Preiskovalci nadaljujejo akcijo iskanja razbitin in trupel. Foto: EPA
Preiskovalci nadaljujejo akcijo iskanja razbitin in trupel. Foto: EPA
Letalo
Letala nadaljujejo težavno iskanje ostankov. Foto: EPA
Naftni madež naj bi bil od katere od ladij in ne letala.
Kouchner izreka sožalje svojcem in prijateljem žrtev. Foto: EPA
Razbitine niso deli letala

Kot je sporočil francoski urad za preiskave in analize, ima letalo več merilnikov hitrosti, zbrani podatki pa kažejo, da so med nesrečo merilniki kazali različne podatke. Prav tako so preiskovalci potrdili, da je bilo v bližini poti letala več vremenskih dejavnikov, ki potrjujejo sume o hudi nevihti, piše Le Monde.

Čeprav so sprva brazilske oblasti potrdile, da so najdene razbitine deli francoskega letala, zdaj najnovejši podatki kažejo, da naj vendarle ne bi šlo za Air Franceov airbus 330.

Brazilski brigadir Ramon Borges Cardoso je ovrgel prejšnje domneve, rekoč, da niso našli nobenih razbitin. V morju naj bi preiskovalci našli tovorno leseno paleto in boji, toda airbus 330 ni prevažal lesenih palet, zato domnevajo, da so najdeni predmeti od kakšne od ladij. Sledi kerozina, ki so jih našli v morju, naj bi po Cardosovem mnenju sicer pripadale letalu, saj ladje kerozina ne uporabljajo, večji naftni madež v bližini pa naj bi bil ladijski. Ob tem je Cardoso napovedal nadaljevanje iskanja, pri čemer se bodo osredotočili na najdbo trupel.

Kot je znano, je brazilski obrambni minister Nelson Jobim v torek sporočil, da so brazilske letalske sile našle več predmetov na vodi, med njimi sedež z letala in sedem metrov dolg kos, ki je bil videti kot del trupa. Takrat je dejal, da so kosi nedvomno del pogrešanega letala, a kot kaže, je šlo za zmoto.

Predstavnik francoske vojske Christophe Prazuck je kot prvi cilj preiskovalcev potrdil iskanje razbitin, šele potem bo na vrsti iskanje črne skrinjice. "Čas nas preganja, kajti razbitine hitro raznese in potem potonejo." Zato je tudi iskanje vzrokov nesreče za zdaj potisnjeno v drugi plan. Preiskovalci naj bi se sicer oprli na niz samodejnih sporočil iz letala, ki dajejo slutiti, da se je elektronika letala sesula med letenjem skozi nevihto. Domnevajo, da je senzorje hitrosti prekril led ali pa da so odpovedali, zaradi česar so bili podatki na računalnikih napačni. Zaradi tega naj bi letalo skozi nevihto letelo bodisi prehitro bodisi prepočasi, kar bi lahko vodilo do eksplozije ali do padca.

Španski pilot, ki je v času nesreče letel blizu, je dejal, da je videl "velik blisk, ki mu je sledil navpično padajoči blisk, ki se je v šestih sekundah razkropil."

Številne žalne slovesnosti
Izvršni direktor Air Francea Pierre-Henri Gourgeon in član nadzornega odbora Jean-Cyril Spinetta sta sorodnikom žrtev prenesla najnovejša razkritja: med drugim je Gourgeon dejal, da je letalo razpadlo bodisi v zraku bodisi ob trku z morjem.

V Riu de Janeiru se je na stotine ljudi zbralo na žalni slovesnosti, ki sta se je udeležila tudi francoski in brazilski zunanji minister. "Tisti, ki jih pogrešamo, so v naših srcih in naših spomnih," je dejal francoski minister Bernard Kouchner.

Kot je znano, je bilo francosko letalo na poti iz Rio de Janeira v Pariz, ko je štiri ure po vzletu izginilo z radarskih zaslonov. Zadnji stik z letalom so imeli v ponedeljek ob 3.14 po srednjeevropskem času, ko je pilot sporočil, da je v letalu prišlo do kratkega stika, potem ko so preleteli nevihtno območje z močno turbulenco. Na letalu airbus 330-200 je bilo 228 potnikov in članov posadke, med njimi je bilo največ Brazilcev in Francozov.

K. T.

Razbitine niso deli letala