Kuga je prostorsko za malenkost večja od predhodnice, ima pa vgrajene bistveno več sodobne tehnolgije. Foto: M. Kr.
Kuga je prostorsko za malenkost večja od predhodnice, ima pa vgrajene bistveno več sodobne tehnolgije. Foto: M. Kr.

Fordova kuga je kljub ne prav mikavno zvenečemu imenu osvojila precej kupcev tudi na slovenskem trgu, kamor je končno pripeljala predstavnica nove generacije.

Novinka sledi globalni strategiji izdelovalca, kar med drugim pomeni, da se z bolj ali manj enako podobo pojavlja na vseh trgih sveta. Glede na to, da je SUV, pa čeprav z drugačnim imenom, v drugi generaciji začel pot na drugi strani Atlantika, je bolj ali manj razumljivo, da je v njem tudi več tehnologije, ki so jo razvili pri ameriški veji Forda. Na zadovoljstvo številnih evropskih kupcev pa je ameriški del avtomobila skrit predvsem v tehnološki vsebini in manj izpostavljen pri zunanji podobi ali podobi notranjosti.

Glede na razred vozila sodi med pomembnejše novosti pametni štirikolesni pogon, ki vključuje učinkovitejši nadzor vožnje v ovinkih. Nadzor vektorjev navora so pri Fordu razvili za športnega focusa RS, nato pa uspešno prilagodili še za značajsko povsem drugačnega SUV-ja.

Predstavniki Forda pa se radi pohvalijo tudi z dejstvom, da je kuga zaradi vgrajenih novih tehnologij in asistenčnih sistemov za varnejšo vožnjo, pa tudi skrajne možnosti, kot je samodejni klic na pomoč v primeru prometne nesreče, zdaj še pametnejša. Pri tem ne gre le za pomoč vozniku med vožnjo, ampak tudi za uporabniške podrobnosti, kot je na primer odpiranje prtljažnika s pomikom noge pod zadnjim odbijačem.

Dvokolesni pogon le za šibkejša motorja
Pri pogonskih agregatih bodo kupcem ponujali možnost izbire med dvema bencinskima in dvema dizelskima motorjema. Bencinski par predstavljata dva 1,6-litrska motorja ecoboost s 110 (150 KM) in 134 kilovati (182 KM) moči, dizelski pa dva 2,0-litrska motorja TDCI z močjo 103 (140 KM) in 120 kilovatov (163 KM). Šibkejši bencinski motor je namenjen le različici z dvokolesnim pogonom, pri šibkejšem dizelskem je mogoče izbrati dvokolesni ali štirikolesni pogon. Zmogljivejša motorja pa sta rezervirana le za štirikolesni pogon.

Na slovenskem trgu je mogoče najcenejšo bencinsko različico dobiti za 19.900 evrov, šibkejšo dizelsko pa za 21.610 evrov; obe imata le dvokolesni pogon.