Krožni koledar kot je videti na Applovi mobilni napravi. Foto: Hedgehog
Krožni koledar kot je videti na Applovi mobilni napravi. Foto: Hedgehog

Že sam vizualni pogled aplikacije nam poda sliko, kje dejansko se nahajamo v letnem, mesečnem in na koncu tudi dnevnem ciklu. Poleg vizualnega je tudi digitalni prikaz časa. V aplikaciji načrtujemo ter dodajamo dogodke. Dogodkom dodajamo opomnike in alarme. Aplikacija nam pove tudi, koliko dni je do nekega dogodka ali pred koliko dnevi se je neki dogodek zgodil (na primer do novega leta je še 73 dni, leto se je pa začelo pred 292 dnevi. Koledar se sinhronizira z drugimi iOS-napravami in računalniki. Kjer koli smo naredili spremembo, bo ta povsod v trenutku posodobljena. Deluje z računi, kot so iCloud, Google, Hotmail, Yahoo. Tako imamo vse koledarje, ki smo jih uporabljali do danes, v apllikaciji CircleTime takoj ob prvi uporabi.

Avtorja krožnega koledarja o uporabnosti njunega izdelka
Dejan in Daniel, ki se, kot pravita, poznata že desetletje, sta se leta 2009 povezala z idejo o izdelavi novega koledarja. „Tako sva združila znanje in moči ter skupaj nadaljevala razvoj iOS-aplikacij pod imenom 'HedgeHog',“ pravita. Foto: Hedgehog
Krožni koledar oz. CircleTime prikazuje čas v obliki naravnih ciklov, ki se ponavljajo iz dneva v dan ter iz leta v leto na naraven krožen način, po katerem se z vrtenjem pomikamo skozi krožen koledarski zapis časa. Omogoča prikaz, urejanje in dodajanje novih dogodkov, snemanje časa, ki nam omogoča pregled ur, porabljenih pri projektih, nastavljanje alarmov, prikaz FB-dogodkov ter rojstnih dnevov, dolžino dneva in noči, in še mnogo več na način, ki ga do danes nismo poznali. Foto: Hedgehog

Po naših izkušnjah ni toliko pomembna uporabnost oz. izvirnost neke aplikacije, temveč prej, koliko denarja je bilo vloženega v marketinški hype. Bolj kot se povečuje število dostopnih aplikacij, bolj to pravilo drži. Trenutno ima CircleTime nekaj tisoč uporabnikov. Glede na naravo samega izdelka nikakor ne mislimo ostati pri tem. V kratkem nameravamo začeti kampanjo Kickstarter, s katero računamo na dosti večjo promocijo. Dolgoročni cilj pa je okrepitev spletne strani do te mere, da nas bo prek spletnega iskalnika vsakdo našel z vtipkano besedo 'koledar'. Za uspeh na tržišču je včasih treba storiti marsikaj, preden so vidni tisti pravi rezultati.

Avtorja krožnega koledarja o trženju aplikacij
Aplikacija za uporabnike kontaktnih leč je bila prevedena v kar v 12 jezikov in ima več deset tisoč uporabnikov po vsem svetu. Foto: Hedgehog

Človeštvo si je merjenje časa zamislilo na podlagi določenih ciklusov, kot so kroženje Zemlje okoli svoje osi (dan), Meseca okoli Zemlje (mesec) in Zemlje okoli Sonca (leto). Vseeno pa se je kot neke vrste standard za spremljanje časa v fizični obliki uveljavil "linearni" koledar, z dnevi v stolpcih in tedni v vrsticah.

Dva mlada Belokoranjca, 35-letni Dejan Durini in 33-letni Daniel Nunić, sta prišla na idejo, da bi lahko dneve, tedne in mesece, vsaj v digitalnem svetu, lahko spremljali povsem drugače, v ciklični obliki.

Njuna ideja je luč sveta ugledala kot aplikacija za Applove mobilne naprave iPhone in Ipad in požela kar nekaj pozornosti po vsem svetu. Doma pa sta bila nedavno nagrajena z zlatim priznanjem Gospodarske zbornice (GZS) Dolenjske in Bele krajine ter z bronastim nacionalnim priznanjem GZS-ja za najbolj inovativna podjetja in inovatorje v podjetjih in javnoraziskovalnih zavodih.

S projektom Uspešna Slovenija želi MMC predstaviti posameznike, podjetja in ustanove, ki so letos na različnih področjih kljub gospodarski krizi dosegli odličnost in poželi priznanje. Uspešni učenci, inovatorji, podjetniki, zdravniki, znanstveniki, umetniki, športniki ... Njihovi dosežki zbujajo upanje, da se bo Slovenija s svojo ustvarjalno močjo vendarle prebila med vitalne družbe. Vabimo vas, da nam na naslov uspesna.slovenija@rtvslo.si pošljete svoj predlog!

Ciklični koledarji sicer niso neka nova pogruntavščina, saj se je zaradi konca štetja ob lanskem zimskem solsticiju v javnosti neprestano objavljal starodavni majevski krožni koledar. Toda majevska pogruntavščina jima pri njuni ideji ni bila za vzgled. Razlog je bil celo bolj preprost.

Idejo je dobil Dejan med učenjem, ko je želel iz koledarja razbrati, koliko dni ima še do izpita: "Če gledamo na koledar kot na merilno napravo, je ta preveč "lomljen", da bi se iz njega dalo lepo razbrati poljubno časovno obdobje, sploh glede na to, da se vse meritve 'od-do' izvajajo v zvezni obliki. Ideja je bila pretvoriti zapis koledarja, ki je v uporabi že stoletja in katerega oblika je takrat nastala zaradi tehnoloških omejitev, v zvezno, krožno obliko, kakršna je pri uri."

Koledar, ki prikaže dogodke v preteklosti kot prihodnosti
Avtorja krožnega koledarja svojo idejo ambiciozno označujeta revolucionarni koledar za 21. stoletje, ki bo premaknil meje v razumevanju časa. Kaj so tiste glavne prednosti krožnega koledarja, kako sploh deluje?

"CircleTime je koledar, katerega dnevi so nanizani v zaporedju na krožnici. To krožnico lahko poljubno vrtimo in se tako pomikamo po času naprej ali nazaj, pri čemer si dnevi vedno sledijo zvezno tudi med prehajanjem v drug mesec ali leto. Koledar vsebuje tudi notranjo krožnico, ki je razdeljena na 12 delov in predstavlja mesece v letu. Dotik na mesec prikaže dneve poljubnega meseca na zunanji krožnici. Dotik na dan prikaže časovno razliko do tega dneva kot tudi dnevne dogodke, ki jih imamo zapisane v tabeli pod koledarjem. Namen aplikacije je omogočiti hitrejšo in bolj nazorno časovno predstavitev ter s tem boljšo uporabniško izkušnjo," pojasnjujeta avtorja.

Krožni koledar, ki ga je mogoče kupiti v Applovi spletni trgovini iTunes za 1,99 dolarja oz. za 1,79 dolarja, je bil po besedah avtorjev sprva velika uspešnica oz. je naletel na vrhunski odziv. Aplikacija je bila po začetku prodaje uvrščena med prvih deset najbolj prodajanih aplikacij v kategoriji 'Lifestyle', vendar pa je po nekaj dnevih prodaja upadla. Kje se je zataknilo?

Kakšni so po vajinem mnenju pogoji za uspešno Slovenijo?

Predvsem razvoj gospodarstva in v povezavi s tem čimveč delovnih mest.

"Takrat je bilo za naju neznano dejstvo, da so najbolj prodajane aplikacije tudi najbolj oglaševane. Od časa izida sva bila predvsem zasedena z izpopolnjevanjem same aplikacije, zato sva zanemarila oglaševalski vidik. Zdaj se lahko zopet posvetiva marketingu, saj imava z novim koledarjem dolgoročne načrte," razlagata Dejan in Daniel, ki pravita, da se je z njuno aplikacijo opremilo nekaj tisoč uporabnikov.

"Glede na naravo samega izdelka nikakor ne mislimo ostati pri tem. V kratkem nameravamo začeti s kampanjo Kickstarter, s katero računamo na dosti večjo promocijo. Dolgoročni cilj pa je okrepitev spletne strani do te mere, da nas bo prek spletnega iskalnika vsakdo našel z vtipkano besedo 'koledar'. Za uspeh na tržišču je včasih treba storiti marsikaj, preden so vidni tisti pravi rezultati," razlagata o svojih ambicioznih načrtih s krožnim koledarjem.

Kako zaščiti izdelek pred kopiranjem?
Nobena skrivnost ni, da dobre ideje hitro naletijo na posnemovalce, ki skušajo zaslužiti na račun tuje ideje. Kaj lahko storita, če bo prišlo do trženja podobnih aplikacij? Ali se da izvirno zadevo, kot je krožni koledar, sploh kako zaščititi oz. patentirati?

"Pripravili smo vlogo za patent, vendar se je pozneje izkazalo, da nam za Slovenijo to kaj dosti ne pomaga, za ameriški patent, kamor smo tržno primarno usmerjen,i pa so stroški absurdno visoki. Takšno pravno zaščito si tako ali tako lahko privoščijo samo velike korporacije. Še najbolj zanesljiva zaščita je to, da v trgovini iTunes ne dopuščajo duplikatov," odgovarjata.

Druga težava, na katero naletijo razvijalci aplikacij, je to, da vlada na tržišču aplikacij za mobilne naprave izjemna konkurenca, saj se vsak dan pojavljajo nove in nove aplikacije, ki jih avtorji v oskubljeni verziji ponujajo brezplačno, medtem ko skušajo popolne verzije prodati za evro oz. dolar ali dva.

Recept za uspeh naj bi se po njunem mnenju skrival zgolj v trženju: "Po naših izkušnjah ni toliko pomembna uporabnost oz. izvirnost neke aplikacije, temveč prej, koliko denarja je bilo vloženega v marketinški hype. Bolj kot se povečuje število dostopnih aplikacij, bolj to pravilo drži."

CircleTime je za zdaj na voljo zgolj v verziji Applove mobilne naprave, ne pa tudi za naprave, ki so opremljene s operacijskim sistemom Android. Ta ima že skoraj 80-odstotni delež na trgu pametnih mobilnih telefonov.

"Bilo je več razlogov, zakaj smo se najprej odločili za Applove naprave, ne nazadnje tudi njihova popularnost. S platformo Android in trženjem konkretno nimava izkušenj, je pa v planu izdelati program tudi za preostale naprave, ko bo na voljo dovolj sredstev. Stroški, povezani z izdelavo aplikacije, kakršna je CircleTime, namreč niso trivialni, " pojasnjujeta Dejan in Daniel, ki pravita, da imata na zalogi še nekaj idej za nove projekte.

Aplikacija za uporabnike kontaktnih leč
Eno izmed njih sta realizirala še pred krožnim koledarjem, in sicer aplikacijo LensTime, ki uporabnike kontaktnih leč opozarja, denimo, kakšno vrsto leče uporabljajo, kdaj jih je treba zamenjati, koliko jih imajo na zalogi ...

Prevedena je bila kar v 12 jezikov in ima več deset tisoč uporabnikov po vsem svetu. Toda večina si je naložila aplikacijo na svoje naprave, ko je bila na voljo brezplačno. "Zato tukaj zaslužka ni bilo. Morda bomo aplikacijo prenovili in ponovno oglaševali, ampak zdaj je prioriteta koledar, ki ima daleč večje možnosti za uspeh," še menita inovatorja krožnega koledarja, ki naj bi po njunih željah v prihodnosti spremenil pojmovanje časa, kot ga poznamo danes.

Že sam vizualni pogled aplikacije nam poda sliko, kje dejansko se nahajamo v letnem, mesečnem in na koncu tudi dnevnem ciklu. Poleg vizualnega je tudi digitalni prikaz časa. V aplikaciji načrtujemo ter dodajamo dogodke. Dogodkom dodajamo opomnike in alarme. Aplikacija nam pove tudi, koliko dni je do nekega dogodka ali pred koliko dnevi se je neki dogodek zgodil (na primer do novega leta je še 73 dni, leto se je pa začelo pred 292 dnevi. Koledar se sinhronizira z drugimi iOS-napravami in računalniki. Kjer koli smo naredili spremembo, bo ta povsod v trenutku posodobljena. Deluje z računi, kot so iCloud, Google, Hotmail, Yahoo. Tako imamo vse koledarje, ki smo jih uporabljali do danes, v apllikaciji CircleTime takoj ob prvi uporabi.

Avtorja krožnega koledarja o uporabnosti njunega izdelka

Po naših izkušnjah ni toliko pomembna uporabnost oz. izvirnost neke aplikacije, temveč prej, koliko denarja je bilo vloženega v marketinški hype. Bolj kot se povečuje število dostopnih aplikacij, bolj to pravilo drži. Trenutno ima CircleTime nekaj tisoč uporabnikov. Glede na naravo samega izdelka nikakor ne mislimo ostati pri tem. V kratkem nameravamo začeti kampanjo Kickstarter, s katero računamo na dosti večjo promocijo. Dolgoročni cilj pa je okrepitev spletne strani do te mere, da nas bo prek spletnega iskalnika vsakdo našel z vtipkano besedo 'koledar'. Za uspeh na tržišču je včasih treba storiti marsikaj, preden so vidni tisti pravi rezultati.

Avtorja krožnega koledarja o trženju aplikacij