Zaradi sprememb v predpisih so sprednji deli letošnjih dirkalnikov po mnenju številnih eni najgrših v zgodovini formule ena. Foto: EPA
Zaradi sprememb v predpisih so sprednji deli letošnjih dirkalnikov po mnenju številnih eni najgrših v zgodovini formule ena. Foto: EPA

Dirkač, ki bo v sezoni osvojil največ 'polov', bo na slavnostnem dogodku prejel poseben pokal. Če imata dva ali več dirkačev enako število osvojenih 'polov', bo pokal dobil tisti, ki je v sezoni nanizal več drugih mest. Če tudi tedaj ne dobimo zmagovalca, se bo pogledalo, kdo je v kvalifikacijah večkrat osvojil 3. mesto itd.

Jean-Eric Vergne
Moštva so imela to zimo precej težav s testiranji dirkalnikov. Foto: EPA
Lewis Hamilton
V novi sezoni bodo zanimivejše tudi kvalifikacije. V preteklih sezonah dirkači niso želeli zapeljati na stezo za zadnji del kvalifikacij, saj so bili mnenja, da nimajo dovolj kompletov gum za nedeljsko dirko. Motošportni svet FIA se je odločil za štart nedeljskih dirk z gumami iz drugega dela kvalifikacij, za zadnji del kvalifikacij pa je določil dodaten komplet gum. Poleg tega je uvodni del z 20 skrajšal na 18 minut, finalnega pa je podaljšal na 12 minut. Foto: Reuters

V Multimedijskem centru smo pripravili seznam največjih sprememb v formuli ena. Poleg največjih - vrnitev turbomotorjev - so morala moštva upoštevati še ogromno drugih spremenjenih predpisov, zaradi katerih so številni prepričani, da se z letošnjo uvodno dirko sezone začne novo obdobje v kraljici motošporta.


MOČ: 2,4-litrski osemvaljni motorji, ki so poganjali formulo ena od leta 2006, so se poslovili. Z novimi predpisi, ki jih je FIA sprejela že junija 2011, so se začeli uporabljati varčni 1,6-litrski šestvaljni turbomotorji, ki ustvarijo 600 konjskih moči in imajo sistem za pridobivanje energije z največ 15.000 vrtljaji na minuto.

MENJALNIK: V nasprotju z lansko sezono bodo imeli menjalniki v dirkalniku eno prestavo več, torej osem.

SISTEM ERS (sistem za pridobivanje energije): V letošnji sezoni bo sistem ERS nadomestil sistem KERS (sistem za pridobivanje kinetične energije), ki je dirkačem vsak krog za dobrih šest sekund nudil dodatnih 80 konjskih moči. Z novim sistemom ERS, ki ob zaviranju ob energiji zbira tudi toploto, bodo dirkači lahko približno 33 sekund na krog izkoriščali dodatnih 160 konjskih moči. Dirkalniki imajo zaradi tega na zadnjih kolesih nameščen tudi elektronsko nadzorovan zavorni sistem.

GORIVO: Zaradi večanja pomena varčnosti v formuli ena bodo lahko dirkalniki na dirkah vsebovali le še 100 kg goriva. Predtem je bila količina goriva neomejena, moštva pa so po navadi v rezervoarje natočila okrog 160 kg.

NAJMANJŠA DOVOLJENA MASA: Zaradi obsežnejšega pogonskega sklopa so z novimi predpisi dvignili najmanjšo dovoljeno maso s 642 kg na 691 kg.

IZPUŠNI SISTEM: Spremembe so tudi v izpušnih sistemih. Namesto dvojnega bo imel izpušni sistem le enojni zaključek. Da pretok izpušnih plinov ne bi vplival na aerodinamiko dirkalnika, mora biti zaključek izpušnega sistema obrnjen navzgor.

SPREDNJI DEL DIRKALNIKA: Iz varnostnih razlogov so višino nosu dirkalnika s 550 mm spustili na 185 mm. Spremembe so tudi pri sprednjem krilcu, ki je nekoliko ožje - s 1.800 mm je zoženo na 1.650 mm.

TESTIRANJE: Vrača se testiranje med sezono. Moštvom so dovoljena štiri dvodnevna testiranja na dirkališčih, ki so v dotični sezoni že gostila dirko za VN. Povečane so tudi omejitve za testiranje v vetrovniku.

DVOJNE TOČKE: Dirkačem bodo na zadnji dirki v Abu Dabiju podelili dvojne točke, s čimer želi Mednarodna avtomobilistična zveza še dodatno popestriti zaključek sezone v kraljici motošporta.

ŠTEVILKE DIRKALNIKOV: Za novo sezono so si lahko dirkači izbrali poljubno številko dirkalnika med 2 in 99. Številka 1 je rezervirana za svetovnega prvaka, ki pa jo lahko odkloni in uporabi katero drugo. Številke izbirajo po vrstnem redu konstruktorskega SP-ja iz prejšnje sezone. Če dva dirkača izbereta isto številko, je ta dodeljena tistemu, ki je lansko sezono dirkaški SP končal višje na lestvici. Številka je stalna.

DODATNI TESTNI VOZNIKI: Moštva za petkov prvi prosti trening dirkača večkrat nadomestijo s testnim voznikom. Od leta 2014 lahko ekipe na obeh petkovih treningih uporabijo do štiri testne voznike.

NOVE KAZNI: Komisarji lahko med dirko dirkače za manjše prekrške kaznujejo s petimi sekundami pribitka. Vsakega dirkača, ki bo pridobil 12 kazenskih točk v obdobju 12 mesecev, bo doletela prepoved nastopa na naslednji dirki.

POKAL ZA NAJVEČ 'POLOV' V SEZONI: Dirkač, ki bo v sezoni osvojil največ 'polov', bo na slavnostnem dogodku prejel poseben pokal. Če imata dva ali več dirkačev enako število osvojenih 'polov', bo pokal dobil tisti, ki je v sezoni nanizal več drugih mest. Če tudi tedaj ne dobimo zmagovalca, se bo pogledalo, kdo je v kvalifikacijah večkrat osvojil 3. mesto itd.

Dirkač, ki bo v sezoni osvojil največ 'polov', bo na slavnostnem dogodku prejel poseben pokal. Če imata dva ali več dirkačev enako število osvojenih 'polov', bo pokal dobil tisti, ki je v sezoni nanizal več drugih mest. Če tudi tedaj ne dobimo zmagovalca, se bo pogledalo, kdo je v kvalifikacijah večkrat osvojil 3. mesto itd.

Korenite spremembe v novi sezoni formule ena
Konec starega in začetek novega obdobja v formuli ena
Korenite spremembe v novi sezoni formule ena
Konec starega in začetek novega obdobja v formuli ena