Audi A4 prihaja na trg hkrati z vsemi karoserijskimi različicami. Foto: M. Kr.
Audi A4 prihaja na trg hkrati z vsemi karoserijskimi različicami. Foto: M. Kr.

Spremembe na zunanjosti pa kljub uradni oznaki, da gre že za osmo generacijo uspešnice, ki je na trgu prisotna tri desetletja, bolj ali manj ostajajo na ravni siceršnjih osvežitev. Preoblikovanje nekaterih karoserijskih delov, žarometov, maske in nekaj spremenjenih detajlov sicer zadostuje za to, da se loči od neposrednega predhodnika, kupcev željnih opaznejših generacijskih sprememb pa seveda ne bo navdušil. Toda nemški izdelovalec ne dvomi v uspeh recepta na podlagi katerega je na ceste zapeljalo že deset milijonov štiric oziroma njenih predhodnic.

Pestrejša ponudba napredne opreme
Med vsebinskimi novostmi v ponudbi prevladujejo različni sistemi za pomoč vozniku, ki dvigujejo raven varnosti in znižujejo raven stresa, ki ga prinaša vožnja. Aktivni tempomat sedaj ne skrbi le za vzdrževanje hitrosti med vožnjo z višjimi hitrostmi, ampak sistem zazna tudi nevarnost naleta in se vmeša v (ne)delo voznika z zaviranjem v območju hitrosti med 0 in 30 km/h. Aktivnejši je tudi opozorilnik na nenamerno menjavo voznega pasu, poleg tresenja obroča, sistem samodejno poskrbi še za korekcijo smeri vožnje. Kot se za sodoben avtomobil spodobi, pa je v ponudbi tudi tehnologija za vzdrževanje povezanosti s spletom, kar je še najbolj koristno v navezi z učinkovitim navigacijskim sistemom.

Sodobnejša je tudi ponudba motornih agregatov, med šestimi dizelskimi TDI in štirimi bencinskimi, je mogoče najti tretjo generacijo motorja 1,8 TFSI, ki ima 7 kW več moči in 70 Nm več navora, skupaj 125 kW in 320 Nm. Poraba pa naj bi bila nižja za 21 odstotkov in sicer 5,6 litra na sto kilometrov. Nov pa je dizelski 3,0-litrski motor z močjo 150 kW in navorom 400 Nm, ki nadomešča dosedanjega 2,7 TDI. Pri zmogljivostih med njima ni večjih razlik, le 10 kW več moči, precej manjša pa naj bi bila poraba, le 4,9 litra na sto kilometrov, in izpusti ogjikovega dioksida, le 129 gramov na kilometer.

Ugodneje do dodatne opreme s paketi
Cenovno lestvico med različicami z bencinskimi motorji začenja 1,8 TFSI z 88 kilovati, za katero je treba odšteti 27.850 evrov, pri dizelskih je najcenejši 2,0 TDI z 88 kilovati, za 29.420 evrov. Tudi pri novi generaciji bodo kupcem ponudili ugodnejše ponudbe paketov opreme, ki so precej cenejši kot pa seštevanje posameznih postavk na seznamu opreme.