Svetovni prvak bo novo sezono odprl 17. februarja v Združenih arabskih emiratih, nato pa ga spomladi čaka kup enodnevnih izzivov v Italiji in Belgiji, kjer bo razkazoval mavrično majico. Foto: EPA
Svetovni prvak bo novo sezono odprl 17. februarja v Združenih arabskih emiratih, nato pa ga spomladi čaka kup enodnevnih izzivov v Italiji in Belgiji, kjer bo razkazoval mavrično majico. Foto: EPA

"Dejansko mi je res močno žal, da se ne morem udeležiti prireditve. Letos sem si to močno želel, a na žalost me je ekipa pritrdila na ta stol za medijski dan," je v Benidormu v Španiji pokomentiral tretje priznanje za športnika leta. V torek je namreč UAE Emirates XRG odprl vrata zimskega pripravljalnega tabora, kjer so predstavili okvirne načrte za sezono 2025.

Po koncu prihodnje sezone Tadej Pogačar upa na še eno spremembo, da bo v domovini, ko se bodo naslednjič delila priznanja za najboljše športnike Slovenije: "Športnik leta v Sloveniji mi je ena najlepših nagrad. Upam, da se bom kdaj še lahko udeležil prireditve. Upam, da prestavijo na termin nekaj dni pred ali po zdajšnjem."

Tadej Pogačar po osvojitvi naslova športnik leta

Po 25 zmagah s trojno krono in zgodovinsko najuspešnejši sezoni v zgodovini cestnega kolesarstva je Pogačarja čakala še dolga sezona nagrad in priznanj. Po domačem in mednarodnem zlatem kolesu, priznanju za najboljšega kolesarja v Sloveniji in na svetu je za konec prišel še tretji naziv športnika leta (2021, 2023 in 2024).

Ravno na dan, ko je predstavil načrte za leto 2025 in začel z ekipo postavljati temelje za nove zmage. Do zdaj jih je bilo v šestih sezonah med cestno elito že 88, od tega štiri skupne na tritedenskih etapnih dirkah in sedem na peterici največjih enodnevnih dirk, za piko na i pa je v Zürichu osvojil mavrično majico, v kateri bo vozil vsaj do Kigalija.

Spodaj je povzeta celotna torkova novinarska konferenca za tuje in slovenske medije, ki so se udeležili medijskega dne emiratov v Benidormu.


POGOVOR S TUJIMI MEDIJI

Kako sam vrednoti svojo sezono 2024, ki je označena kot statistično najboljša v kolesarski zgodovini?

Zame osebno je bila pretekla sezona najboljša v karieri. Verjetno najboljša v zadnjem desetletju v kolesarstvu, a nisem ta, ki to določa. Odlično leto, izjemno sem se počutil. Zaspim lahko z lepimi spomini.

Kako si razlaga niz uspehov?

Včasih imaš srečo na svoji strani, kdaj je nimaš. Tako pač je v kolesarstvu in v športu. Letos sem hvaležen, da je šlo vse po sreči, gladko kot po maslu in sem bil lahko v izvrstni formi od začetka do konca sezone. Vsi majhni koščki mozaika so se sestavili (trening, prehrana, okolje). Popolna sezona.

O dirkalnem programu 2025.

Sorodna novica Pogačar se vrača v Flandrijo, o Giru in Vuelti pa odločitev po predstavitvi

Nič norega ni v mojem programu. Podobno kot v preteklih letih. UAE Tour in nato klasike v Italiji, belgijske klasike s kockami, Ardeni in priprave za Tour. Dirka po Franciji je glavni cilj, ob svetovnem prvenstvu. Cilj je obramba obeh majic. V izjemno zadovoljstvo bi mi bilo, če bi lahko ubranil oba naslova.

Ali lahko še napreduje?

Izkušnje se še vedno nabirajo, še vedno lahko napredujem. Sam se nimam ravno za starega kolesarja, sem še precej mlad pri 26 letih, tako da je še nekaj prostora za napredek. Bomo videli čez zimo, ali to drži. Za zdaj je videti dobro. Na prvih dirkah pa bomo videli, kako gre v resnici. Četudi bom malce slabši, kot sem bil letos, bo čisto dobro.

Kako razlaga nenehen napredek?

