Ta teden na podcastu Številke govorimo o raziskavi Nataše Kejžar in Patricka Doreiana, ki sta v sklopu knjige Understanding Large Temporal Networks and Spatial Networks analizirala omrežje prestopov nogometašev v Premier league.
Statistični urad Republike Slovenije, ki je uradni partner podcasta, nam je spet posredoval zanimivost, ki se dotika osrednje teme. Tokrat nam sporoča podatke o uporabi medmrežja v gospodinjstvih in pri posameznikih v prvem četrtletju 2014.
Dostop gospodinjstev do medmrežja s pomočjo:
- prenosnega ali tabličnega računalnika - 74 %
- namiznega računalnika - 70 %
- prenosnega telefona ali druge mobilne naprave (npr. e-bralnika itd.) - 66 %
- pametna televizija - 15 %.
Zakaj "ne" internetu?
Od gospodinjstev, ki niso imela dostopa do medmrežja, jih je 69 % navedlo, da ga ne potrebujejo, 62 % jih je kot razlog navedlo pomanjkljivo znanje o uporabi računalnika ali medmrežja, 47 % jih ni imelo dostopa do medmrežja zaradi visokih stroškov opreme (npr. nakup računalnika), 45 % gospodinjstev pa zaradi visokih stroškov dostopa (npr. stroški naročnine).
Elektronska pošta najpogostejši razlog uporabe
Medmrežje je v prvem četrtletju 2014 uporabljalo okoli 1.118.000 ljudi ali 72 % vseh ljudi, starih od 16 do 74 let. 81 % teh ljudi je medmrežje uporabljalo vsak dan ali skoraj vsak dan. Ti so ga v največjem odstotku (87 %) uporabljali za pošiljanje ali prejemanje e-pošte in za iskanje informacij o blagu ali storitvah.
Porast uporabe družabnih omrežij
58 % ljudi je v prvem četrtletju 2014 sodelovalo v družabnih spletnih omrežjih (v enakem obdobju leta 2013 je ta odstotek znašal 53). V teh omrežjih je sodelovalo 61 % žensk in 56 % moških. 41 % ljudi je uporabljalo internet za telefoniranje ali videotelefoniranje.
E-nakupe uporablja dobra tretjina
V obdobju od aprila 2013 do marca 2014 je blago ali storitve prek medmrežja kupovalo 37 % ljudi v starosti od 16 do 74 let. Prek medmrežja so v največjem odstotku nakupovali ljudje v starostni skupini od 16 do 24 let (65 %), v starostni skupini 65–74 let pa je bil odstotek takih najmanjši (7 %).
Najpogostejši e-nakupi
- oblačila, športna oprema, čevlji - 53 %
- turistične nastanitvene zmogljivosti (npr. rezervacija prenočišča) - 39 %
- dobrine za gospodinjstvo (npr. bela tehnika, pohištvo ...) - 37 %
- vstopnice za prireditve - 34 %
Večina e-kupcev (82 %) je naročila blago ali storitve pri prodajalcih v Sloveniji, 47 % jih je naročalo blago ali storitve pri prodajalcih iz drugih držav članic EU-ja, 27 % pa pri prodajalcih zunaj EU-ja.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje