Verstappen si je od britanskega dirkaškega konca tedna obetal veliko. Do dirke je svoje poslanstvo na stezi opravil z odliko, v soboto je dobil krstno šprintersko preizkušnjo in si zagotovil najboljši štartni položaj.
Nedeljsko dirko je prav tako začel dobro, za seboj mu je uspelo zadržati Hamiltona, ki je bil v uvodnih nekaj zavojih zelo agresiven, a mu kljub vsemu napad na mlajšega Nizozemca ni uspel. Vse do zavoja Copse, v katerega dirkači po navadi zavijejo s približno 280 km/h.
Tam je želel po notranji strani švigniti mimo Verstappna, ki je v zavoj zapeljal po dirkaški liniji. S sprednjim levim kolesom je zadel zadnjo desno gumo 23-letnika, ki je izgubil nadzor nad dirkalnikom in pri veliki hitrosti bočno trčil v zaščitno ogrado.
Dirka je bila prekinjena, Britancu so zamenjali nos dirkalnika, pozneje ga je zaradi omenjenega trka doletela 10-sekundna kazen, ki pa mu na koncu ni preprečila 99. zmage v karieri. V končnici dirke mu je uspelo z drugačno taktiko ugnati Charlesa Leclerca, ki je imel v ferrariju precej težav s pomanjkanjem moči pogonskega sklopa.
Horner: To je bila umazana poteza!
Mnenja o odgovornosti za nesrečo v uvodnem krogu nedeljske preizkušnje so se začela kresati že med samo dirko, žerjavico pa so razpihali predvsem pri Red Bullu po dirki. Vodja moštva Christian Horner je bil besen kot ris. "Lewis v zavoju niti približno ni bil poleg Maxa. Vsak dirkač, ki je kadar koli tekmoval na tem dirkališču, ve, da se ne da prehitevati po notranji strani Copsa. To je bila res huda nesreča! To je bil povsem Maxov zavoj. Kar se mene tiče, je za nesrečo v celoti odgovoren Lewis. Nikoli ne bi smel biti v tem položaju. Nesreča bi bila lahko še hujša. Hvala Bogu, da je Max v dobrem stanju," je med prekinitvijo direktorju dirke Michaelu Masiju zabrusil po radijski zvezi.
Po dirki je za Channel 4 nadaljeval: "Lewisova poteza je bila iz obupa. V prvem delu kroga mu ni uspelo pridobiti položaja, zato se je odločil za to potezo. Fantje, vsi vemo, da je zavoj Copse eden najhitrejših na svetu. Tam preprosto ne prehitevaš po notranji strani. To je bila umazana poteza."
Marko: Malomarnost in nevarno vedenje!
Še ostrejši je bil motošportni svetovalec ekipe dr. Helmut Marko, ki nikoli ne skopari z neposrednostjo. Po njegovem mnenju ni šlo zgolj za dirkaško nesrečo, temveč zelo nevarno dirkanje svetovnega prvaka. "Takšnih potez si znotraj pravil ne moreš privoščiti. Ne vem, kakšna je najvišja kazen, vendar bi bilo tako nevarno in nepremišljeno vedenje treba kaznovati s prepovedjo nastopa na vsaj eni dirki," je povedal Marko in dodal: "Če en dirkač s svojo sprednjo gumo močno trči v zadnjo gumo drugega dirkača v najhitrejšem zavoju proge, tega ne moremo več označiti za dirkaško nesrečo, temveč za malomarnost in nevarno vedenje."
Verstappen: Zelo sem razočaran
Verstappen je v nesreči utrpel hud udarec, na njegovo telo je v trenutku trka delovala sila 51 G (gravitacijski pospešek). Po izstopu iz dirkalnika je bil vidno pretresen, hitro so ga odpeljali v bolnišnico, kjer so ga temeljito pregledali. Po dirki se je oglasil na družbenih omrežjih. "Vesel sem, da sem v redu. Zelo sem razočaran, da sem bil tako izločen iz dirke. Kazen, ki je bila dodeljena, nam nič ne pomaga in ne upošteva nevarne poteze, ki jo je Lewis napravil na stezi. Proslavljanje po dirki, medtem ko sem bil v bolnišnici, je nespoštljivo in nešportno, a gremo naprej," je zapisal letos najuspešnejši dirkač v sezoni, ki ima v skupnem seštevku še vedno 8 točk naskoka pred Hamiltonom.
Hamilton ne čuti potrebe po opravičevanju
Ta dogodek iz uvodnega kroga vidi nekoliko drugače. "Seveda se želim meriti z najboljšimi, zlasti v bitki z Maxom. Vsi veste, da je zelo agresiven dirkač. Danes sem dirkal popolnoma ob njem, v tistem zavoju mi ni pustil dovolj prostora," je o trku povedal sedemkratni svetovni prvak in priznal, da si posnetka nesreče še ni temeljito ogledal. "Ne glede na to, ali se strinjam s kaznijo ali ne, jo sprejmem. Danes sem bil trdno odločen, da me ne bo nič oviralo na poti do uspeha," je nadaljeval. Obenem je poudaril, da ne čuti potrebe po opravičevanju. "Pri mojem trenutnem razumevanju dogajanja okrog nesreče ne čutim potrebe po opravičilu. Preprosto, dirkali smo. Pozneje sem slišal, da je Max v bolnišnici in to je vsekakor skrb vzbujajoče. Nihče od nas si ne želi, da bi se kdo poškodoval, to tudi nikoli ni moj namen, zato resnično upam, da je z njim vse v redu," je še povedal Britanec na novinarski konferenci v Silverstonu in razkril, da se bo z mlajšim kolegom ob priliki o nesreči pogovoril na štiri oči.
Leclercovih 200 odstotkov ni bilo dovolj
Na odru za zmagovalce sta mu družbo delala Charles Leclerc (Ferrari) in moštveni kolega Valtteri Bottas. Monačan, ki tretjo sezono nastopa za moštvo iz Maranella, je senzacionalno vodil večji del dirke, nato pa je zaradi drugačne strategije in kopice nevšečnosti s pogonskim sklopom v samem zaključku izgubil vodilni položaj. "Težko je povsem uživati, a to je bila izjemna dirka. Danes sem dal od sebe 200, ne 100 odstotkov. Dal sem res vse, kar premorem, pa ni bilo dovolj za zadnja dva kroga dirke," je povedal 23-letnik iz Monte Carla in priznal, da pri Ferrariju še zdaleč niso pričakovali boja za zmago.
Naslednja postaja: Budimpešta
Dirkalniki kraljice motošporta bodo naslednjič hrumeli v naši neposredni bližini, v Budimpešti, kjer bo 1. avgusta na sporedu dirka za VN Madžarske. Madžarski dirkaški konec tedna se začne v petek, 30. julija, ob 11.30 s prvim prostim treningom. Drugi prosti trening se začne ob 15. uri. V soboto je tradicionalno ob 12. uri na sporedu še tretji prosti trening, ob 15.00 kvalifikacije. Dirka bo 24 ur pozneje. Lansko dirko je dobil Hamilton pred Verstappnom in Bottasom.
Zmagovalci vseh dirk za VN Velike Britanije:
Leto | Dirkač | Moštvo | Prizorišče |
2021 | Lewis Hamilton | Mercedes | Silverstone |
2020 | Lewis Hamilton | Mercedes | |
2019 | Lewis Hamilton | Mercedes | |
2018 | Sebastian Vettel | Ferrari | |
2017 | Lewis Hamilton | Mercedes | |
2016 | Lewis Hamilton | Mercedes | |
2015 | Lewis Hamilton | Mercedes | |
2014 | Lewis Hamilton | Mercedes | |
2013 | Nico Rosberg | Mercedes | |
2012 | Mark Webber | Red Bull | |
2011 | Fernando Alonso | Ferrari | |
2010 | Mark Webber | Red Bull | |
2009 | Sebastian Vettel | Red Bull | |
2008 | Lewis Hamilton | McLaren | |
2007 | Kimi Räikkönen | Ferrari | |
2006 | Fernando Alonso | Renault | |
2005 | Juan Pablo Montoya | McLaren | |
2004 | Michael Schumacher | Ferrari | |
2003 | Rubens Barrichello | Ferrari | |
2002 | Michael Schumacher | Ferrari | |
2001 | Mika Häkkinen | McLaren | |
2000 | David Coulthard | McLaren | |
1999 | David Coulthard | McLaren | |
1998 | Michael Schumacher | Ferrari | |
1997 | Jacques Villeneuve | Williams | |
1996 | Jacques Villeneuve | Williams | |
1995 | Johnny Herbert | Benetton | |
1994 | Damon Hill | Williams | |
1993 | Alain Prost | Williams | |
1992 | Nigel Mansell | Williams | |
1991 | Nigel Mansell | Williams | |
1990 | Alain Prost | Ferrari | |
1989 | Alain Prost | McLaren | |
1988 | Ayrton Senna | McLaren | |
1987 | Nigel Mansell | Williams | |
1986 | Nigel Mansell | Williams | Brands Hatch |
1985 | Alain Prost | McLaren | Silverstone |
1984 | Niki Lauda | McLaren | Brands Hatch |
1983 | Alain Prost | Renault | Silverstone |
1982 | Niki Lauda | McLaren | Brands Hatch |
1981 | John Watson | McLaren | Silverstone |
1980 | Alan Jones | Williams | Brands Hatch |
1979 | Clay Regazzoni | Williams | Silverstone |
1978 | Carlos Reutemann | Ferrari | Brands Hatch |
1977 | James Hunt | McLaren | Silverstone |
1976 | Niki Lauda | Ferrari | Brands Hatch |
1975 | Emerson Fittipaldi | McLaren | Silverstone |
1974 | Jody Scheckter | Tyrrell | Brands Hatch |
1973 | Peter Revson | McLaren | Silverstone |
1972 | Emerson Fittipaldi | Lotus | Brands Hatch |
1971 | Jackie Stewart | Tyrrell | Silverstone |
1970 | Jochen Rindt | Lotus | Brands Hatch |
1969 | Jackie Stewart | Matra | Silverstone |
1968 | Jo Siffert | Lotus | Brands Hatch |
1967 | Jim Clark | Lotus | Silverstone |
1966 | Jack Brabham | Brabham | Brands Hatch |
1965 | Jim Clark | Lotus | Silverstone |
1964 | Jim Clark | Lotus | Brands Hatch |
1963 | Jim Clark | Lotus | Silverstone |
1962 | Jim Clark | Lotus | Aintree |
1961 | Wolfgang von Trips | Ferrari | |
1960 | Jack Brabham | Cooper | Silverstone |
1959 | Jack Brabham | Cooper | Aintree |
1958 | Peter Collins | Ferrari | Silverstone |
1957 | Stirling Moss Tony Brooks | Vanwall | Aintree |
1956 | Juan Manuel Fangio | Lancia | Silverstone |
1955 | Stirling Moss | Mercedes | Aintree |
1954 | Jose Froilan Gonzalez | Ferrari | Silverstone |
1953 | Alberto Ascari | Ferrari | |
1952 | Alberto Ascari | Ferrari | |
1951 | Jose Froilan Gonzalez | Ferrari | |
1950 | Giuseppe Farina | Alfa Romeo |
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje