Fernando Alonso je imel po 10 dirkah le eno zmago, za vodilnim Lewisom Hamiltonom pa je zaostajal za 47 točk. Zdaj ima na računu pet zmag (največ med vsemi), pred najbližjim zasledovalcem pa osem točk naskoka. Foto: Reuters
Fernando Alonso je imel po 10 dirkah le eno zmago, za vodilnim Lewisom Hamiltonom pa je zaostajal za 47 točk. Zdaj ima na računu pet zmag (največ med vsemi), pred najbližjim zasledovalcem pa osem točk naskoka. Foto: Reuters
Sebastian Vettel in Mark Webber
Red Bull si je v Turčiji sam spodrezal krila. Bo to v lovu na naslov svetovnega prvaka usodno? Foto: EPA
Adrian Sutil in Nico Rosberg
Adrian Sutil v prvenstvu s 47 točkami zaseda 11. mesto, Nico Rosberg pa ima 130 točk, ki ga uvrščajo na 7. mesto - takoj za vozniki velike trojke Red Bull, Ferrari in McLaren. Foto: EPA
Vročica pred odločitvijo v Abu Dabiju

Komentator formule ena na Radiu Slovenija je voznika Ferrarija postavil v kategorijo najboljših v zgodovini tega športa, saj zna iz (skoraj) vsake dirke potegniti maksimum v danem trenutku. Na prvem prostem treningu v Abu Dabiju je bil najhitrejši Sebastian Vettel, na drugem pa Lewis Hamilton (izidi so na dnu novice).

Pred zadnjo dirko sezone so v boju za naslov svetovnega prvaka še vedno štirje vozniki. Po tem kriteriju je Bernie Ecclestone gotovo zadovoljen s sezono?
Mislim, da mu je uspela res sanjska sezona. Večino sezone se je v boju za naslov svetovnega prvaka enakovredno menjavalo pet voznikov, na samem vrhu lestvice je prišlo kar do osmih zamenjav. Resda ni veliko prehitevanj in je še vedno veliko monotomije, a razmerja med moštvi se stalno spreminjajo, tako je prvenstvo napeto prav do zadnje dirke.

Je za tako napet položaj kriva sprememba v točkovanju, ki v nasprotju s preteklostjo bolj nagrajuje zmage?
Ne, saj bi do podobnega položaja prišlo tudi po starem sistemu točkovanja. Za tak položaj je predvsem krivo stalno nihanje v formi. Red Bull je stalno dober, Ferrari je imel nekaj dobrih nizov, tudi McLaren je imel vzpone in padce. Omenjena tri moštva so res kakovostna.

Komu ustreza konfiguracija proge na zadnji dirki?
Fernando Alonso je presenetljivo zelo optimističen pred zadnjo dirko, saj pravi, da lahko dobi kvalifikacije, na dirki pa je potem lahko vsaj drugi, kar mu prinaša naslov svetovnega prvaka. Morda pa je to le del psihološke igre. Mislim, da sta Red Bull in Ferrari bolj izenačena kot na zadnji dirki, pri Ferrariju pa je opaziti veliko samozavesti.

Kdo si zasluži naslov svetovnega prvaka in kdo bo na koncu prvak?
Kdor bo prvak, si bo to nedvomno zaslužil. Če gledam zgolj na izkušnje in moč strategije, bi stavil na Alonsa. Tako kot vso karavano formule ena pa me zanima, kaj se bo dogajalo med obema voznikoma Red Bulla. Dvomim, da bosta izpustila priložnost osvojiti naslov svetovnega prvaka. Mislim, da iz boksov ne bo neposrednih navodil, ampak bosta sama vlekla poteze.

Pri reviziji sezone se zna izkazati še kako pomembna podarjena zmaga Alonsu na VN Nemčije in trčenje Red Bullov v Turčiji?
Po koncu sezone se res ocenjuje vsaka dirka in išče izgubljene točke, a v resnici ima vsaka dirka povsem svojo zgodbo. Vettla je že na začetku sezone dvakrat izdal motor, nekaj podobnega se je zgodilo tudi v Južni Koreji. Če tega ne bi bilo, bi bil že zdavnaj prvak. A podobno lahko izgubljene točke šteje tudi Alonso. Mislim, da se sreča in smola enakomerno porazdelita skozi celo sezono. Bistveno vprašanje je, 'kdo potegne maksimum iz dane dirke'. To pa je nedvomno Fernando Alonso, ki ima, gledano skozi prizmo celotne sezone, slabši avtomobil kot Webber in Vettel, a je on pred zadnjo dirko na vodilnem položaju. To prvenstvo po kakovosti pripada Red Bullu, zdaj pa je le vprašanje, ali ga bo osvojil ali pa zapravil. Alonso po mojem mnenju tako stopa ob bok največjim voznikom v zgodovini tega športa. Po tem kriteriju - izvleči največ iz vsake dirke - se po mojem mnenju v tej generaciji približa le Jenson Button.

BBC-jev novinar Mark Hughes je pred kratkim za najboljšega dirkača izpostavil Roberta Kubico. Kdo sodi še med nadarjene voznike, ki si zaslužijo priložnost pri boljših moštvih?
To je nedvomno Robert Kubica. Za njegove usluge kažejo zanimanje vsa velika moštva, a imajo že zacementirana mesta za prihodnjo sezono. Omeniti velja še Nemca Adriana Sutila in Nica Rosberga.

Ko omenjate Rosberga, letos je po točkovni plati povsem zasenčil rojaka Michaela Schumacherja. Mislite, da bo Schumacher še vztrajal?
To je za Rosberga samo dobro. Kar pa se tiče veterana Michaela Schumacherja - je pravi sistematik, ki moštvu vedno pomaga do napredka. Vedno se trudi in pomaga svoji ekipi zgraditi boljši 'paket'. Že večkrat je znal moštvo zgraditi iz ničle in postaviti šampionsko moštvo. Problem je le v tem, da se tega zdaj loteva po 40. letu. Prepričan pa sem, da bo Mercedes prihodnje leto imel bolj konkurenčen avto, ki bo lahko bolje tekmoval z veliko trojko.

VN Združenih arabskih emiratov

Prvi prosti trening:                  
1. S. VETTEL Red Bull 1:42,760
2. L. HAMILTON McLaren +0,609
3. J. BUTTON McLaren 1,025
4. M. WEBBER Red Bull 1,080
5. R. KUBICA Renault 1,320
6. F. ALONSO Ferrari 1,361
7. M. SCHUMACHER Mercedes 1,439
8. K. KOBAJAŠI BMW Sauber 1,844
9. N. ROSBERG Mercedes 1,958
10. N. HEIDFELD BMW Sauber 1,977
11. F. MASSA Ferrari 2,400
 
Drugi prosti trening:
1. L. HAMILTON McLaren 1:40,888
2. S. VETTEL Red Bull +0,257
3. F. ALONSO Ferrari 0,426
4. M. WEBBER Red Bull 0,427
5. R. KUBICA Renault 0,688
6. F. MASSA Ferrari 0,695
7. V. PETROV Renault 1,208
8. J. BUTTON McLaren 1,244
9. V. LIUZZI Force India 1,315
10. N. ROSBERG Mercedes 1,334
11. M. SCHUMACHER Mercedes 1,358

Vročica pred odločitvijo v Abu Dabiju