Lani je v Benečiji Matej Mohorič na SP-ju na makadamu (gravel kolesarstvo) osvojil zlato medaljo. Drugi je bil Belgijec Florian Vermeersch, tretji pa Britanec Connor Swift. Foto: X/UCI
Lani je v Benečiji Matej Mohorič na SP-ju na makadamu (gravel kolesarstvo) osvojil zlato medaljo. Drugi je bil Belgijec Florian Vermeersch, tretji pa Britanec Connor Swift. Foto: X/UCI

Preizkušnja v Belgiji med Hallejem in Leuvenom, dolga več kot 180 kilometrov (višinskih metrov bo za 1150), od tega 100 bo kilometrov makadama, bo privabila številna ugledna imena kolesarstva, izstopa seveda Nizozemec Mathieu van der Poel.

Mohorič je lani v Benečiji prepričljivo slavil na drugem SP-ju v makadamu pred Belgijcem Florianom Vermeerschem (+0:45). Na dirki je nastopil tudi Belgijec Wout Van Aert, a imel ogromno težav s kolesom.

V dresu slovenske reprezentance bo ob Mateju Mohoriču nastopil tudi njegov klubski kolega pri Bahrain Victoriousu Matevž Govekar, ki je septembra dobil zadnjo dirko svetovne serije po makadamu v Gironi. Mohorič je na tej dirki padel, si poškodoval dlan in ostal brez nastopa na cestnem svetovnem prvenstvu.

"V Gironi sem si poškodoval dlan in izpustil cestni SP. Stanje je vse boljše, bolečin ni več toliko, zato sem pripravljen na nedeljo," je povedal Mohorič.

Kot pravi, trasa tokrat ni tako tehnično zahtevna kot lani, zato je pričakovati manjšo selekcijo med najboljšimi. "Skupine bodo večje, obeta se sprint manjše skupine. Naredil bom vse, da ubranim naslov prvaka, zagotovo pa ne bo lahko. Na startu so nekatera velika imena."

Med glavnimi kandidati za zmago so ob obeh Slovencih še Mathieu van der Poel, Belgijci Tim Merlier, Tiesj Benoot in Jasper Stuyven, Mehičan Isaac del Toro, na startu bo tudi upokojeni olimpijski prvak iz Ria Belgijec Greg Van Avermaet, pa zvezdnik ciklokrosa Eli Iserbyt in ameriški kolesar številka ena po makadamu Chad Haga.

Pravila makadamskega kolesarjenja so nekoliko drugačna, gre za mešanico cestnega in gorskega dirkanja. Asfaltiranih cest ne sme biti več kot 40 odstotkov, ob makadamu pa so dovoljene tudi druge poti ter tlakovani odseki.

Ob conah za okrepčila so postavljene tudi tehnične cone za popravila oziroma pomoč podporne ekipe. Vsakršna pomoč zunaj con za okrepčila ter tehnično pomoč ni dovoljena, za kar je predvidena diskvalifikacija. Dovoljena pa je pomoč reprezentančnih kolegov na trasi.

Tekmovalci so tako med conami bolj kot ne prepuščeni samim sebi in svojim orodjem in nadomestnim zračnicam. Kolesarji morajo dirko končati z istim okvirjem kolesa, s katerim so jo tudi začeli.

Trasa je precej manj razgibana kot lanska. Kolesarje med elito najprej čaka krog v okolici Halleja, nato pa pot skozi brabantske gozdove. V okolici Leuvena bosta na vrsti še dva kroga v bližnjih gozdovih, ženske dan prej čaka le en 47 km dolg krog v okolici Leuvena.