Letos bo točno po dveh desetletjih od zmage v Le Mansu na dirkališče kot poseben gost zapeljal Mazdin dirkalnik 787B z rotacijskim motorjem.
Leta 1991 je namreč Mazda postala prva in edina japonska avtomobilska znamka, ki je zmagala na tej legendarni preizkušnji vzdržljivosti. Na povabilo organizatorja prireditve, Avtomobilskega kluba de L'Ouest (ACO), pa bo 11. junija letos pred pričetkom 24-urne dirke v Le Mansu na progo Circuit de la Sarthe zapeljal povsem obnovljeni zmagovalni dirkalnik 787B. Superšportnika z rotacijskim motorjem so razvili pri Mazdi v sodelovanju z ekipo Mazdaspeed, ki skrbi za Mazdin dirkalni program. Sodi v skupino dirkalnikov razreda C in ga poganja štiriploščni rotacijski motor, ki razvije do 700 konjskih moči. Mazda si je kar 17 let prizadevala za zmago na tej prestižni dirki, nepričakovana zmaga rotacijskega motorja pa je bila popolno presenečenje in tudi povod za spremembo dirkaškega pravilnika, ki je kasneje praktično onemogočal uporabo rotacijskih motorjev na dirkah v Le Mansu.
Od leta 1991 je bil zmagovalni dirkalnik 787B večinoma na ogled v Mazdinem muzeju v Hirošimi na Japonskem. Za demonstracijsko vožnjo 11. junija letos pa so ga prvič povsem obnovili.
Dela na Mazdi 787B so opravili Mazdini sodelavci, ki so sodelovali tudi pri prvotnem projektu izziva v Le Mansu, vključno z Mazdinim inženirskim podjetjem Mazda E & T. Prenovljeni dirkalnik 787B pa so na domačem testnem dirkališču na zahodu Japonske že preizkusil nekdanji Mazdini tovarniški vozniki Jošimi Katajama, Takaši Jorino in Jodžiro Terada.
V sklopu slavja ob 20. obletnici zmage pa se bodo v Le Mansu letos ponovno srečali tudi vozniki iz zmagovalne ekipe Johnny Herbert (Anglija), David Kennedy (Irska) in Pierre Dieudonné (Belgija).
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje