Ampera je brez dvoma zanimiva možnost za vse, ki si želijo električni pogon in se niso pripravljeni odpovedati daljšim vožnjam. Foto: M. Kr.
Ampera je brez dvoma zanimiva možnost za vse, ki si želijo električni pogon in se niso pripravljeni odpovedati daljšim vožnjam. Foto: M. Kr.
Opel Ampera
Pod motornim pokrovom se skriva napreden sklop električnega in bencinskega motorja. Zadnji pa ne poganja koles, ampak le električni generator. Foto: M. Kr.

Električni avtomobil s podaljšanim dosegom namreč poleg klasičnega električnega pogonskega sklopa s seboj vozi tudi bencinski motor, ki pa ne poganja koles, ampak električni generator. Prednji par koles tako vedno poganja električni motor z močjo 111 kilovatov (150 KM) in navorom 370 Nm, kar kombilimuzini zagotavlja presenetljivo dinamičnost, saj je v primerjavi z značilnostmi običajnih elektromotorjev navor hipen.

Na elektriko iz domače vtičnice
Polnjenje amperinih akumulatorjev z zmogljivostjo 16 kWh je seveda mogoče tudi iz električnega omrežja, kar pomeni, da lahko velik del uporabnikov, ki dnevno prevozijo do 80 kilometrov, vedno uporablja le elektriko iz vtičnice. Če je pot daljša ali pa je na vsakodnevnih krajših razdaljah večja poraba energije, na pomoč priskoči 1,4-litrski bencinski motor z močjo 63 kilovatov (86 KM), ki poganja električni generator, ta pa poskrbi za električno energijo, ki jo potrebuje pogonski sklop voltec.

Upoštevajoč trenutno veljavne in resnici na ljubo precej nedorečene standarde pri porabi goriva oziroma energije lahko tako ampera vsaj teoretično sto kilometrov prevozi le z 1,2 litra bencina in v okolico izpusti 27 gramov ogljikovega dioksida. Pri tem je seveda treba opozoriti, da izračun predvideva 80 kilometrov vožnje z energijo iz akumulatorjev, napolnjenih prek vtičnice, 20 pa z energijo, ki jo zagotovi bencinski motor.

V Sloveniji letos do 40 amper
Ampera na nekaterih evropskih trgih že uspešno nabira kupce. Od načrtovanih 10.000 so jih po trditvah proizvajalca prodali že 7.000, v Slovenijo pa uradno prihaja 10. maja - uvoznik pričakuje, da bo letos prodal med 30 in 40 primerki avtomobila, ki se ponaša tudi z nazivom evropski avtomobil leta 2012. Cene ampere so enake po vsej Evropi. Vstopni model z izdatnim naborom opreme je na voljo za 42.900 evrov, od tega pa je mogoče odšteti še morebitno subvencijo Eko sklada, vredno 4.000 evrov.