Rolls-Royce Ghost tudi z novo generacijo ostaja zvezdnik v cenovnem razredu nad 200.000 evri. Foto: Rolls-Royce
Rolls-Royce Ghost tudi z novo generacijo ostaja zvezdnik v cenovnem razredu nad 200.000 evri. Foto: Rolls-Royce
Rolls-Royce Ghost Series II
Tudi 103-letna "Spirit of Ecstasy" ni več tisto, kar je bila v prvem stoletju. Foto: Rolls-Royce

Nesporni zvezdnik v cenovnem razredu avtomobilov nad 200.000 evri naj bi bil, po prepričanju predstavnikov izdelovalca, oaza miru v današnjem dinamičnem poslovnem svetu. Sodeč po ravni "opustošenja", ki ga bo tudi novi "duh" povzročil v denarnicah oziroma na računih poslovnežev, saj skoraj nihče niti približno ne ostane na tisti spodnji meji dvesto tisoč evrov, bi lahko rekli, da je ta mir kot zatišje po viharju, ki ga bodo deležni precej redki petičneži.

Združevanje tradicije in sodobne tehnologije
Kljub poudarjanju tradicije znamke, ki je včeraj praznovala rojstni dan, pa novi ghost prinaša tudi izdatno količino napredne avtomobilske tehnike. Zunanja podoba ohranja obrise bolj ali manj legendarnih predhodnikov, a podrobnosti izdajajo sledenje smernicam, ki jih narekujeta tako zapovedano zmanjševanje porabe in škodljivih izpustov kot tudi uvajanje novih tehnologij.

Marsikateri tradicionalist verjetno dviguje obrvi nad svetlečo legendarno "Spirit of Ecstasy" na pokrovu motorja, za katero se vleče okrasna letev, ki naj bi ponazarjala sled poslovnega reaktivca ali razkošne jahte. Močno so zgladili tudi nekdanje ostrejše robove karoserije, usmerjevalniki zraka pa učinkoviteje skrbijo za oskrbo motorja z zrakom in hlajenje zavor.

Elektronika pomaga vozniku in sopotnikom
Še več napredne tehnologije je skrite očem zunanjih opazovalcev. Vozniku tako priskoči na pomoč sodobnejša elektronika, pa naj gre za varčnejšo ali varnejšo vožnjo, potniki v vozilu pa tudi med vožnjo ostajajo v stiku z zunanjim svetom, ne le v neposredni okolici, ampak globalno, s pomočjo svetovnega spleta.

Komunikacija med voznikom ali sopotnikom in vozilom poteka s pomočjo glasovnih ukazov ali drsne ploščice, na kateri se naj ne bi poznali neestetski prstni odtisi uporabnikov, tako kot na primer pri zaslonih na dotik. Sistem prepoznava črke in znake latinske abecede, arabskih in kitajskih pismenk.

Del avdiosistema je osemnajst zvočnikov, ki poskrbijo za odlično zvočno kuliso pri predvajanju glasbe, informativnih vsebin ali komunikaciji z zunanjim svetom. Delovanje sistema se prilagaja siceršnjemu hrupu v okolici, ki ga zaznava občutljivi mikrofon.

Dvanajstvaljnik s 420 kilovati moči
Okolico spremljajo tudi nekateri drugi sklopi v vozilu - s pomočjo navigacijskih kart in satelitskega določanja položaja -, ki prilagajajo delovanje osemstopenjskega samodejnega menjalnika in s tem tudi zmogljivega 6,6-litrskega motorja V12 z največjo močjo 420 kilovatov (570 KM) in navorom 780 Nm.

Čeprav bi motor 5.399 milimetrov dolge in 2.360 kilogramov težke limuzine, ki jo pospeši od 0 do 100 kilometrov na uro v 4,9 sekunde, nedvomno zmogel zagotoviti več kot le 250 kilometrov na uro, je končna hitrost elektronsko omejena na to zgornjo mejo. Kombinirano povprečje porabe goriva pa naj bi bilo 14 litrov na sto kilometrov.