Komentator kolesarskega dogajanja Tomaž Kovšca je razložil, v čem je težava.
"Enostavno nimamo primerne tehnologije, najem pa bi bil veliko predrag. Večkrat sem tudi v prenosih Toura razlagal, kako zapletena je tehnologija prenosov kolesarstva, a se še vedno najdejo "poznavalci", ki trdijo, da smo "kekci" in da namenoma nočemo prenašati dirke. Naj še enkrat na hitro ponovim: kolesarji so ves čas v gibanju, potujejo od starta do, recimo, 150 km ali več oddaljenega cilja, zato seveda kamer ne moremo fizično (s kablom) priklopiti na reportažni avto. Namesto kablov se signal iz kamer na motorju do reportažnega avtomobila, ki je običajno na cilju, prenaša s pomočjo mobilnih linkov. Z motorja najprej na helikopter, ki leti nad pelotonom, s helikopterja se signal prenaša na letalo, ki kroži na veliki višini, iz letala pa v reportažni avtomobil, kjer se slika obdela in dokončno pošlje na oddajnike."
Med motorjem, helikopterjem in letalom ne sme biti nobene fizične ovire, sicer prenašanja signala ni mogoče. Če motor pride pod most ali v predor, signal izgubimo, to lahko opazijo tudi gledalci, če spremljajo Tour ali Giro. In ker so tu še hribi - helikopter, ki zbira signale z motorjev, pošilja signal naprej do letala, saj je le to dovolj visoko, da med njim in reportažnim avtomobilom na cilju ni nobene fizične ovire. Na Touru so vedno v pogonu štirje motoristi z mobilnimi linki, ves čas so v zraku trije helikopterji (trije v rezervi na tleh) s posebnimi kamerami v oljni kopeli in letalo.
In še vedno se zgodi, da signal izgine. Gledalci si lahko hitro izračunajo, da si takšne tehnologije TV Slovenija ne more privoščiti. Bili so že poskusi prenosov dirke v Kranju in pa etape na Vršič, vendar le v omejenem obsegu. Namreč prenašali smo krajši kranjski krog, kjer je zadostoval le en helikopter za pošiljanje signala, podobno smo pokrili tudi Vršič, kjer je za zadnji vzpon dovolj le en helikopter, ki pošilja signal v reportažni avtomobil na vrhu. Toda vse to so zgolj poskusi in zasilne rešitve, "izplen", viden na ekranih, pa seveda niti približno takšen, kot je na Touru ali Giru."
Za Dirko po Franciji vas ni treba skrbeti, "Letos bomo prenašali 16 etap: prvi konec tedna, nato bomo izpustili prvih pet etap drugega tedna, od drugega konca tedna naprej pa prenašali vse etape do konca," je pojasnil Kovšca.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje