Li Shufu (na levi), predsednik uprave skupine Zhejiang Geely Holding, in Lewis Booth, glavni finančnik Ford Motor Company, sta podpisala pogodbo o prodaji v Londonu. Foto: Volvo
Li Shufu (na levi), predsednik uprave skupine Zhejiang Geely Holding, in Lewis Booth, glavni finančnik Ford Motor Company, sta podpisala pogodbo o prodaji v Londonu. Foto: Volvo
Volvo
Tudi Kitajci radi kupujejo prestižne evropejce, nekateri le avtomobile, drugi kar celo znamko.

Volvo, ki je nekoč sodil v ponosno Fordovo skupino PAG (Premier automotive group) z zvenečimi imeni, kot so: Aston Martin, Jaguar in Land Rover, je od zdaj tudi uradno last znamke Geely, znane po avtomobilih nižjega cenovnega razreda.

Z začetkom krize v ZDA se je Ford postopoma znebil znamk, ki so sicer pomenile prestiž, hkrati pa obremenjevale račun »modrega ovala«. Aston Martin je zdaj v lasti skupine poslovnežev na čelu z Davidom Richardsom, Jaguar, ki v zgodovini Fordu ni prinesel drugega kot izgubo, je v lasti Tate, prav tako kot Land Rover. Poleg prodaje prestižnežev pa so v okviru racionalizacije zmanjšali tudi nekoč upravljavski delež v Mazdi, konec leta pa bodo ugasnili še tradicionalno znamko Mercury, ki obstaja od leta 1936.

Volvo je bil v okviru družine Ford le delno poslovno uspešen, nazadnje pa dobičkonosen leta 2005. Pri Fordu so sicer dolgo oklevali, nazadnje pa ugotovili, da je res bolje, da se znebijo tudi te skandinavske znamke in se posvetijo le matičnemu Fordu.

Zanimivo je, da je bil Geely v vrsti potencialnih kupcev Volva dolgo prezrt, saj so ponujali premalo denarja, postopoma pa so ostali zadnji in najugodnejši kupec, saj bodo ob kupnini v tovarno vložili še 900 milijonov dolarjev. Vrednost Volva je verjetno realno res višja, sploh ob pogledu na ceno, ki jo je Ford plačal za znamko leta 1999, ko so skupini Volvo za avtomobilski del ponudili 6,5 milijarde dolarjev.

Vodenje Volva v kitajski lasti je prevzel avtomobilski veteran Stefan Jacoby, človek, ki je dolga leta vodil Volkswagna v ZDA, pa tudi Mitsubishija v Evropi, kar pomeni, da ne bi smel imeti težav pri razumevanju poslovnih kultur po svetu. Zanimivo pa je, da bo v upravi tudi dr. Herbert Demel, visoki menedžer Magne International, nekoč tudi vodja uprave Fiat Auta.

Kitajski trg je tudi sicer pomemben za Volva, saj je že zdaj na četrtem mestu, glede na nove lastnike pa je mogoče pričakovati še dodatno povečanje prodaje.