Zdi se, da gre Mazdi in Mitsubishiju na bolje. Foto: EPA
Zdi se, da gre Mazdi in Mitsubishiju na bolje. Foto: EPA

Mazda je prve tri mesece letošnjega leta končala s približno 79 milijoni evrov "plusa", Mitsubishi pa ima 243 milijonov evrov dobička. Za takšen rezultat so najbolj zaslužni zmanjšani stroški dela in ukrepi za spodbujanje gospodarstva, ki jih je sprejela japonska vlada.

Kot poroča ameriška tiskovna agencija AP, sta dva izmed petih največjih proizvajalcev avtomobilov na Japonskem tako upravičila napovedi, da bosta močno zmanjšala izgubo iz prejšnjega poslovnega leta, ki je bila predvsem posledica svetovne finančne in gospodarske krize. Ker gre za zadnje četrtletje v poslovnem letu, je že znano, da je Mazda celoletno izgubo z lanskih 570 milijonov evrov zmanjšala na slabih 52 milijonov evrov.

Že v tekočem poslovnem letu, ki se je začelo marca, naj bi Mazda po napovedih skupno imela slabih 40 milijonov evrov dobička. Ponovno vrnitev v zeleno območje naj bi omogočilo predvsem občutno zmanjšanje stroškov dela, ki so jih pri Mazdi oklestili za okoli 800 milijonov evrov. Mazda sicer namerava še letos na trg poslati prenovljeno različico modela mazda5, na severnoameriški trg pa bo zapeljala nova mazda2.

Lani 400 milijonov izgube, letos 243 milijonov dobička
Mitsubishi je medtem v obdobju od januarja do konca marca imel 243 milijonov evrov dobička, medtem ko je izguba v enakem obdobju lani znašala 400 milijonov evrov. Ob vladnih ukrepih in proizvodnji do okolja prijaznejših avtomobilov je Mitsubishiju uspelo povečati prodajo doma, pa tudi na nekaterih trgih po svetu, na primer na Kitajskem.

S tem je Mitsubishiju že v pravkar končanem poslovnem letu končni poslovni rezultat uspelo obrniti navzgor. Podjetje je pridelalo slabih 40 milijonov evrov dobička, čeprav je lanska izguba znašala nekaj manj kot 440 milijonov evrov. Mitsubishi ob tem še napoveduje, da bo dobiček v tekočem poslovnem letu povečal na 120 milijonov evrov, še poroča AP.