V Interlagosu je Sebastian Vettel slavil pred moštvenim kolegom Markom Webbrom in Fernandom Alonsom. Letošnji prvaki med konstruktorji pred zadnjo dirko zagotavljajo, da bodo svojima dirkačema pustili proste roke pri dirkanju, čeprav jih to lahko stane naslova prvaka med posamezniki. "Ne manipuliramo kot Ferrari," je zatrdil lastnik moštva Dietrich Mateschitz in dodal, "če jim naslova med posamezniki ne uspe osvojiti letos, jim bo pa naslednje leto".
Do konca je le še - odločilna - dirka v Abu Dabiju, zato je MMC za mnenje o dosedanjem razpletu povprašal dolgoletnega spremljevalca in poznavalca najbolj elitnega bencinskega športa Nika Miheliča. Komentator formule ena za Radio Slovenija je povedal marsikaj zanimivega ...
Si upate napovedati, kdo bo prvak?
Če bi rekel po pameti, Webber, če bi rekel po neumnosti, pa Alonso.
Kdo si naslov najbolj zasluži in zakaj?
Mislim, da bi si v položaju, kot je zdaj, Webber in Alonso zaslužila naslov, ker sta najbolj resno tekmovala celo sezono in predvsem Alonso je iz bistveno slabšega avtomobila potegnil maksimum, poleg tega pri Ferrariju natančno vedo, za kaj gre, pri Red Bullu pa malce čudno 'balansirajo'.
Bi bila morebitna zmaga Alonsa zaradi Ferrarijevega ukaza Massi na VN Nemčije nezaslužena oziroma ali bo to pustilo madež na morebitnem naslovu Španca?
Ne, tu gre za ljudi, ki vedo, kaj počnejo. Popolnoma logično je, da bo moštvo, kjer je v igri toliko denarja, točno vedelo, kaj želijo doseči. Je pa res, da je bilo tisto (ukaz Massi, op. a.) malce na smešen način izvedeno. Dogovoriti bi se morali prej in na drugačen način, ker je bilo popolnoma jasno, da če vložijo toliko denarja v formulo ena, da bodo želeli osvojiti naslov, ki ga lahko doseže le eden, ne dva. Zaradi te Ferrarijeve politike je imel Schumacher toliko možnosti, kot jih je imel, in toliko jih je izkoristil. Medtem ko pri Red Bullu morda celo menijo, da so s tem deležni večje medijske pozornosti v tem trenutku in da se več ljudi ukvarja s tem, kakšno moštvo so, ime Red Bull se večkrat sliši, kar je za Mateschitza najpomembneje.
Je bila VN Nemčije (zaradi moštvenega ukaza Ferrarija) ključni trenutek prvenstva, do tedaj je bil Alonso v že skoraj izgubljenem položaju?
Ne, oni so tako izkušeni in toliko časa v tem športu, da natančno vedo – kar se je pokazalo pozneje – da Massa ni dirkač, ki bi s tisto zmago dobil odločujočo , Alonso pa lahko. Oni so pravočasno ukrepali in zagotovili Alonsu maksimalne točke, ki bi jih Ferrari lahko osvojil. Popolnoma logično mi je bilo tedaj in popolnoma jasno mi je zdaj, le na malce nespreten način so vse skupaj odigrali.
Ali po vašem mnenju delajo pri Red Bullu napako, kjer niso dali (ob koncu sezone) prednosti enemu dirkaču?
Zagotovo. Na zadnjih dveh dirkah, ko je Vettel izgubil realne možnosti, bi se morali dogovoriti in mu reči:' Poglej, če bosta prvi in drugi, bo on pred tabo', če je pa vrstni red nepomemben, potem pa da naj zmaga. To je pa malce smešno, ker če se ponovi vrstni red iz Brazilije, bo Vettel skakal v zrak, ker je zmagal, ampak Alonso bo pa z eno točko svetovni prvak.
Je ta 'fair play', ki se ga gredo pri Red Bullu, iskren, ali le zato, ker je Webber v boljšem položaju, in ne njihov ljubljenec Vettel?
Mislim, da gre pri 'fair playu' bolj za to, da se drug v drugega ne zaletavajo, da npr. Massa ne ogroža Red Bullov in Hamilton ne počne neumnosti v korist enega ali drugega. Kar se tiče samega moštva, je pa to popolnoma nelogično, ker si vsak, od snažilke do dirkača, želi delati v moštvu, ki je najboljše. Lahko si konstruktorski prvak, a šteje naslov prvaka med posamezniki v formuli ena.
Kje je glavna prednost Red Bulla pred tekmeci, celo sezono so imeli najhitrejši dirkalnik?
Tehnično, ker sta dirkača v istem moštvu tako enakovredna, kot sta Vettel in Webber, in pa morda še v kakšnem moštvu iz ozadja, potem noben ne izstopa. Če je razlika tako kot pri Ferariju, potem je Alonso bistveno boljši od Masse. Kdor koli od teh, ki so v formuli ena, bi sedel v Red Bullu, bi bil blazno dober. Ker če gledate lansko sezono, ko je bil Brawnov dirkalnik veliko boljši od preostalih in sta bila Barrichello in Button alfa in omega in je bil Buton prvak, v letošnji sezoni pa nobenega od njiju ni nikjer.
Letošnja sezona je bila zelo zanimiva, tudi dirke po večini. Kje vidite razlog za to?
Na nekaterih dirkah je vplivalo vreme, na nekaterih so se dirkači kot Vettel zapletli v neumnosti. Vendar v formuli ni več tako, kot je bilo pred 30 ali 40 leti, ko je bilo akcije in prehitevanj več, tako kot je to pri motorjih. Tehnični predpisi dajejo dobrim preveč prednosti. V bistvu se vse dirke odločajo v soboto na kvalifikacijah in v prvih desetih sekundah. Vrstni red skozi prvi ovinek je lahko tudi končni vrstni red, kar za šport ni dobro. Bolje bi bilo, če bi bili bolj izenačeni in bi imeli tudi drugi možnosti.
Kako bi ocenili Schumacherjevo vrnitev? Slišati je bilo številne kritike na njegov račun.
Mislim, da je Schumacher 'hobiprogram', da to ni resno dirkanje. Dirkač njegovega kova oziroma če bi bil človek na mestu, ne bi več nikoli česa takega naredil.
Bi moral nazaj v pokoj?
V taki kombinaciji, kot je, gotovo. Tudi zadnji dve sezono, pred upokojitvijo, je izgubil proti Alonsu in bi se moral, preden se je odločil za vrnitev, natančno pozanimati, ali bo lahko ta avtomobil konkurenčen, ker če se je zanašal, da bo dalo ime Schumacher slabšemu avtomobilu odločilno prednost, potem je to njegova naivnost. Če bi sedel v Red Bullu bi bil z lahkoto svetovni prvak, če bi bil pri Ferrariju namesto Alonsa, bi bil tudi zelo, zelo blizu, tako pa je šel v neko moštvo, kjer ga deklasira mlajši in zame osebno je ta vrnitev čisto brez zveze in veliko večji gospod bi bil, če ne bi prišel nazaj.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje