Pilot je zadnji zapustil letalo, potem ko se je prepričal, da so ga vsi potniki zapustili varno. Foto: Reuters
Pilot je zadnji zapustil letalo, potem ko se je prepričal, da so ga vsi potniki zapustili varno. Foto: Reuters
Pilot v obvestilu potnikom pred zasilnim pristankom
Srečen konec zasilnega pristanka

Za guvernerja Davida Petersona in druge tudi ni dvoma, da je pilot opravil herojsko delo in je najbolj zaslužen, da je v četrtek popoldne vseh 155 potnikov in članov posadke brez večjih poškodb preživelo zasilni pristanek letala airbus 320 ameriške letalske družbe US Airways.

Pristanki potniških letal na vodi so redki, še bolj pa tisti, ki se končajo brez žrtev, zato so vsi najbolj hvaležni 58-letnemu kapitanu Chelseyju B. Sullenbergu, ki mu je uspelo brez motorjev varno pristati letalo na reki in nato zagotoviti, da so vsi potniki zapustili letalo, ki se je na koncu potopilo.

Odločitev pilota padla v nekaj sekundah
Drama se je začela že prvo minuto vzleta z newyorškega letališča La Guardia, ko je na letalu, namenjenem v Charlotte v Južni Karolini, silovito počilo, medtem ko je oba motorja zajel ogenj, za kar naj bi bile krive kandske gosi, ki so zadele letalo. Letalski motorji so sicer opremljeni, da vzdržijo srečanja s pticami, a je bilo teh tokrat vseeno preveč.

Po nekaj sekundah razmišljanja, da bi pristal na manjšem letališču v New Jerseyju, se je pilot odločil, da dokonča zavoj proti jugu in pristane na reki. O čudežu lahko govorimo tudi zato, ker je reka obdana s številnimi nebotičniki in je pristanek na njej še toliko bolj tvegan.

- večja potniška letala lahko prenesejo srečanje pticami, ki so težke tudi skoraj dva kilograma, vendar težava nastane, ko pride do trčenja z jatami manjših ali večjih ptic
- od leta 1988 je v trčenjih letal in ptic po svetu umrlo 219 ljudi
- v ZDA ptice vsako leto povzročijo za 600 milijonov dolarjev škode na letalih




G. V.

Pilot v obvestilu potnikom pred zasilnim pristankom
Srečen konec zasilnega pristanka