Renault upa, da bo žrtvovanje Briatoreja in Symondsa zadovoljilo kritike in Fio. Foto: Reuters
Renault upa, da bo žrtvovanje Briatoreja in Symondsa zadovoljilo kritike in Fio. Foto: Reuters
Fernando Alonso in Fabio Briatore
Odhod Briatoreja iz moštva Renault je formulo ena prikrajšal za eno najzanimivejših in najspornejših oseb. Foto: EPA
Bernie Ecclestone
Alfa in omega formule ena je o svojem prijatelju Briatoreju, ki so ga številni videli kot naslednika malega Angleža, dejal, da mu je žal, ker je formulo ena zapustil na tak način, a ga ni zagovarjal. Kar je naredil, je bilo povsem nepotrebno, je dejal 78-letnik. Foto: EPA
Nelson Angelo Piquet
Piquet ml. je sredi sezone ostal brez sedeža pri Renaultu in povedal nekaj krepkih na račun nekdanjega vodje Briatoreja. Sprva se je zdelo, da gre za opravljanje zamerljivca, a se je izkazalo, da je obtožba o namerni nesreči resnična. Foto: EPA

Renault se bo moral pred Mednarodno avtomobilistično zvezo (Fia) zagovarjati v ponedeljek 21. septembra, ko naj bi bila tudi znana njegova usoda. Afera Piquet - po ukazu iz boksov se je Nelson Piquet ml. na lanski dirki v Singapurju namenoma zaletel in s tem omogočil zmago moštvenemu kolegu Fernandu Alonsu - je temeljito pretresla formulo ena, ki si še ni povsem opomogla po sporu glede financ, ki je grozil, da bo tekmovanje razpolovil na dve konkurenčni seriji, in aferi Ostržek (laganje Lewisa Hamiltona komisarjem letošnje uvodne dirke v Melbournu).

Pri Renaultu so prepričani, da sta za afero kriva Briatore in Symonds ter da za njuno obnašanje ne bi smeli kriviti moštva. "Ne poznam podrobnosti, a zgodile so so nepravilnosti in te zahtevajo sankcije. Flavio Briatore je prevzel moralno odgovornost in je odstopil. O podrobnostih bo več znanega v ponedeljek," je povedal izvršni direktor skupine Renault Patrick Pelata. "To nam ni všeč, prav tako pa ne želimo, da bi dejanje dveh mož metalo slabo luč na podjetje in moštvo v formuli ena," je še dodal.

"Skušal sem le rešiti moštvo. To je moja dolžnost," je Briatore povedal britanskim medijem, ki v svojih komentarjih pišejo, da je formula ena okužen šport, ki mu manjka morale, in poudarjajo morebitno smrtonosnost take nesreče, ki sta jo po besedah Piqueta ml. pred dirko v Singapurju lani zahtevala Briatore in Symonds.

Lauda: Največja sramota za formulo ena
Trikratni svetovni prvak Niki Lauda, ki je leta 1976 skoraj izgubil življenje med dirko na Nürburgringu, meni, da afera Piquet predstavlja novo dno za šport in da mora Fia ukrepati strogo. "McLarnov škandal z vohunjenjem pred dvema letoma je bil zelo resen, a mehaniki so se med seboj vedno pogovarjali o tehničnih podatkih. To pa je nekaj novega. Največja sramota za formulo ena. Fia mora Renault ostro kaznovati, da bo športu vrnila verodostojnost," meni Avstrijec. Jackie Stewart se strinja. "Nekaj je gnilega v osrčju formule ena. Še nikoli odkar pomnim, ni bila formula ena v tako samouničujočem razpoloženju. Na milijone navijačev je začudenih, če ne zgroženih nad športom, ki prehaja iz krize v krizo, vsak pa krivi vsakogar," je stanje v najelitnejšem bencinskem športu povzel trikratni prvak iz Škotske.

Eden izmed mogočih scenarijev je izključitev Renaulta iz formule ena. Tudi če se to ne bo zgodilo, se postavlja vprašanje, ali bo moštvo, ki se je zaradi slabe prodaje avtomobilov med gospodarsko krizo že spogledovalo z izstopom iz formule ena, še ostalo v športu, v katerem je bilo deležno toliko negativne publicitete.

Do 700 delavcev brez službe zaradi dveh mož?
Ker sta se Briatore in Symonds žrtvovala, Fia verjetno ne bo posegla po najvišji kazni, vsaj ne po izključitvi za vedno. Na to je namignil tudi predsednik Fie Max Mosley. Renaultova afera je v primerjavi z McLarnovo veliko resnejša, je dejal, hkrati pa Renaultu v dobro šteje, da je tako rekoč priznal krivdo. Fia naj bi imela v ponedeljek pri odločanju o kazni za Renault v mislih tudi med 600 in 700 delavcev Renaulta, ki bi zaradi dejanj dveh mož lahko ostali brez dela.

Proti moštvu govori vprašanje varnosti, ki je po smrti Ayrtona Senne leta 1994 postalo eno najpomembnejših v formuli ena. Piqut z namernim "bližnjim srečanjem" z zidom v Singapurju ni ogrožal le sebe, temveč tudi življenja in zdravje drugih voznikov, varnostnikov ob progi in gledalcev.

Nesreča vplivala na razplet prvenstva?
Piquetova namerna nesreča in zmaga Alonsa sta povzročili še nekaj; če se nesreča ne bi zgodila, bi najverjetneje slavil Felipe Massa v ferrariju, ki je pred prihodom varnostnega avtomobila po nesreči vodil in je v boju za naslov svetovnega prvaka izgubil za točko proti Hamiltonu. Namerna nesreča v Singapurju je tako verjetno vplivala tudi na razplet boja za svetovnega prvaka.

Fia mora pokazati, da je nepristranska
Fia mora hkrati pokazati, da je nepristranska, saj je bila v preteklosti že neštetokrat deležna kritik, da je nekaterim moštvom s svojimi odločitvami naklonjena bolj kot drugim. "Če bi namerno nesrečo ignorirali, potem bi ves svet rekel, da formula ena ni šport, da je posel. Ljudje bi rekli: 'Ker je Renault velik izdelovalec avtomobilov, ne bodo naredili nič.' Ali pa: 'Ker je Bernie prijatelj Flavia in sta solastnika nogometnega kluba, ne bodo naredili nič.' Svet mora videti, da Fia ni skorumpirana," je pred ponedeljkovo odločitvijo razmišljal Mosley.