Na proizvodnem traku se je štirikolesnik prvič znašel 7. novembra leta 1957, ob 40. obletnici boljševiške revolucije, ki 

jo je tedanja Nemčija slavila s svojim velikim bratom, ZSSR-jem. Foto: EPA
Na proizvodnem traku se je štirikolesnik prvič znašel 7. novembra leta 1957, ob 40. obletnici boljševiške revolucije, ki jo je tedanja Nemčija slavila s svojim velikim bratom, ZSSR-jem. Foto: EPA

Avtomobil, ki ga lahko še danes vidimo na ulicah, najpogosteje v Nemčiji, kjer mu je uspelo preživeti komunistični režim, je izdelovalo podjetje VEB Sachsenring Automobilwerke Zwickau iz mesta Zwickau.

V Vzhodni Nemčiji je veljal za najbolj priljubljeno vozilo, izvažali pa so ga tudi v druge države komunističnega bloka.

Grega Prebil

Glavni prodajni aduti so bili kompaktnost, v avtomobilu je bilo prostora za štiri ljudi, še vedno pa ga je dovolj ostalo za prtljago. Foto: EPA
Veljal je za lahek, trpežen in zanesljiv avtomobil. Kljub šibkejšemu dvotaktnemu motorju je avtomobil kmalu postal simbol Vzhodne Nemčije in komunizma. Foto: EPA
Ob podrtju Berlinskega zidu je iz vzhodnega v zahodni Berlin večina pridrvela prav s trabanti, ki je brez večjih sprememb s tekočega traku neprekinjeno prihajal več kot 30 let. Foto: EPA
Zaradi velikega povpraševanja je bilo treba štirikolesnika naročiti več mesecev vnaprej, zato so lastniki z njim ravnali zelo skrbno. Zaradi enostavnosti njegove zgradbe so napake na njem pogosto popravili kar sami. Povprečna doba trajanja trabanta je bila kar 28 let! Foto: EPA
Poznamo dve osnovni vrsti trabanta, model trabant 500, znan tudi kot trabant P 50, ki so ga izdelovali med letoma 1957 in 1963, in trabant 601 (trabant P 60), ki so ga izdelovali od leta 1963 do leta 1991. Foto: EPA
Pospešek z mesta do 100 km/h je znašal 21 dolgih sekund, največja hitrost pa 112 km/h. Foto: EPA
Glavni težavi, povezani z motorjem, sta bili dve: onesnaženje in dimna zavesa, ki se je pokadila iz izpušne cevi. Foto: EPA
Jeklena šasija štirikolesnik je bila narejena iz enega kosa, medtem ko so bili streha, prtljažnik, motorni pokrov in vrata izdelani iz plastificiranega odpada, imenovanega duroplast. Podjetje se je s tem izognilo dragemu uvozu jekla, vendar pa pri tem pozabilo na varnost pri morebitnih trkih. Foto: EPA
Avtomobil se je v primerjavi z nekaterimi drugimi manjšimi zahodnimi avtomobili na testih izkazal za varnega. Foto: EPA
Trabant je bil drugi avtomobil izdelan iz duroplasta, po predhodnem modelu P 70, ki so ga izdelovali med letoma 1954 in 1959. Skupaj so izdelali več kot tri milijone trabantov. Foto: EPA
Pri podjetju so na začetku načrtovali izdelavo trikolesnega motoriziranega vozila, odločitev o štirikolesniku pa je padla med samim procesom načrtovanja trikolesnika. Foto: EPA
Ime trabant so izbrali na notranjem razpisu leta 1957, ko so v Rusi izstrelili Sputnik, prvi umetni zemeljski satelit. Foto: EPA
Trabant je bil vzhodnonemški odgovor na Volkswagen, pa čeprav so na Zahodu izdelovali učinkovite in predvsem močnejše štiritaktne motorje. Foto: EPA