Majhne podrobnosti kot pri vsaki stvari. Ljudje se nenehno izboljšujemo. Enako je v športu. Vse do konca kariere si želiš napredovati. Ko ne gre več, se upokojiš oziroma čutiš, da gre navzdol. Pri vsaki podrobnosti lahko poskusiš še kaj izboljšati, od treninga do spanja. Vsako leto želiš narediti nov korak naprej.

Kako je bilo po sezoni s številnimi obveznostmi?

Sorodna novica Pogačar ob pogledu v 2025: "Najtežje bo ubraniti mavrično majico"

Po sezoni sem imel odlične počitnice. Bil sem na druženju ekipe UAE, kjer sem sicer imel nekaj obveznosti. Potem sem šel na počitnice z Urško, zatem še nekaj drugih obveznosti, ki jih ne moreš zavrniti. Konec koncev ne moreš vse leto ždeti doma. Moraš se srečati z družino, prijatelji, tudi pokrovitelji, se udeležiti dogodkov. Vsako leto je precej podobno. Najbolj zgoščeno je ravno, preden začnem resne treninge. A z dobro organizacijo se lahko imaš prav dobro.

Tudi v kolesarstvu se več govori o psihičnem zdravju.

Psihično zdravje je stvar, o kateri se v preteklosti ni govorilo dovolj. Težko je najti nekoga, ki mu lahko zaupaš težave. En korak je, da najdeš dobrega trenerja za psiho ali psihologa. S tem se lahko tudi izboljšaš in vpliva na tvoje predstave.

O novem podaljšanju pogodbe z UAE Emirates vse do leta 2030.

Ko podpišeš dolgo pogodbo, se osrediniš zgolj na kolesarstvo. Ne ukvarjaš se z vprašanji, ko se začne pogodbo iztekati. Lahko si miren glede te plati. Sam se počutim domače v naši ekipi. Zgradil sem dobra prijateljstva in se veselim, da bom še dolgo tu.

Bo Novak osmi člen emiratov na Touru?

Vodstvo ekipe UAE Emirates XRG je odločilo, da bo julija na Dirki po Franciji dirkala enaka zasedba kot letos, z izjemo Juana Ayusa. Tadej Pogačar bo imel na Tour de France 2025 podporo naslednje šesterice kolesarjev: Adam Yates, Joao Almeida, Pavel Sivakov, Marc Soler, Tim Wellens in Nils Politt. Brez višje sile in smole je tako prosto zgolj eno mesto, za katero kandidira tudi Domen Novak, ki si srčno želi debija na dirki vseh dirk.

Sorodna novica Športnik leta ali paradoks ponavljanja izjemnih dosežkov

Brez Roubaixa, četudi so v koledarju preostale štiri največje enodnevne dirke.

Ni še čisto dokončna odločitev. Mogoče bi pa vseeno lahko šel na Pariz-Roubaix? Res mi ne ustreza najbolj, a imam še čas, da grem na to veliko dirko v prihodnjih letih. Rad imam klasike in za menoj je odlična sezona na enodnevnih dirkah. Želim se vrniti na kocke, vsaj še nekajkrat v karieri. Da bom znova v Flandriji, ni povezano s tem, da imam mavrično majico, preprosto rad dirkam na njih.

Kako pojasnjuje vse večje hitrosti na dirkah?

Vsi želijo iti še hitreje. Kolesarski svet se razvija tako kot vsak šport. Novi rekordi vsako leto, vedno hitreje. Tehnologija se razvija. Ne moremo ostati pri jeklenih kolesih, ki gredo po ravnini 10 km/h počasneje kot nova kolesa. Tudi trženje novih koles bi zastalo. Pa prodaja oblačil, čelad in čevljev. Tako kot se mi želimo izboljšati, se tudi opremljevalci razvijajo, želijo biti boljši od tekmecev. Ni omejitve, kako hitro lahko gre kolo. Vsako leto vidimo nova, hitrejša kolesa. A tudi kolesarji so zato hitrejši. Ob večjih hitrostih je več tveganja, a mislim, da so bile nesreče in padci tudi pred sto leti, ko so šli precej počasneje, recimo 28 km/h, zdaj gremo pa 45 km/h.

Vuelta 25 da ali ne?

Vedno je možnost, a smo šele v decembru. Vuelta je še daleč.

Zagotovo me bolj vleče na Vuelto, ki sem jo prvič vozil leta 2019 in sem jo končal na odru skupaj s Primožem.

Ob dilemi Giro ali Vuelta.

Vse tri tritedenske dirke v isti sezoni?

Mislim, da ne. V ekipi je 30 kolesarjev, zato mi ni treba iti na prav vsako dirko. Sicer bi rad poskusil, a to ni prioriteta in 'cilj za umret', da moram iti na vse tri tritedenske dirke v sezoni. Letos mi je uspel dvojček Giro-Tour, lepo bi bilo poskusiti Tour-Vuelta ali pa celo Giro-Vuelta. A vemo, da je Dirka po Franciji glavni in osrednji cilj sezone. Dokazal sem, da lahko grem na dve tritedenski dirki v sezoni, seveda ob dobri formi. Zelo podrobno je treba načrtovati in izvesti treninge, pripravljalne tabore in vmesna obdobja počitka.

Kaj mu je všeč pri kolesarstvu kot tekmovalnem športu?

Kolesarstvo je eden izmed športov, kjer imaš veliko svobode pri taktiki. S tem mislim, da moraš veliko improvizirati. Toliko je stvari, ki spreminjajo dirko. Na sestanku lahko tudi 10 ur razglabljaš o različicah, pa še vedno ne boš zadel, kaj se nato zgodi. Toliko različnih možnosti, odprtih poti, tako da moraš razmišljati z glavo. Ta nepredvidljivost mi je izredno všeč pri kolesarstvu.

O prvem cilju v 2025 – zmaga v Sanremu.

Na Via Romi v Sanremu je vsako leto boljši: 12. leta 2020, nato peti, četrti in letos tretji. Foto: RCS Sport
Na Via Romi v Sanremu je vsako leto boljši: 12. leta 2020, nato peti, četrti in letos tretji. Foto: RCS Sport

Milano–Sanremo je ena od dirk v koledarju, ki je najmanj predvidljiva. Dirka, na kateri se res želim vedno znova dokazati. Počasi se približujem prvemu mestu. Korak za korakom. Prihodnje leto je eden od ciljev v prvem delu sezone. Dirka mi je všeč, lepa enodnevna dirka, najdaljša dirka sezone. Ob koncu moraš biti zbran za zadnja dva vzpona. Zanimiva dirka, ki se je že veselim.

Bo novo aerodinamično kolo ključno za dosego tega cilja?

Na dirki Milano–Sanremo ni aerodinamično kolo najpomembnejša stvar, lepo pa ga je imeti. Pomembno je predvsem udobje, saj si izredno dolgo na kolesu. Potrebuješ kolo, ki gre izredno hitro na teh naklonih približno 5, 7 odstotkov in gre dobro v ovinke na spustu. Na spustu moraš velikokrat tvegati, spusta s Poggia in Cipresse sta precej tehnična.

Njegova največja odlika?

Konstantnost. Osredotočenost na trening. Zdravje, prehrana, spanje. Pomembno je, da imaš ritual. Vsak dan, da se lahko brez motenj zbereš za svoje delo.

Sorodna novica Garnbret, Pogačar in nogometaši pustili največji pečat tudi v letu 2024

O (ne)varnosti na dirkah in kako to izboljšati.

Prireditelji se trudijo z novimi ograjami. Na nekaterih dirkah so zelo dobre. Izbira pravih, ustreznih cest. Zame je to ključno, da ne greš čez hitrostne ovire pri 70 km/h. Smiselni zaključki in cilji. Sam nisem ravno specialist za sprinte v ravni črti, a čutim, da je varneje, če so predtem blagi zavoji, vendar ne v zadnjih 400, 500 metrih. Kaj šele če je kakšen zavoj v zadnjih 50 metrih in se potem pritožujejo, da sprinterji ne gredo naravnost. Potem je tu protokol o ekstremnem vremenu, ki se ga je začelo več uporabljati, zlasti na večjih dirkah, ko je mrzlo ali preveč deževno. Nasprotno pa se ga premalo uporablja ob vročini, ko je – mislim, da – še nevarneje. Kdaj smo že dirkali na vso moč pri več kot 40 stopinjah Celzija. Ko te doleti vročinski udar, je izredno nevarno. Tudi kolesarji moramo skrbeti za varnost, brez neumnosti v glavnini, tudi sam se moraš zavedati svojih sposobnosti.

