Mazda MX-5 je tudi v tretji generaciji ohranila konstrukcijsko formulo lahkosti, okretnosti in zložljive strehe. Foto: Mazda
Mazda MX-5 je tudi v tretji generaciji ohranila konstrukcijsko formulo lahkosti, okretnosti in zložljive strehe. Foto: Mazda

Nova spletna stran ponuja vpogled v zgodovino in prihodnost roadsterja, vključno s komentarji inženirjev in zgodbami o nastanku avtomobila, ki je osvojil predvsem srca kupcev na ameriški strani Atlantskega oceana in na domačem japonskem trgu, zanj pa se je ogrelo tudi kar nekaj evropskih kupcev.

Prve skice športnega roadsterja so nastale že konec osemdesetih let, prva mazda MX-5 pa se je javnosti predstavila februarja 1989 na avtomobilskem salonu v Chicagu. Oblikovalci so navdih iskali v roadsterjih iz šestdesetih in sedemdesetih let prejšnjega stoletja, konstruktorji pa so se držali formule, da mora biti avtomobil okreten, lahek in v užitek ljubiteljem vožnje s spuščeno streho.

Omenjena formula drži še danes, v tretji generaciji, po besedah konstruktorjev in največjih navdušencev pa gre pri vožnji z roadsterjem za čisti občutek enotnosti jezdeca in konja – v izvirniku Jinba Ittai. Kar 920.000 izdelanih primerkov mazde MX-5, ki je Guinnessova rekorderka za najbolje prodajani dvosedežni športni avto, pa dokazuje, da si je oziroma si tega občutka še želi lepo število voznikov.