glasnimi in požrešnimi motorji. To je smisel formule ena. Zelene tehnologije po mojem mnenju ne sodijo v ta šport, a živimo v nekem času, v katerem vlada histerija zelenih tehnologij tudi tam, kjer te nimajo česa iskati. Časi se spreminjajo, z njo pa tudi formula ena. Zdaj smo v nekem obdobju varčevanja, tako s hrupom, kot konjskimi močmi ali gorivom ... Verjamem, da bo spet zavladal tudi drugačen čas.

Miran Ališič

Navijači nastanejo tam, kjer so avtomotošporti doma. Ko se pojavi domači dirkač, se zanimanje poveča. Danska bo, recimo, formulo ena letos zaradi Kevina Magnussena precej bolj spremljala kot marsi kdo drug. Ko je vozil Ayrton Senna, je vsa Brazilija dihala za formulo ena. Po njegovi smrti ta šport tam ni več tako priljubljen. V Nemčiji pred Schumacherjem formule ena sploh ni bilo, imeli so samo nogomet in konjske dirke.

Niko Mihelič