Pogačarjev program za 2025

17.–23. februarja: Dirka po ZAE-ju
8. marca: Strade Bianche
22. marca: Milano–Sanremo
28. marca: E3 Saxo Bank
30. marca: Gent–Wevelgem
6. aprila: Dirka po Flandriji
20. aprila: Amstel Gold Race
23. aprila: Valonska puščica
27. aprila: Liege–Bastogne–Liege
10.5.–1. 6.: Dirka po Italiji
2.–6. 6.: Dirka po Dofineji
5.–27. julija: Dirka po Franciji
23. 8.–14. 9.: Dirka po Španiji
21. septembra: kronometer na SP-ju v Kigaliju
28. septembra: cestna dirka na SP-ju v Kigaliju
11. oktobra: Dirka po Lombardiji

Če se odloči za Giro, ne gre na Dofinejo in Vuelto oziroma obratno.

POGOVOR S SLOVENSKIMI MEDIJI

Pogačarjev program - spet se bo vse vrtelo okrog Toura

O umetni inteligenci (UI) in njeni uporabi v ekipi.

Umetna inteligenca se kar razširja po spletu, družbenih omrežjih, kjer so vedno kakšne zafrkancije. A je lahko zelo uporabna. Tudi šport se nagiba k njeni uporabi. Mogoče bo dala kakšne vpoglede, ali si ali nisi pripravljen. Še vedno pa lahko človek naredi največ s človekom, torej trener s športnikom. Sam še ne, so pa v ekipi že začenjali uporabljati UI za pomoč pri treningih.

O programu dirk, kjer pa ni novih izzivov.

Veselim se kot vedno. Kar bom dirkal, bom vesel. Program še ni sestavljen stoodstoten. Začenjam z domačo dirko naše ekipe. Po dveh letih se vračam na UAE Tour, kar mi čisto ustreza kot konec priprav. Nato bo en ne ravno skriti cilj Milano–Sanremo. Dirka, ki jo hočem osvojiti. Nato pa bosta najpomembnejša Tour in svetovno prvenstvo, da skušam ubraniti oba naslova.

Dirka po Italiji ali Dirka po Španiji?

Tega pa ne morem povedati. Zagotovo me bolj vleče na Vuelto, ki sem jo prvič vozil leta 2019 in sem jo končal na odru skupaj s Primožem. Imam zelo lepe spomine nanjo, a od takrat dalje nisem več šel v Španijo. Lepo bi bilo biti na startu in se boriti za rdečo majico.

Zakaj je prvi cilj pomladi Milano–Sanremo?

Na Milano–Sanremo me najbolj vleče, ker je to dirka, na kateri bom v karieri najbrž najtežje zmagal. S tem se kar strinjam, sam sebe poznam. Želim dokazati sam sebi, da lahko osvojim tudi Milano–Sanremo, če bo šlo vse, kot je treba.

Želim se vrniti na kocke, vsaj še nekajkrat v karieri. Da bom znova v Flandriji, ni povezano s tem, da imam mavrično majico, preprosto rad dirkam na njih.

O miku flamskih kock.

Najprej klasike, nato etapne dirke?

Klasik se prav veselim. V Italiji in Belgiji. Nato pa s polno paro na priprave za Dirko po Franciji. Spremeniti pristop in miselnost za etapne dirke ter nato z vso silo na Dofinejo in Tour.

O novem kolesu.

Jutri, v sredo, se bomo zapeljali na tem kolesu. Če bo šlo vse tako, kot pravijo, bo zelo dobra raketa, ki jo bom večkrat uporabil.

Ali je Giro izvedljiv ob takšnem spomladanskem programu?

Tudi odvisno, kdo drug gre na Giro. Pri klasikah moraš gledati drugače na številke, moč, težo. S klasikami je za Giro težko opraviti višinske priprave, a vseeno se da z dobro formo skombinirati.

Pogačar kolegom vrača voljo do kolesarstva