Nova Altea freetrack je bila v celoti oblikovana in razvita v Seatovem Tehničnem centru v Martorellu, kjer več kot 1000 visoko kvalificiranih sodelavcev dnevno snuje nove modele. Foto: Seat
Nova Altea freetrack je bila v celoti oblikovana in razvita v Seatovem Tehničnem centru v Martorellu, kjer več kot 1000 visoko kvalificiranih sodelavcev dnevno snuje nove modele. Foto: Seat
Seat altea fretrack
Izdelovali jo bodo izključno v Seatovi tovarni v Martorellu, ki sodi med najsodobnejše in najbolj prilagodljive avtomobilske tovarne v Evropi. Tam izdelujejo tudi modele ibiza, cordoba, altea, altea XL, toledo in leon. Foto: Seat
Seat altea fretrack
Nova Altea freetrack bo slovenskim kupcem na voljo septembra letos. Foto: Seat
Seat altea freetrack
Na letošnjem avtosalonu v Ženevi so pri Seatu predstavili prototip vozila. Foto: RTV SLO/Andrej Leban

Potem ko so v Ženevi prikazali prototip, ki je že nakazoval silhueto novega modela, bo v Barceloni na ogled končna verzija, ki jo bodo začeli prodajati letos poleti.

Za Seat ta model pomeni vstop v segment športno-terenskih vozil, to pa je tisti del tržišča, ki v zadnjih letih beleži ogromno rast. Alteo freetrack zaznamujejo jasne poteze terencev, kupcem pa bodo na voljo motorji z močjo do 147 kW (200 KM).

Ekskluziven videz terenca
Izvedba freetrack temelji na altei XL, dodali pa so ji nekatere optične poudarke, npr. zaščitne obrobe pod ramensko linijo ter značilna plastična odbijača spredaj in zadaj. Ti elementi dajejo novemu modelu trpežen in robusten videz, obenem pa med terenskimi vožnjami učinkovito ščitijo karoserijo.

Zunanjost najbolj zaznamujejo 17-palčna platišča z novo obliko ter pnevmatike z večjim premerom. Vozilo ima tudi za 40 mm večji odmik od tal kot altea XL, zato je ta novi model kos tudi zahtevnejšim terenom.

Vrhunske zmogljivosti
Altea freetrack je na voljo s štirikolesnim pogonom, ki deluje na principu sklopke Haldex preko hidromehanske povezave in elektronskega uravnavanja; ta sistem zagotavlja, da se vlečna sila stalno porazdeljuje progresivno in natančno. V običajnih pogojih vožnje se vsa moč motorja prenaša na sprednji kolesi, kadar je potrebno, pa se lahko do 50 % moči prenaša na zadnji kolesi.

Ena izmed najbolj izstopajočih lastnosti nove altee freetrack je ponudba motorjev. Na voljo sta bencinski motor 2.0 TFSI s 147 kW (200 KM) in dizelski motor 2.0 TDI s 125 kW (170 KM).

Z motorjem 2.0 TFSI lahko novi model doseže največjo hitrost 214 km/h, za pospešek od 0 do 100 km/h potrebuje le 7,5 s – kljub temu pa njegova povprečna poraba ne presega 9,4 l goriva na 100 km. Drugi motor za freetrack, 2.0 TDI, doseže največjo hitrost 204 km/h, od 0 do 100 km/h pospeši v 8,7 s, njegova povprečna poraba pa znaša 6,8 l goriva na 100 km.

Velik prtljažni prostor
Poleg teh podatkov o zmogljivostih se nova Altea freetrack lahko pohvali s tem, da sta njena notranja prostornost in velika kapaciteta prtljažnika takšni kot pri Altei XL. Prostornina prtljažnika znaša 593 l, zato je v njem dovolj prostora za vse, kar družina potrebuje za prijetno preživljanje prostega časa.

Na zadnjih sedežih je še posebej veliko prostora, poleg tega so prilagodljivi, saj se v vzdolžni smeri lahko pomaknejo za 16 cm, tako da imajo potniki več prostora za noge, medtem ko prostornina prtljažnika ostaja primerno velika.

Serijski multimedijski sistem
Za alteo freetrack s štirikolesnim pogonom bo na voljo ena izvedba notranjosti, ki pa bo vključevala popolno serijsko opremo. Največja novost je nov multimedijski sistem, ki vključuje 7-colski zaslon TFT, pritrjen pod stropom, in RCA-povezavo, ki omogoča priključek na DVD-predvajalnik, videoigrice, notesnike in celo MP3-predvajalnike. Tako se lahko zvok prenaša preko avtomobilskega radijskega sistema.

Novost v Altei freetrack so tudi novi serijski senčniki za zadnja okna, ki so – kadar jih ne potrebujemo – skriti v vratih, tako da potnikom na zadnjih sedežih ne ovirajo razgleda.

Ostala serijska oprema Altee freetrack med drugim vključuje dvoconsko klimatsko napravo, brisalce s senzorjem za dež, parkirne senzorje zadaj, tempomat, potovalni računalnik, radio CD MP3 in upravljalne elemente na volanu. Od varnostne opreme velja omeniti serijski ESP (elektronski stabilizacijski sistem), šest zračnih blazin, elektromehanski volan in sistem za nadzor tlaka v pnevmatikah.