Novo mobilnostno rešitev, ki omogoča združevanje prevozov in poskuša na trajnosten način rešiti problematiko mobilnosti na manj poseljenih področjih. Foto: Toyota
Novo mobilnostno rešitev, ki omogoča združevanje prevozov in poskuša na trajnosten način rešiti problematiko mobilnosti na manj poseljenih področjih. Foto: Toyota

Ičiro Kašitani je nedavno obiskal Slovenijo, ob tem pa tudi osebno preizkusil storitev ToyotaGO v občinah Krasa in Brkinov. To priložnost smo izkoristili za pogovor z njim.

Toyota, ena najbolj svetovno znanih znamk na svetu, ima v svojem poslovnem imperiju različna podjetja, njena divizija Tsusho pa ima že od samega začetka zelo poseben status. Tsusho v japonščini pomeni "trgovina" ali "trgovanje", v resnici pa je Toyota Tsusho veliko več kot to. Kaj vse je Toyota Tsusho Corporation?

V celotni skupini Toyota smo edino trgovsko podjetje, a v resnici močno presegamo običajno razumevanje trgovanja. Toyota Tsusho Corporation je steber, ki zagotavlja ključne izdelke in storitve za uspešno delovanje družbe v globalnem okolju, in to na številnih poslovnih področjih po vsem svetu. Določili smo sedem prednostnih področij dela in razvoja; mobilnost prihodnosti, obnovljivi viri energije in upravljanje energije, Afrika, krožno gospodarstvo, baterije, vodik in alternativna goriva ter ekonomija življenja. V ta področja smo strateško osredinili svoje vire upravljanja, hkrati pa to tudi definira našo vizijo in poslanstvo v družbi. Smo tisti, ki vodimo in izboljšujemo podjetja in želimo skupaj s strankami in partnerji vstopiti v novo okolje in prihodnost. Pri tem sledimo svojemu geslu “Bodimo pravi partner” (“Be the Right ONE”). Partner, ki bo narisal nasmeh na obraze in ustvaril podlago za srečo prihodnjih generacij.

Ičiro Kašitani, Toyota Tsusho Corporation, Josuke Arai, predsednik Toyote Adrie in Andrej Brglez Avtomobilnost. Foto: Toyota
Ičiro Kašitani, Toyota Tsusho Corporation, Josuke Arai, predsednik Toyote Adrie in Andrej Brglez Avtomobilnost. Foto: Toyota

Podjetje je bilo ustanovljeno leta 1948, dobro desetletje po ustanovitvi Toyote. Cilj Toyote Tsusho je bil že od samega začetka razvoj podjetja v smeri, ki bo pomagalo matičnemu podjetju dosegati najučinkovitejšo rast in globalizacijo. Kateri so bili ključni mejniki tega razvoja?
Skozi zgodovino in rast smo vselej negovali svojo posebnost, drugačnost in panožno edinstvenost. To sta vir in navdih za našo energijo in moč. Do leta 2000 je Toyota Tsusho igrala vlogo sledilca, ki je podpiral podjetja skupine Toyota in druge partnerje. Skupaj s partnerji smo rasli in opravljali vlogo podpornika v zakulisju. Po letu 2010 pa smo s prevzemom CFAO, največjega francoskega trgovskega podjetja s poslovno mrežo v Afriki ter v nadaljevanju še podjetja Eurus Energy Holdings, ki svetovno razvija projekte obnovljive energije, prevzeli še drugačno vlogo. Sočasno pa smo postopoma tudi močno razširili obseg poslovanja. V obračunskem finančnem letu, ki se je končalo marca 2024, je naš dobiček dosegel 331,4 milijarde jenov (1,97 milijarde evrov), s čimer smo znatno presegli predhodni rekord. Letošnje leto je namenjeno utrditvi rasti in gradnji močne osnove za učinkovito podporo podjetjem povezanih s proizvodnjo avtomobilov. Sočasno pa bomo krepili strukturo na način, da bomo lahko še učinkoviteje pomagali zadostiti močnemu povpraševanju na trgu. Zrasli smo do obsega z več kot 1000 povezanimi podjetji, ki uspešno pridobivajo nove nadarjene posameznike in podjetja. To je osnova, s katero ob pomoči partnerjev postajamo pionirji, ki gledajo široko in v prihodnost. Vizija bližnje prihodnosti za našo skupino je postati vodilni na področjih, ki so gradniki našega razvoja. Hkrati pa nikoli ne pozabimo na skromne začetke in na vlogo, ki jo imamo in smo jo imeli v preteklosti v zakulisju. Ostajamo hvaležni za priložnosti, da vodimo stranke in partnerje na skupni poti v nov svet.

Ičiro Kašitani je izjemno iskriv sogovornik, ki spretno krmari med globalnimi pogledi in izzivi, s katerimi se mora v današnjem nemirnem gospodarskem in političnem svetu ukvarjati Toyota Tsusho ter razumevanjem specifičnosti posameznih lokalnih aktivnosti in zakonitosti. Foto: Toyota
Ičiro Kašitani je izjemno iskriv sogovornik, ki spretno krmari med globalnimi pogledi in izzivi, s katerimi se mora v današnjem nemirnem gospodarskem in političnem svetu ukvarjati Toyota Tsusho ter razumevanjem specifičnosti posameznih lokalnih aktivnosti in zakonitosti. Foto: Toyota

Katere so glavne konkurenčne prednosti Toyote Tsusho v primerjavi z drugimi svetovnimi trgovskimi podjetji?

Toyota Tsusho se s svojimi poslovnimi dejavnostmi ukvarja tudi s socialnimi in okoljskimi vprašanji ter usklajuje tako potrebe družbe kot strank. Z izkoriščanjem poslovnih prednosti si prizadevamo za uresničitev gesla "Bodi pravi". Konkurenčne prednosti Toyote Tsusho so tako poslovne, imamo strokovno znanje in svetovno mrežo na različnih poslovnih področjih kot tudi na polju obnovljivih virov energije in poslovnih mrež v Afriki. Vse to nas ključno razlikuje od drugih podjetij. Pa tudi v pogledu tega, kako smo rasli in ob tem ustvarjali podjetja po vsem svetu. Dejavni smo v okolju samem, tam, kjer se dogajajo spremembe. Moč Toyote Tsusho je v njeni sposobnosti ustvarjanja prihodkov s poslovnimi operacijami in s strankami ter partnerji iz lokalnega okolja. Z več kot 1000 povezanimi podjetji utrjujemo prakso in zavezo zanesljivosti in sposobnosti izvedbe projektov, kar je naša posebnost.

Toyota je v Sloveniji orala ledino s prevozi, ki uporabnikom ponuja prilagojeno storitev prevozov, ki pripomore k večji in bolj fleksibilni mobilnosti.Foto: Toyota
Toyota je v Sloveniji orala ledino s prevozi, ki uporabnikom ponuja prilagojeno storitev prevozov, ki pripomore k večji in bolj fleksibilni mobilnosti.Foto: Toyota

Zdaj je pred vami nova naloga, pomagati Toyoti na njeni poti preoblikovanja v podjetje, ki ne prodaja samo avtomobilov, temveč trajnostno mobilnost za vse. Kakšna je pot do tega cilja?

Avtomobilska industrija trenutno doživlja preobrazbo, ki se zgodi enkrat v stoletju. V obdobju prehoda imata uporaba novih tehnologij in ustvarjanje storitev, ki vodijo v razvoj vozil naslednje generacije, ključno vlogo. Toyota Tsusho oblikuje prihodnost mobilnosti s spodbujanjem trajnostne energije in digitalizacije. Z napredkom na področju obnovljivih virov energije in tehnologij elektrifikacije se pričakuje, da bodo prihodnja goriva bolj do okolja prijazna. Poleg tega bosta imela pomembno vlogo v novi dobi mobilnosti tudi avtonomna vožnja in razvoj pametnih mest. Natančneje, povečanje števila električnih in avtonomnih vozil bo osnova za gradnjo ogljično nevtralne družbe. Poleg tega bo razvoj novih oblik mobilnosti, na primer mobilnost kot storitev (MaaS), razširilo tako možnosti prevoza kot udobje potovanja. V procesu teh sprememb Toyota Tsusho izkorišča svojo svetovno mrežo in sposobnost biti učinkovit na kraju samem, tam, kjer se spremembe dogajajo. Podpiramo projekte, ki vodijo v procese družbene preobrazbe, in to na način, ki nas definira in v katerega verjamemo. Za to je naše geslo "Bodi pravi". Za družbo in za stranke.

Kako z globalnega in lokalnega vidika vidite razvoj mobilnosti? Kaj bo gorivo prihodnosti? Kakšna bo mobilnost nove dobe?

Toyota Tsusho deluje v približno 130 državah in regijah ter je dejavno vključena v lokalne poslovne in družbene dejavnosti. Tudi v Sloveniji. Razvoj naprednih tehnologij, kot so avtonomna vožnja, umetna inteligenca in internet stvari, ponujajo nove možnosti v mobilnosti. Mi na to gledamo kot na nove poslovne priložnosti, hkrati pa smo tudi zavezani dodati svoj delež k uresničevanju varne in bolj trajnostne družbe. Tudi na polju vizije nič smrtnih žrtev v prometu. Tudi to je poslanstvo našega stebra za razvoj nove mobilnosti. Naš cilj je s prevozi in novo mobilnostjo ter širitvijo naših poslovnih področij prestopiti s tradicionalnega področja avtomobilske prodaje na široko polje nove mobilnosti in s tem zagotoviti novo dodano vrednost. Tako pri prevozu ljudi kot blaga. Industrija mobilnosti se trenutno spreminja s hitrostjo brez primere. Tako s tehnološkimi inovacijami, kot sta avtonomna vožnja in elektrifikacija, kot z nastajanjem novih storitev mobilnosti. A dejanske potrebe po tem se od regije do regije močno razlikujejo. Za to je pomembno, da poznamo posebnosti in značilnosti vsakega trga. Tu smo zaradi v preteklosti pridobljenih izkušenj delovanja na različnih trgih v precejšnji prednosti. Tudi z izkušnjami iz držav v razvoju. Prednost, da smo v preteklosti v vsaki državi in regiji vzpostavili pristen poslovni odnos, nam daje priložnost, da prej najdemo najboljše rešitve in prakse, ki bodo po meri in potrebi vsakega okolja posebej.

Bi rekli, da smo pred izumom nove tehnologije, ki nam bo omogočila ohranjanje mobilnosti v bolj ali manj enaki obliki, vendar do okolja prijaznejšo in obnovljivo energijo, ali bi rekli, da je pred nami premik v človeških navadah, ki bo temeljito spremenil naš način mobilnosti in občutno zmanjšal število avtomobilov?

Toyota Tsusho želi pospešiti prehod v družbo varne in udobne mobilnosti. Predvsem z uporabo novih tehnologij in ustvarjanjem storitev, ki vodijo v razvoj vozil naslednje generacije. Vendar ne gre le za tehnološke inovacije. Ključne so tudi spremembe v človekovem vedenju in navadah. Na primer, tudi razširjena uporaba in souporaba avtomobilov ter skupnih prevozov lahko premakne fokus z lastništva avtomobila na uporabo avtomobila, kar zmanjša skupno število avtomobilov in tako ublaži vpliv na okolje. Naša zaveza je, da delujemo v smeri razvoja trajnostne družbe mobilnosti. Zato spodbujamo različne pobude, od uvajanja obnovljivih virov energije, inovacije v baterijski tehnologiji do promocije vodika in alternativnih goriv. Z bogatim strokovnim znanjem širimo prizadevanja na področjih ustvarjanja, zbiranja in dobave obnovljive energije. Z združevanjem tehnoloških inovacij in njihovim vplivom na spremembe v človeškem in družbenem vedenju pa soustvarjamo in sooblikujemo premik v družbo trajnostne mobilnosti.