Bavarski gigant si je prvo mesto prislužil v sedmih od skupaj 20 kategorij, vključno z laskavim priznanjem motorja leta. Ko so lani Bavarci osvojili pet lovorik, so jih vprašali, ali je lahko sploh še boljše.
Očitno je tako menilo 62 novinarjev iz 30 držav, ki so sestavljali letošnjo žirijo. Pokazalo se je tudi, da je vse manj tistih, ki lahko držijo korak.
Toyota in Volkswagen še vedno v vrhu
Resnica je tudi, da po šestih letih vladavine s prestola odhaja 3,2-litrski R6 iz BMW-jevega modela M3. Ima pa dostojnega naslednika. To je 3.0 twin turbo. Ni le zmagovalec v svojem razredu, ampak je osvojil tudi lovoriko za najboljši motor leta.
Mali motorji so bili v znaku Toyote in Volkswagna, kar pa ni nič novega. Največja novost je zmaga Toyote v kategoriji do enega litra prostornine (1.0, 3 cil) iz ayga. Z 69 kilogrami je to trenutno najlažji motor, ki ga odlikuje napredna tehnologija (VVT, ...), uglajenost in odlične delovne karakteristike motorja.
V kategoriji do 1,4 litra prostornine zmagovalec ostaja isti. To je volkswagnov 1,4-litrski TSI motor, ki je letos še bolj prepričljivo premagal konkurenco in osvojil skoraj trikrat več glasov od drugouvrščene honde (1.3 IMA).
Bavarska dominacija
Sedma sila se je strinjala tudi pri vprašanju motorja, ki je po njihovem mišljenju odprl novo obdobje malih bencinskih motorjev. Mnogi menijo, da lahko VW doseže še več. 2.0 TFSI, ki je najboljši v razredu do dveh litrov prostornine, je najboljši dokaz za to.
V konkurenci motorjev do 1,8 litra delovne prostornine je bil nepremagljiv 1,6-litrski turbo motor, ki sta ga s skupnimi močmi razvila BMW in koncern PSA, najdemo pa ga pod pokrovom novega mini cooper S in peugeot 207.
Bavarska dominacija se nadaljuje tudi v višjih razredih, nad dvema litroma delovne prostornine motorjev. Prvi na vrsti je 2,5-litrski šest-cilindrski motor iz modelov 325, 525 in Z4. Za njim je ostal lanskoletni zmagovalec subarujev 2,5 turbo boxer motor. Največkrat nagrajen BMW-jev motor v zgodovini, 3.2 R6 je zagotovo dobil dostojnega naslednika. To je 3.0 R6 twin-turbo, ki je prejel dve nagradi in je bil glavna zvezda letošnjega izbora. BMW je premoč v razredu od 2,5 do 3 litrov delovne prostornine oplemenitil še z drugim in tretjim mestom.
Nagrada tudi za Porsche
Tudi pri Porscheju imajo zmagovalca. In to kakšnega. 3,6-litrski motor iz modela 911 je prav gotovo prava stvar, še posebej, če omenimo, da je s prvega mesta izrinil prej omenjeni BMW-jev dragulj, 3.2 R6. Najboljši motor, ki je kdajkoli poganjal 911-ko je BMW premagal za pičle štiri točke prednosti. BMW-jev motor se še vedno prodaja (Z4 M), zato je ostal v konkurenci.
Na čelu "velikanov" prostornine, večje od štirih litrov, še vedno prevladuje bavarski 5.0 V10 motor. Isti je zadržal tudi naziv najboljšega motorja glede na zmogljivosti. Zanimivo je, da je za njim ostal ferrarijev šestlitrski motor, kot tudi toyotin hibrid iz modela LS600h (Lexus) - pozitivno presenečenje za ljubitelje hibridov.
Najmanj popije ...
Na koncu omenimo še zmagovalca v kategoriji najmanjše porabe goriva. Najmanj požrešen je (spet) 1.5 hibridni pogon iz Priusa. Motor je osvojil nagrade v vseh izborih od leta 1999 naprej. Skupaj je osvojil 12 lovorik, tudi tisto za motor leta (2004).
G. P.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje