Foto: EPA
Foto: EPA

Prejšnji teden je skupina 50 delavcev ustanovila organizacijski odbor sindikata na območju Buffala v zvezni državi New York. Nobena izmed več kot 8000 Starbucksovih kavarnic v ZDA sicer še nima svojega sindikata, poroča Guardian.

"Kličejo nas Starbucksovi partnerji. Zdaj si želimo postati resnični partnerji, da bi bil naš glas slišan, da bodo naša delovna mesta boljša in da bo izboljšano zadovoljstvo strank," je dejala ena od ustanoviteljic Alexis Rizzo, ki v Starbucksu dela zadnjih šest let od svojega 17. leta.

Delavci v Buffalu opozarjajo na hudo pomanjkanje kadra, zaradi česar so preobremenjeni, in na neizplačevanje pokojninskega dodatka, pa tudi težave v komunikaciji med delavci in korporacijo.

Številni Starbucksovi delavci po ZDA so se že med pandemijo covida-19 pritoževali nad pomanjkanjem zaposlenih in preobremenjenostjo, tudi zaradi dela z agresivnimi strankami ter sprejemanja dolgih in zahtevnih naročil pijač, kar so popularizirali uporabniki na TikToku.

Eden izmed podpisnikov pisma o ustanovitvi sindikata, barist Brian Murray, je za Guardian povedal, da je uprava še isti dan po prejemu pisma obiskala kavarno in spregovorila z delavci glede morebitnih izboljšanj.

Starbuck nasprotuje sindikaliziranju

Starbucksove kavarne obratujejo tudi na Kitajskem. Foto: EPA
Starbucksove kavarne obratujejo tudi na Kitajskem. Foto: EPA

Starbucks ima sicer dolgo zgodovino nasprotovanja sindikatu delavcev. Nekdanji direktor Howard Schultz je v kongresu lobiral proti reformi delavske zakonodaje in zatiral vse poskuse sindikaliziranja.

Korporacija je zaradi poskusov vzpostavljanja sindikata v Filadelfiji celo odpustila dva delavca. Sodišče je avgusta letos razsodilo, da je Starbucks ravnal nezakonito.

Vodstvo popularne verige kavarn tudi tokrat ni naklonjeno sindikaliziranju. "Čeprav Starbucks spoštuje svobodno izbiro svojih partnerjev, trdno verjamemo, da v našem delovnem okolju skupaj z našimi izjemnimi nadomestili in ugodnostmi sindikat ni potreben. Spoštujemo pravico partnerjev do organizacije, vendar verjamemo, da se jim to ne bo zdelo potrebno glede na naše proti partnerjem usmerjeno okolje," je za Guardian sporočil tiskovni predstavnik Starbucksa.