Vrhunec večdnevnega srečanja starodobnikov v Kaliforniji bo izbira najboljšega med najboljšimi v nedeljo, 15. avgusta. Foto: Alfa romeo
Vrhunec večdnevnega srečanja starodobnikov v Kaliforniji bo izbira najboljšega med najboljšimi v nedeljo, 15. avgusta. Foto: Alfa romeo
Pb Alfa Romeo
Začetnica legende o avtomobilih s športnim srcem je bila alfa 24 HP letnik 1910. Foto: Alfa romeo

Na jubilejni šestdeseti prireditvi se bo po pričakovanju organizatorjev znova zbrala pisana druščina bleščečih starodobnikov, ki bodo privabili množico obiskovalcev. Stroga žirija bo ocenjevala odličnost, zgodovinsko pristnost, tehnične prednosti in slog posameznih primerkov, med katerimi ne bo manjkalo tudi neprecenljivih za posamezno znamko ali avtomobilsko zgodovino.

Letos bo med približno 200 sodelujočimi vozili, med katerimi bodo številne starodobne alfe v privatni lasti, tudi sedem častnih gostij iz muzeja Alfa Romeo v Areseju, vključno s prvo alfo 1910 24 HP.

Začetnik zgodovine znamke s športnim srcem
Vozilo, izdelano leta 1910, je prvi primerek, ki nosi znak Alfe, in kot poudarjajo pri italijanski znamki, je že tedaj izstopalo zaradi napredne tehnologije, voznih lastnosti in užitkov, ki jih je nudilo prvim avtomobilistom.

Izvirni posebnež, ki bo hkrati najmlajši Alfin starodobnik v Kaliforniji, pa je disco volante spider letnik 1952, prototip, ki si je zaradi svoje nenavadne oblike prislužil vzdevek »leteči krožnik«. Za tradicijo znamke pa je pomemben tudi kot tehnološki dosežek, saj ima poleg odličnih aerodinamičnih lastnosti tudi idealno razmerje med težo in močjo.

Mejniki v stoletju tradicije
Omenjenima biseroma iz zgodovine znamke Alfa Romeo bodo v Kaliforniji družbo delali še: RL targa florio – zmagovalec tekme Targa Florio leta 1923 ter prvo vozilo, ki je nosilo slavno oznako alfa quadrifoglio verde, gran premio tipo A, Alfin prvi dirkalnik z enim sedežem, ki je leta 1931 zmagal na Coppa Acerbo, in njegov naslednik tipo B (P3) z bolj aerodinamično obliko, ki je leta 1934 postal zmagovalec dirke IV Internationales Avusrennen s povprečno hitrostjo 206 km/h.

Tako kot prireditev Pebble Beach Concours d’Elegance letos svoj 60. jubilej praznuje tudi gran premio tipo 158 »alfetta« iz leta 1938, s prve tekme za svetovni pokal formule ena, na kateri so vozniki z alfami zasedli prvo, drugo in tretje mesto. Med legende pa sodi tudi 8C 2900 B lungo letnik 1938. Ta nežno moder kupe, praktično iz serijske proizvodnje, je zmagal na dirki »Mille Miglia« leta 1947.

Besedilo: M. Kr.
Foto: Alfa Romeo