Vivaro-e omogoča različne možnosti polnjenja in plačilo prek aplikacije Free2Move, na aplikaciji myOpel pa omogoča pregled statusa polnjenja ali časa trajanja polnjenja. Foto: Opel
Vivaro-e omogoča različne možnosti polnjenja in plačilo prek aplikacije Free2Move, na aplikaciji myOpel pa omogoča pregled statusa polnjenja ali časa trajanja polnjenja. Foto: Opel

Opel vivaro-e je prvo popolnoma električno komercialno vozilo nemškega proizvajalca vozil Opel.

Pri proizvajalcu iz Rüsselsheima so prepričani, da je dobava blaga in storitev brez izpustov postala nujna na številnih področjih. Strategija za vivaro-ejem v osnovi ni bistveno drugačna od ponudbe z motorji na notranje zgorevanje. Tudi "električar" prihaja v treh dolžinah in z različnimi karoserijskimi različicami, kar različnim obrtnikom omogoča prilagajanje vozila po svojih merah.

Vleče lahko tudi prikolico

S 1.275 kilogrami nosilnosti ponuja skoraj takšno nosilnost kot dizelska različica (največja nosilnost 1.405 kilogramov). Za seboj lahko vleče prikolico z največjo vlečno zmogljivostjo 1,0 tone.

Kupci lahko izbirajo med dvema velikostma litij-ionskih baterij, odvisno od svojih potreb: s 75 kWh do 330 kilometrov ali za tiste, ki imajo manj intenzivno dnevno uporabo svojega vozila, s 50 kWh in dosegom do 230 kilometrov, oba v preizkusnem ciklu WLTP. Bateriji sta sestavljeni iz 18 ali 27 modulov. Baterijski sklop je tekočinsko hlajen prek istega tokokroga, ki skrbi tudi za klimatizacijo kabine, kar poveča njegovo učinkovitost in življenjsko dobo in olajša njegovo vzdrževanje.

Tako kot klasični vivaro tudi električni ponuja celoten nabor asistenčnih sistemov za pomoč voznikom za večjo varnost. Foto: Opel
Tako kot klasični vivaro tudi električni ponuja celoten nabor asistenčnih sistemov za pomoč voznikom za večjo varnost. Foto: Opel

Pri Oplu še pravijo, da je bila baterijsko-električna različica načrtovana od vsega začetka, zato so baterije shranjene pod nakladalnim prostorom, tako da ne ogrožajo njegove uporabe. Baterija, ki je nameščena pod nakladalnim prostorom, znižuje tudi težišče, kar po zagotovilih inženirjev koristi krmiljenju in stabilnosti tudi pri polni kapaciteti nosilnosti, hkrati pa prispeva k boljšim voznim karakteristikam.

Električnega vivara lahko na slovenskih cestah pričakujemo še to jesen. Foto: Opel
Električnega vivara lahko na slovenskih cestah pričakujemo še to jesen. Foto: Opel

Do 130 km/h

Posebnost vozila je tudi regenerativni zavorni sistem, ki obnavlja energijo, nastalo pri zaviranju ali upočasnjevanju, s čimer poveča učinkovitost. Električni motor zmore 100 kW (136 KM) in 260 Nm navora. Elektronsko nadzorovana najvišja hitrost je 130 km/h. Iz Opla sporočajo, da lahko prihod prvih vozil na trg pričakujemo konec tretjega kvartala 2020. Vivaro-e se sicer proizvaja v istem obratu in v isti liniji kot različice z dizelskimi motorji.

Ste zamudili zadnjo oddajo Avtomobilnost? Ogledate si jo lahko tukaj.

Avtomobilnost, izbor