Američani, do pred kratkim navajeni poceni goriv, se vse bolj zavedajo potrebe po energijsko varčnih in učinkovitih vozilih. Foto: EPA
Američani, do pred kratkim navajeni poceni goriv, se vse bolj zavedajo potrebe po energijsko varčnih in učinkovitih vozilih. Foto: EPA
Cadillac escalade EXT
Velika in požrešna vozila so tudi v ZDA že postala prestižna, vse več kupcev se odloča za varčnejša vozila. Foto: EPA

Galona (3,78 litra) neosvinčenega bencina na ameriških črpalkah stane 3,218 dolarja, kar je upoštevajoč inflacijo manj kot cent manj kot pred 26 leti (3,223 dolarja). Glavni razlog za tako drago nafto so visoke cene surove nafte na svetovnih trgih in motnje dostave naftnih derivatov zaradi težav rafinerij pred začetkom poletne sezone.

Zaradi napadov upornikov v Nigeriji se motnje v proizvodnji poznajo tudi na svetovnih trgih, saj je morala sedma največja svetovna izvoznica nafte znižati proizvodnjo za 800.000 sodčkov na dan. Še večji problem pa predstavlja serija nesreč, okvar in zapoznelih remontov rafinerij po svetu, zaradi katerih so zaloge nafte v ZDA tik pred sezono najnižje v zadnjih dveh desetletjih.

Sezona bo trajala do septembra
Prvi vrhunec vozne sezone, ki traja do septembra, bo že te dni, ko v ZDA praznujejo Dan spomina, ki ga mnogi izkoristijo za počitnikovanje izven domačega kraja. Rafinerije bodo tako ob sedanjih kapacitetah v naslednjih mesecih zelo težko zadoščale potrebam na ameriškem trgu, zato se zna zgoditi, da bo cena nafte le še naraščala.

Kljub temu pa Američani v primerjavi z Evropejci še vedno točijo za polovico cenejši bencin, saj so derivati na evropskih črpalkah veliko bolj obdavčeni.

Obeti za prihodnja leta ne kažejo na bistven padec energentov, raziskave namreč kažejo, da se bo poraba energije do leta 2030 v primerjavi z danes povečala za 57 odstotkov.