Petmetrski SUV je predstavil predsednik uprave DaimlerChrysler, Dieter Zetsche. Foto: Mercedes-Benz
Petmetrski SUV je predstavil predsednik uprave DaimlerChrysler, Dieter Zetsche. Foto: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz GL
Mercedesove predstavitve so paša za oči. Foto: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz S65 AMG
v Detroitu so predstavili Mercedesov najmočnejši serijski avtomobil. Foto: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz S65 AMG
Pod pokrovom se skriva V12 biturbo motor s 612 KM. Foto: Mercedes-Benz

Nemška znamka avtomobilov je dobro zapisana na ameriškem trgu in nemalokrat med vozniki velja za stvar prestiža.

Pri Mercedesu se tega zelo zavedajo, zato so na največji svetovni avtomobilski salon NAIAS pripeljali vse najmočnejše adute. Prvi je prestižni petmetrski SUV, ki ga mnogi povezujejo z naslednikom legendarnega vozila razreda G. Lepotec, v katerem se lahko naenkrat pelje tudi sedem potnikov, je opremljen s 4MATIC-pogonom na vsa štiri kolesa.

Voda ne pomeni ovire
Vozilo je mogoče dvigniti do 30 cm od vozne površine, prepreke pa mu ne pomeni niti voda, če njena višina ne presega 60 cm. Sedeži so veliki in udobni, enako prostoren pa je tudi prtlažni prostor. Značilnosti moderno zasnovanega motorja so naslednje: v ponudbi so štiri različice, eden V6 ( GL 320 CDI/164 kW) in trije V8 (GL 420 CDI/225 kW i 700 Nm, GL 450/250 kW, GL 500/285 kW) motorji. Vsi ustrezajo strogim ekološkim zahtevam, tako standardu LEV II kot tudi EU4, med standardno premo pa spada tudi menjalnik 7G-tronic.

Mercedes-Benz S65 AMG
Svetovno premiero je doživel tudi Mercedesov najmočnejši serijski avtomobil S65 AMG. Po Maybachu 57S je zedaj 6.0 V12 biturbo motor vstavljen še v S-razred. Avtomobil je prava zverina, saj v razponu od 4.750 do 5.100 vrtljajev v minuti razvije zastrašujočih 612 KM in 1.000 Nm navora, več kot kateri koli avtomobil v tem razredu. Najbolj inovativen izdelek stuttgartskega podjetja je nastal izpod rok ekipe inženirjev, ki je svoje znanje pridobila v formuli 1. Večina rešitev izhaja prav iz tehnologije športnih avtomobilov, prav pa so prišle tudi bogate izkušnje s predhodnimi AMG-ji. Kazalec na merilniku hitrosti številko 100 km/h doseže v samo 4,4 sekunde, petmetrsko limuzino pa do hitrosti 200 km/h loči le 13,3 sekunde. Končno hitrost so pri Mercedesu vseeno elektronsko omejili na 250 km/h.

Na cesti že septembra
V dragoceni avtomobil, o katerem navadni smrtniki lahko le sanjajo, so inženirji vstavili AMG-jev petstopenjski menjalnik Speedshift, s katerim lahko voznik upravlja tudi s stikalom na volanu. Tudi zavore so AMG-jeve, opremljene s sistemom adaptive brake. Gre za napredno ročno zavoro, ki sama popušča zavorno moč, ko se avto začne premikati. Oblikovno avtomobil spominja na svojega uspešnega predhodnika. Največja novost bo koristna predvsem za voznika. V kokpit avtomobila je dodan inštrument racetimer, s pomočjo katerega bo lahko voznik časovno spremljal hitrostne čase med dirko.

Prvi srečneži se bodo lahko z avtomobilom popeljali že septembra letos, ko bo vozilo na trgu.