Na londonskem Heathrowu, najprometnejšem letališču v Evropi, zaradi temeljitejših pregledov leti v ameriška mesta zamujajo v povprečju eno uro. Družba British Airways je sporočila, da morajo potniki, namenjeni čez lužo, opraviti dodatni pregled in da lahko na letalo vzamejo le en kos ročne prtljage. Če imajo v njej morebiti kakšna zavita praznična darila, pa jih bodo varnostniki prosili, da jih pred vkrcanjem pred njimi odvijejo.
V Nemčiji so dodatne preglede uvedli predvsem v Frankfurtu, tretjem največjem evropskem letališču, na pariškem Charles de Gaullu pa potniki s seboj na krov sploh ne smejo vzeti ročne prtljage, razen ženskih torbic, v katerih pa morajo biti predmeti spravljeni v plastične vrečke. Temeljitejše preglede pred vkrcanjem opravljajo tudi letališča v Madridu, Pragi, Zürichu, Rimu in Stockholmu, ki imajo več čezoceanskih letov v ZDA. Potnikom so zato sporočile, naj na letališče pridejo prej kot običajno.
Kdo je zatajil v Amsterdamu?
Oglasila se je tudi Evropska komisija, ki je dejala, da preverja, kako dobro so varnostne službe delovale na amsterdamskem letališču Schiphol, na katerem se je na polet proti Detroitu v četrtek vkrcal Nigerijec Umar Faruk Abdulmutalab, ki je skušal nato pred pristankom sprožiti razstrelivo, a se mu je namera ponesrečila.
Dodatni ukrepi veljajo tudi v Aziji, kjer pri družbi Singapore Airlines opozarjajo, da se morajo potniki s ciljem v ZDA od sobote pripraviti na več varnostnih ukrepov, in v Avstraliji, kjer so dejali, da "bodo uvedli kakršne koli spremembe, ki so potrebne in zahtevane od varnostnih služb".
ZDA: Pretiravanje z varnostjo?
V ameriškem zračnem prometu je zaradi poostrenih ukrepov zavladala precejšnja zmeda, saj na nekaterih poletih stevardese potnikom pred pristankom niso dovolile v rokah držati niti knjige, prepovedane so bile tudi odeje, vzglavniki in celo videoprojekcije poleta in prikazovanje filmov. Poleg tega potniki eno uro pred pristankom niso smeli več vstati s sedeža, kar pomeni, da niso mogli na stranišče ali brskati po ročni prtljagi. V skladu z odločitvijo Uprave za varnost v transportu (TSA) lahko po novem o teh ukrepih zdaj odloči vsak kapitan sam.
Vedno se najdejo luknje
Od terorističnih napadov Al Kaide septembra leta 2001 je bilo veliko narejeno za izboljšanje varnosti na letališčih in letalih. Leta 2003 so se tako letalske družbe odločile okrepiti vrata, ki vodijo v pilotsko kabino, da bi morebitni napadalci težje prišli k pilotu, tri leta pozneje pa je veliko držav uvedlo omejitve pri vnosu tekočin na krov. Leta 2008 je Evropski parlament, ki se je zgledoval pri Američanih, dovolil tudi navzočnost oboroženih vojakov na potniških letalih, a strokovnjaki opozarjajo, da stoodstotne varnosti kljub mnogim ukrepom in pregledom ni mogoče zagotoviti, kar dokazujejo tudi občasni poskusi napadov ali uspešno pretihotapljenje orožja in razstrelivov na letalo.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje