Foto:
Foto:

Nissan je pred nekaj dnevi na Japonskem predstavil nov hibridni pogonski sklop e-power, ki ga je vgradil v enoprostorskega malčka note. Gre za električno vozilo, ki ne črpa energije iz velike baterije, temveč jo pridobiva s pomočjo majhnega bencinskega generatorja.

Po izbruhu Volkswagnovega škandala z emisijami dizelskih motorjev proizvajalci pospešeno iščejo nove rešitve in se vse bolj usmerjajo k elektrifikaciji. Prilagajanje majhnih dizelskih motorjev novim, strožjim standardom bi bilo predrago, zato jih bodo nekateri pri manjših modelih preprosto opustili. Resne pomisleke o vzdržnosti dizelskih motorjev in obenem namene njihove ukinitve v majhnih avtomobilih sta do zdaj najbolj jasno izrazila Renault in Toyota.

Čeprav se ne more pohvaliti z ničelnimi emisijami, je lahko minihibrid, zahvaljujoč majhni bateriji, precej cenejši od električnega avtomobila, poleg tega pa ga ni treba polniti. Podatki o porabi goriva kažejo, da so izpusti CO2 primerljivi s tistimi pri majhnih avtomobilih s klasičnim hibridnim sklopom, kot je toyota yaris.

Ghosn je v Parizu za Reuters povedal, da je nova hibridna tehnologija cenovno primerljiva z dizelsko, ter dodal, da bi bila nedvomno primerna tudi za evropski trg.

Nissanov predstavnik za stike z javnostjo je ob tem dejal, da trenutno ne načrtujejo uvedbe tehnologije e-power v Evropi, vendar bi jo zlahka prilagodili drugim trgom, zato to ni izključeno.

Nissan pa ni edini, ki uporablja motor z notranjim zgorevanjem kot generator za pogon električnega avtomobila. S tem sistemom so opremljeni tudi opel ampera (chevrolet volt) iz leta 2011 ter BMW i3 REX (range extender). Poleg tega skupina PSA razvija električne prototipe z enovaljnimi generatorji izraelskega zagonskega podjetja Aquarius Engines.

Note e-power na Japonskem stane 1,77 milijona japonskih jenov oziroma približno 15.400 evrov, s čimer je za 27 odstotkov dražji od osnovnega bencinskega modela. To pa je primerljivo z doplačilom za dizelsko različico pri evropskih modelih, kot je volkswagen polo.